تعدادی از معلمان حق‌التدریس امروز مقابل آموزش و پرورش تجمع كردند

تعدادی از معلمان حق‌التدریس امروز مقابل آموزش و پرورش تجمع كردند

تعدادی از معلمان حق‌التدریس همزمان مقابل ساختمان وزارت آموزش و پرورش و مجلس شورای اسلامی تجمع كردند.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران، یكی از معلمان حق‌التدریسی در این تجمع اظهار كرد: پس از 8 سال تدریس در مناطق دوردست و شهرستانهای استان تهران با مبلغ حقوق ناچیز، مشمول قانون استخدام معلمان حق‌التدریس نشده‌ام.
وی افزود: معلمان حق التدریسی به همراه معلمان رسمی طی روزهای 10، 11 و 12 اردیبهشت ماه ساعت 8 صبح در مقابل مجلس شورای اسلامی تحصن خواهند كرد.
به گفته وی، با توجه به این كه امروز وزیر آموزش و پرورش در مجلس حضور می‌یابد تعدادی از معلمان حق‌التدریس مقابل مجلس شورای اسلامی و تعدادی نیز در مقابل ساختمان وزارت آموزش و پرورش تجمع خواهند كرد.
یكی از معلمان معترض همچنین به خبرنگار ایسنا گفت: اكثر معلمانی كه در این تجمع شركت می‌كنند دارای سابقه بیش از 4 سال هستند و با توجه به این كه یكی از شرایط استخدام معلمان حق‌التدریسی، داشتن ابلاغ سالهای 82،83، و 83 -- 84 است در حالی كه طبق بخشنامه آموزش و پرورش اجازه بكارگیری نیرویحق‌التدریسی را ندارد و بدین ترتیب اكثر معترضان اخیر بدون ابلاغ بوده‌اند.
وی خواسته معلمان متحصن را نادیده گرفتن این ابلاغ 2 سال اخیر عنوان كرد و گفت: خواسته‌های این معلمان آن است كه قید لحاظ 2 سال از قانون فاكتور گرفته شود زیرا بیشتر معلمان حدود 10 سال سابقه كار دارند اما چون دو سال اخیر بدون ابلاغ كار كرده‌اند لذا مشمول قانون استخدام نمی‌شوند.
یكی از معلمان حق التدریس تصریح كرد: خواسته معلمان متحصن استخدام بدون قید و شرط معلمان حق‌التدریس با سابقه چهار سال به بالاست، زیرا بسیاری از این معلمان هم اكنون با حقوق اندك مشغول تدریس هستند.
شایان ذكر است امروز همچنین حدود 60 نفر از دانشجویان دختر و پسر دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی در اعتراض به عدم احتساب سالهای تحصیل در سابقه آنها تجمع كرده و خواستار پاسخگویی مسئوولان شدند./# m


5 ارديبهشت 1384 14:28
چاپ | ارسال به ديگران

نشریه بازار کار

خبرنامه

لطفا جهت عضويت و يا لغو عضويت در خبرنامه الکترونيکی بازارکار، آدرس پست الکترونيک خود را وارد نماييد.

نظرسنجی

به نظرشما کدامیک از گروه رشته های تحصیلی شانس بیشتری برای یافتن فرصت شغلی دارند؟