ورود 4174 معلم جدیدالاستخدام به مدارس استان اصفهان از مهر امسال

معاون برنامه‌ریزی اداره كل آموزش و پرورش استان خبر داد:
ورود 4174 معلم جدیدالاستخدام به مدارس استان اصفهان از مهر امسال
معاون پژوهش و برنامه‌ریزی اداره كل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: 2174 نفر از طریق آزمون استخدامی و گزینش و 2000 نفر دیگر از استخدام حق‌التدریسی‌ها و آموزگاران نهضت سوادآموزی وارد شبكه آموزش استان شدند.
حمیدرضا موتمر در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) در اصفهان، سهم استان از 40 هزار نفر جدیدالاستخدام را 2000 نفر اعلام كرد و اظهار داشت : ما در آموزش ابتدایی 430، مشاوره 408، رشته‌های فنی و حرفه‌ای 378 و تربیت بدنی 604 نفر رابه خدمت گرفتیم.
وی افزود: 1025 نفر خانم و 1149 نفر آقا پذیرش شدند.
موتمر با اشاره به اینكه در رشته‌های مشاوره، تربیت بدنی و فنی و حرفه‌ای از نیروهای كاملا متخصص استفاده شده است، بیان داشت: برای آموزش ابتدایی ما رشته تخصصی نداریم چرا كه تنوع دروس در این دوره فراوان است ولی در جدول طبقه بندی مشاغل رشته‌های ادبیات، الهیات و علوم تربیتی برای آموزش دوره ابتدایی پیشنهاد شده كه ما اعتقاد داریم یك فرد لیسانسه در علوم پایه هم بعد از فراگیری اصول تدریس می‌تواند در دوره ابتدایی تدریس كند.
موتمر با بیان اینكه فردی كه مدرك لیسانس یا فوق لیسانس دارد از نظر اطلاعات و آگاهی مشكلی ندارد و تنها باید دوره آموزش مهارت‌های تدریس و روش برخورد با دانش آموز را فرا گیرد، ادامه داد: برای این معلمان جدیدالورود 300 ساعت كلاس توجیهی و آموزش مهارت‌های تدریس در نظر گرفته شده كه در تابستان 80 ساعت آن سپری شد و هم اكنون نیز روزهای پنجشنبه و جمعه این كلاس‌ها ادامه دارد.
وی در ادامه نیز از برگزاری همایش‌ها و كنفرانس‌های علمی و در اختیار گذاشتن سی‌دی‌ها و كتاب‌های راهنمای روش تدریس خبر داد.
معاون پژوهش و برنامه ریزی اداره كل آموزش و پرورش استان اصفهان با اشاره به این كه تمام استخدامی‌ها در رشته تربیت بدنی جذب دوره ابتدایی شده‌اند، تصریح كرد: در گذشته همان آموزگار ساعت ورزش را اداره می‌كرد كه طبیعتا كیفیت مناسبی را به دنبال نداشت.
موتمر درخصوص تعداد بازنشستگان زودتر از موعد در سال های قبل گفت: در آن طرح 4000 نفر خودشان را بازنشسته كردند كه از نیروی با تجربه ما كم شد و خوشبختانه با استخدام‌های جدید بخشی از نیاز ما تامین شد ولی همچنان با كمبود نیرو مواجه هستیم كه این موضوع را با اضافه كار دادن به سایر همكاران تا حدودی رفع كردیم.
وی بهترین شیوه برای ورود دبیر به سیستم آموزشی را مراكز تربیت معلم دانست و افزود: تا‌كنون سابقه نداشته است كه این همه نیروی متخصص در زمینه مشاوره و تربیت بدنی داشته باشیم، هرچند كه در حال حاضر بازهم در مركز شهر با كمبود مشاور در مدارس راهنمایی و ابتدای مواجه هستیم.
موتمر مشكلات ابتدایی این طرح را طبیعی دانست و اظهار امیدواری كرد كه با دوره‌های آموزشی و ارتباط با اساتید با تجربه این موضوع هرچه سریعتر رفع شود.
وی درخصوص هنرستان‌ها و رشته‌های فنی و حرفه‌ای نیز گفت: حركت به سمت پرورش و رشد رشته‌های فنی بخشی از سند چشم انداز است و ما باید با ایجاد علاقه، توجیه خانواده‌ها و آشنا كردن دانش آموزان با محیط فنی در سال اول دبیرستان سعی كنیم حداقل نیمی از دانش آموزان را به سوی هنرستان‌ها سوق دهیم.

10 آبان 1389 10:32
چاپ | ارسال به ديگران

نشریه بازار کار

خبرنامه

لطفا جهت عضويت و يا لغو عضويت در خبرنامه الکترونيکی بازارکار، آدرس پست الکترونيک خود را وارد نماييد.

نظرسنجی

به نظرشما کدامیک از گروه رشته های تحصیلی شانس بیشتری برای یافتن فرصت شغلی دارند؟