حداقل 31 هزار معلم حق‌التدریس باید استخدام آموزش و پرورش شوند

حداقل 31 هزار معلم حق‌التدریس باید استخدام آموزش و پرورش شوند
رئیس كمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: معتقدیم حداقل 31 هزار نفر از 53 هزار معلم حق‌التدریس كه بیش از 25 ساعت در هفته در نقاط محروم تدریس می‌كنند، مستحق استخدام هستند و باید آموزش و پرورش تدبیری برای استخدام آن‌ها بیندیشد.  
علی عباسپور تهرانی‌فرد در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی فارس افزود: رایرنی‌هایمان را با وزارت آموزش و پرورش ادامه دادیم و این وزارتخانه استخدام 10 هزار معلمی كه سال گذشته در آزمون آموزش و پرورش قبول شده بودند را پذیرفت و نهایتاً قرار است این افراد در بهمن‌ استخدام شوند. وی ادامه داد: استخدام این 10 هزار نفر ربطی به اعتبارات موجود آموزش و پرورش نداشت چرا كه تعدادی معلم هر سال بازنشسته می‌شوند و طبق قانون به تعداد نصفی از این بازنشستگان كه برای امسال بیش از 35 هزار نفر است، باید استخدام آموزش و پرورش شوند لذا این 10 هزار نفر مشكل اعتباری برای استخدام ندارند و بر اساس رایزنی‌هایی كه كمیسیون آموزش و تحقیقات انجام داد، استخدام می‌شوند. عباسپور اظهار داشت: به همین ترتیب فكر می‌كنیم 31 هزار نفر از 53 هزار معلم حق‌التدریس كه بیش از 25 ساعت در هفته تدریس می‌كنند، مستحق استخدام هستند و باید وزارت آموزش و پرورش تدبیری برای استخدام آن‌ها بیندیشد. وی افزود: لذا ما رایزنی‌هایمان را با وزارت آموزش و پرورش ادامه می‌دهیم تا بر اساس طرحی كه در كمیسیون آموزش و تحقیقات مطرح است، این‌ معلمان بتوانند با یك مكانیزمی به سیستم آموزش و پرورش بپیوندند.
رئیس كمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس به وضعیت آموزشیاران نهضت سوادآموزی اشاره كرد و گفت: آن‌ دسته از آموزشیارانی كه تا قبل از تصویب قانون منع استخدام آموزشیاران نهضت سوادآموزی یعنی تا قبل از سال 80، 60 ماهشان را تكمیل كرده باشند، در صورتی كه واجد‌الشرایط باشند باید به استخدام آموزش و پرورش در آیند كه تعداد كل این افراد حدود 7 هزار و 500 نفر است. وی به استخدام 900 نفر مربی پیش‌دبستانی اشاره كرد و اظهار داشت: بر اساس تفاهمی كه با آقای فرشیدی وزیر سابق آموزش و پرورش داشتیم، مقرر شد یك هزار و 800 مربی پیش‌دبستانی طی دو سال 85 و 86 استخدام شوند كه نیمی از آن‌ها استخدام شدند و نصف دیگر با تغییر وزیر روبرو شدند. عباسپور افزود: امیدوار هستیم این تعداد كه سال‌های طولانی بعضاً بیش از 14 سال به عنوان مربی پیش‌دبستانی در آموزش و پرورش خدمت كردند، تكلیف استخدامشان روشن شود.

28 مهر 1388 0:0
چاپ | ارسال به ديگران

نشریه بازار کار

خبرنامه

لطفا جهت عضويت و يا لغو عضويت در خبرنامه الکترونيکی بازارکار، آدرس پست الکترونيک خود را وارد نماييد.

نظرسنجی

به نظرشما کدامیک از گروه رشته های تحصیلی شانس بیشتری برای یافتن فرصت شغلی دارند؟