كارگران قراردادی از دریافت بیمه بیكاری محروم شدند

عضو هیات مدیره كانون شوراهای اسلامی كار استان تهران:
كارگران قراردادی از دریافت بیمه بیكاری محروم شدند
عضو هیات مدیره كانون عالی شوراهای اسلامی كار استان تهران اعلام كرد: كارگران قراردادی از دریافت بیمه بیكاری محروم شدند.
علی دهقان كیا، عضو هیات مدیره كانون عالی شوراهای اسلامی كار استان تهران در گفتگو با خبرنگار موج از افزایش تعداد كارگران قرارداد موقت در بنگاه های تولیدی كشور خبرداد و گفت: ترویج قراردادهای موقت كار موجب شده است كه بیش از 50 درصد از كارگران فعال در بنگاه های تولیدی كشور را كارگران قرارداد موقت تشكیل دهند.
وی افزود: متوسط دستمزد دریافتی كارگران قرار داد موقت 300 هزارتومان برآورد شده است.
وی 40 درصد از اقشار جامعه كنونی ایران را متشكل از طبقه كارگر عنوان كرد و گفت: از ابتدای پیروزی انقلاب تا كنون سیاست های اصول گرایی و اصلاح طلبی كاندیداهای ریاست جمهوری نتوانست از مشكلات جامعه كارگری كشور بكاهد.
وی با بیان این مطلب كه بیش از 60 درصد از جامعه كنونی كارگران زیرخط فقر گذران معیشت می كنند، تصریح كرد : در حال حاضر افزایش اندك دستمزد كارگران و صعود نرخ تورم موجب شده است كه دستمزد كارگران پاسخگوی هزینه های زندگی جامعه كارگری در داخل كشور نباشد.
وی یادآور شد: از ابتدای سال تا كنون روند اجرای پروژه های عمرانی در كشور به صورت ثابتی اعمال نشده است.
وی با اشاره به روند اجرای قانون هدفمند سازی یارانه ها خاطرنشان ساخت: با اجرایی شدن هدفمند شدن یارانه ها نرخ تورم سبد هزینه خانوار كارگری افزایش می یابد، لذا شورای كار باید تدابیری بیاندیشد تا اثرات تورمی اجرای طرح فوق در مصوبه مزدی كارگران لحاظ شود.
عضو هیات مدیره كانون عالی شوراهای اسلامی كار استان تهران از افزایش میزان هزینه های فرانشیز در درمان غیرمستقیم بیماران خبر داد و یادآور شد: با توجه به این كه هزینه فرانشیز در درمان غیر مستقیم 30 درصد برآورد شده است، اما هم اكنون كارگران تحت پوشش بیمه سازمان تامین اجتماعی 70 تا 80 درصد از بخش بیمه ای را به عنوان هزینه های فرانشیز دریافت می كنند.

10 آبان 1389 10:3
چاپ | ارسال به ديگران

نشریه بازار کار

خبرنامه

لطفا جهت عضويت و يا لغو عضويت در خبرنامه الکترونيکی بازارکار، آدرس پست الکترونيک خود را وارد نماييد.

نظرسنجی

به نظرشما کدامیک از گروه رشته های تحصیلی شانس بیشتری برای یافتن فرصت شغلی دارند؟