بهره‌مندی كارگران ساختمانی از مزایای بیمه بازنشستگی

معاون تأمین اجتماعی بوشهر خبر داد:
بهره‌مندی كارگران ساختمانی از مزایای بیمه بازنشستگی
معاون بیمه‌ای اداره كل تأمین اجتماعی بوشهر گفت: كارگران ساختمانی در صورت بیمه شدن می‌توانند از مزایای بازنشستگی بهره‌مند شوند.
به گزارش خبرگزاری فارس از عسلویه، محمد جعفر محمدی باغملایی صبح امروز در نشست مشترك كارشناسان اجرائی تأمین اجتماعی استان بوشهر و مدیران و مسئولان مسكن مهر و تعاونی‌های مربوطه در استان بوشهر اظهار داشت: سازمان تامین اجتماعی در ارائه خدمات به مردم استان و شركت‌ها و سازمان‌ها نهایت دقت و حساسیت را به خرج داده و تاكنون از تمام ظرفیت‌های موجود به نحو احسن بهره گرفته‌ایم.
وی افزود: اجرای طرح بیمه كارگران در واقع برای آینده كارگران اهمیت زیادی دارد و در زمان انجام كار نیز اگر خدای نكرده اتفاقی رخ دهد می‌توانند از مزایای بیمه بهره‌مند شوند.
این مقام مسئول از مزایای بیمه بازنشستگی برای كارگران خبر داد و خاطرنشان كرد: بر اساس قانون موجود، كارگران ساختمانی كه دارای كارت فنی مهارت باشند می‌توانند از مزایایی همچون بیمه بازنشستگی نیز استفاده كنند.
محمدی باغملایی در ارتباط با سایر مزایای این طرح گفت: بر اساس این قانون در صورتی كه كارگران ساختمانی در زمان انجام كار در ساختمان بیمه شده دچار حادثه‌ای شوند، سازمان تامین اجتماعی ملزم به پرداخت هزینه‌های درمان كارگر حادثه دیده است و این امر دارای ارزش بسیار زیادی است.
وی همچنین در ادامه به بیان قوانین و مقررات صادر شده در ارتباط با دریافت حق بیمه و ارائه خدمات به كارگران ساختمانی پرداخت.
كارشناس ارشد امور درآمد تأمین اجتماعی استان بوشهر نیز بیان داشت: تامین اجتماعی استان بوشهر همواره بر تكریم ارباب رجوع تاكید دارد و در ارتباط با بحث بیمه كارگران نیز سعی كرده‌ایم از حقوق كارگران دفاع كنیم.
مجید رازه تصریح كرد: اجرای این طرح دو ساله است و از مسئولان تعاونی مسكن مهر می‌خواهیم كه نسبت به پرداخت حق بیمه در زمان مقرر و نظارت بیشتر بر لیست‌های ارسالی دقت لازم را داشته باشند تا زمینه استفاده بهینه كارگران از مزایای مندرج در قانون فراهم شود.
وی اضافه كرد: در حال حاضر، همه مشاغل می‌توانند از مزایای متنوع بیمه بهره‌مند شوند و خود و خانواده و فرزندان خود را با مبلغ اندكی بیمه كنند و به طور كلی بیمه تامین اجتماعی ارزش و اهمیت بسیار زیادی دارد.
مدیرعامل تعاونی مسكن مهر استان بوشهر نیز با قدردانی از تامین اجتماعی استان بوشهر یادآور شد: طرح بیمه كارگران ساختمانی دارای ارزش زیادی است و البته در ارتباط با افزایش میزان حق بیمه انتظار می‌رود كه تمهیدات لازم اندیشیده شود تا مشكل خاصی به وجود نیاید.
محمد رئوفی‌مقدم در ادامه خواستار مشخص شدن وضعیت قراردادها و نحوه پرداخت حق بیمه كارگران ساختمانی شد و از همكاری و همیاری كارشناسان تامین اجتماعی قدردانی كرد.
در ادامه این جلسه سایر مسئولان تعاونی‌های مسكن مهر نیز نقطه نظرات خود را در ارتباط با بیمه كارگران ساختمانی بیان كردند و خواستار همكاری بیشتر اداره تامین اجتماعی شدند.
در پایان مقرر شد كه تعاونی مسكن مهر استان نسبت به پوشش بیمه‏‏‌ای كارگران مشمول در سه مرحله در زمان اجرای طرح اقدام كند و سازمان تأمین اجتماعی نیز تعهدات خود را نسبت به مشمولان این قانون اجرا كند تا كارگران ساختمانی بتوانند از مزایای مندرج در قانون بهره‌مند شوند.

8 آبان 1389 14:12
چاپ | ارسال به ديگران

نشریه بازار کار

خبرنامه

لطفا جهت عضويت و يا لغو عضويت در خبرنامه الکترونيکی بازارکار، آدرس پست الکترونيک خود را وارد نماييد.

نظرسنجی

به نظرشما کدامیک از گروه رشته های تحصیلی شانس بیشتری برای یافتن فرصت شغلی دارند؟