بازار كار بخش كشاورزی و ساختمان ایران در اختیار یك میلیون و 500 هزار اتباع بیگانه

معاون دبیر كل خانه كارگر خبر داد:
بازار كار بخش كشاورزی و ساختمان ایران در اختیار یك میلیون و 500 هزار اتباع بیگانه
معاون دبیر كل خانه كارگر اعلام كرد: در حال حاضر یك میلیون و 500 هزاز فرصت شغلی در بخش مسكن و ساختمان در اختیار اتباع بیگانه قرار دارد.
حسن صادقی، معاون دبیر كل خانه كارگر در گفتگو با خبرنگار موج، از افزایش اتباع بیگانه در بازار كار ایران خبر داد و خاطرنشان ساخت: در حال حاضر یك سوم بازار كار ایران در بخش های مختلف در اختیار اتباع خارجی قرار دارد.
وی با بیان این مطلب كه عمده فعالیت های خدماتی در كل كشور توسط شركت های خدماتی صورت می گیرد، افزود: در حال حاضر شركت های خدماتی با فعالیت هایی كه در كشور ارائه می كنند بخش خدمات كشور را به عهده گرفته اند.
وی با اشاره به نوع فعالیت شركت های خدماتی در ایران اظهار داشت: در حال حاضر شركت های خدماتی در ایران تنها شركت هایی هستند كه حق و حقوق كارگران را باید به صورت كامل پرداخت كنند.
معاون دبیر كل خانه كارگر در بخش دیگری از سخنان خود جنگ میان كشورها را برای تصاحب مرزهای سیاسی و جغرافیایی بهانه ای برای تصاحب مرزهای اقتصادی در كشور اعلام كرد و خاطرنشان ساخت: در حال حاضر مرزهای اقتصادی ایران داده و ستاده واردات و صادرات كالا در كشور تلقی می شود.
محجوب با انتقاد از تجارت كالا در كشور اذعان داشت: امروزه بخشی از شركت های تجاری مبادلات مخفیانه ای را برای برخی از طرف های قرار داد خود در كشور انجام می دهند.
وی تصریح كرد: اقتصاد فعلی ایران هم اكنون در معرض صدور بیماری های بین المللی قرار دارد.
معاون دبیر كل خانه كارگر قانون هدفمند سازی یارانه ها را در كشور موجب ركود وضعیت اقتصادی ذكر كرد و گفت: با اجرای سیاست هدفمند سازی یارانه ها حجم كالاهای وارداتی در كشور به میزان زیادی افزایش می یابد.
معاون دبیركل خانه كارگر وضعیت فعلی اقتصاد كشور را در شرایط كنونی نابسامان ذكر كرد و خاطرنشان ساخت: ركود در وضعیت فعلی اقتصاد ایران موجب خواهد شد كه نرخ جمعیت بیكار در كشور به میزان قابل توجهی افزایش یابد.

9 آبان 1389 11:19
چاپ | ارسال به ديگران

نشریه بازار کار

خبرنامه

لطفا جهت عضويت و يا لغو عضويت در خبرنامه الکترونيکی بازارکار، آدرس پست الکترونيک خود را وارد نماييد.

نظرسنجی

به نظرشما کدامیک از گروه رشته های تحصیلی شانس بیشتری برای یافتن فرصت شغلی دارند؟