با اجرای قانون بودجه، ایرانگردی و جهانگردی در سال 1384 رونق می‌گیرد

با اجرای قانون بودجه، ایرانگردی و جهانگردی در سال 1384 رونق می‌گیرد

بر اساس تبصره‌ی10 قانون بودجه‌ی سال جاری و به منظور گسترش و توسعه‌ی ایرانگردی و جهانگردی برای مرمت كاروانسراها، خانه‌های قدیمی و سایر اماكن و تبدیل آن‌ها به واحدهای پذیرایی و خدماتی مبلغ 50 میلیارد ریال در اختیار سازمان میراث فرهنگی و گردشگری قرار می‌گیرد.
به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از روابط عمومی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی كشور، از ردیف این بودجه سازمان میراث فرهنگی و گردشگری باید نسبت به خرید، اجاره یا مشاركت با افراد حقیقی و حقوقی برای مرمت كاروانسراها، خانه‌های قدیمی و سایر اماكن و تبدیل آن‌ها به واحدهای پذیرایی و خدماتی، فروش، اجاره و اجاره به شرط تملیك به استثنای نفایس (املاك و اموال) ملی آن‌ها اقدام نماید.
سپس از محل درآمد حاصله تا مبلغ چهارصد میلیارد ریال در اختیار سازمان مزبور قرار می‌گیرد تا برای مرمت و احیای بناهای تاریخی هزینه شود.
بر پایه‌ی این گزارش سازمان میراث فرهنگی و گردشگری موظف است مبلغ 15میلیارد ریال برای احداث اردوگاه‌های اقامتی در مناطق عملیاتی جنوب و غرب كشور و نیز مبلغ 5 میلیارد ریال برای پشتیبانی اردوهای راهیان نور برای بازدید از مناطق عملیاتی جنوب و غرب با هماهنگی نیروهای مقاومت بسیج هزینه نماید.
در بخشی از تبصره‌ی 10 به تصویب رسیده است كه برای كمك و احداث موزه‌ی بزرگ دفاع مقدس در تهران مبلغ 20 میلیارد ریال توسط سازمان میراث فرهنگی و گردشگری هزینه شود. همچنین این سازمان باید مبلغ 10میلیارد ریال برای حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس و احداث یادمان‌های دفاع مقدس در استان‌ها با هماهنگی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس هزینه نماید.
این گزارش می‌افزاید در راستای حمایت از محققین، نویسندگان، ادبا و شعراء، هنرمندان، تشكل‌ها و مؤسسات فرهنگی و به منظور نشر ارزش‌های دفاع مقدس و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت10درصد از اعتبارات حمایتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در زمینه‌ی تألیفات، انتشارات و تبلیغات، ادبیات و هنر اختصاص می‌یابد.
گفتنی است در قانون بودجه‌ی سال جاری آمده است در سال 1384 بازپرداخت تعهدات سرمایه‌یی شركت ملی نفت ایران از جمله طرح‌های بیع متقابل كه به موجب قوانین مربوط قبل و بعد از اجرای این قانون ایجاد شده یا می‌شود از محل منابع داخلی شركت ملی نفت ایران از جمله درآمد حاصل از صادرات فرآورده‌های نفتی و گازی به عهده شركت یاد شده است و این شركت باید صد در صد وجوه حاصل از صادرات نفت خام را به حساب‌های مربوط در خزانه‌داری كل كشور منظور و واریز نماید. /#


5 ارديبهشت 1384 13:3
چاپ | ارسال به ديگران

نشریه بازار کار

خبرنامه

لطفا جهت عضويت و يا لغو عضويت در خبرنامه الکترونيکی بازارکار، آدرس پست الکترونيک خود را وارد نماييد.

نظرسنجی

به نظرشما کدامیک از گروه رشته های تحصیلی شانس بیشتری برای یافتن فرصت شغلی دارند؟