تنها پنج درصد نیروی كار ایران دارای مدرك فنی و حرفه ای هستند

تنها پنج درصد نیروی كار ایران دارای مدرك فنی و حرفه ای هستند
مدیر كل دفتر برنامه ریزی و آموزش های فنی و حرفه ای وزارت آموزش و پرورش گفت: بر اساس آمارها تنها پنج درصد از 25 میلیون نفر نیروی كار كشور دارای مدرك فنی و حرفه ای هستند.
به گزارش خبرنگار مهر، محسن جعفرآبادی بعد از ظهر یكشنبه در همایش نمایندگان نشریات كمك آموزشی رشد در باشگاه فرهنگیان ساری یكی از مشكلات امروز جامعه را عدم ارزشمندی كار دانست و گفت: با حل این مشكل نحوه نگرش به آموزش های فنی و حرفه ای در مدارس تغییر خواهد یافت.
وی افزود:  بر اساس آمار سازمان بین المللی كار در سال 2007 تنها 5 درصد از 23 میلیون نفر نیروی كار در ایران دارای مدرك دیپلم یا فوق دیپلم فنی و حرفه ای بوده اند.
وی تصریح كرد: بین نرخ ثبت نام در آموزش های فنی و حرفه ای و تتولید ناخالص داخلی سرانه كشور ها رابطه مثبتی وجود دارد زیرا آموزش های فنی و حرفه ای به افزایش سرمایه كمك می كند و این افزایش سرمایه به توسعه پایدار منتج می شود.
مدیر كل دفتر برنامه ریزی و آموزش های فنی و حرفه ای وزارت آموزش و پرورش افزود : بر اساس آمار یونسكو 86 درصد كشورهای دنیا در دوره متوسطه یا راهنمایی آموزش حرفه ای رسمی دارند.
جعفرآبادی تصریح كرد: درصد آموزش های عملی حرفه ای به كل دوره سه ساله متوسطه در ایران 37 درصد است در حالی كه این آمار در سایر كشور ها بین 60 تا 70 درصد است.

9 آبان 1389 20:18
چاپ | ارسال به ديگران

نشریه بازار کار

خبرنامه

لطفا جهت عضويت و يا لغو عضويت در خبرنامه الکترونيکی بازارکار، آدرس پست الکترونيک خود را وارد نماييد.

نظرسنجی

به نظرشما کدامیک از گروه رشته های تحصیلی شانس بیشتری برای یافتن فرصت شغلی دارند؟