نزدیك به 8 هزار فرصت شغلی سالانه از طریق توریسم عشایر ایجاد می‌شود

نزدیك به 8 هزار فرصت شغلی سالانه از طریق توریسم عشایر ایجاد می‌شود

محسن احمدی به خبرنگار اجتماعی فارس گفت: در سال گذشته حدود 170 هزار نفر گردشگر از مناطق عشایری دیدن كردند كه پیش‌بینی ما در سال جاری این است كه در صورت فراهم‌ شدن امكانات و زیرساختارهای لازم، این رقم به 300 هزار نفر برسد كه با این تعداد گردشگر عشایر، 7 هزار و 800 فرصت شغلی ایجاد خواهد شد.
وی در ادامه عدم تمایل سرمایه‌گذاری بخش خصوصی جهت توسعه گردشگری عشایر را از جمله مشكلات این بخش برشمرد و تصریح كرد: كمبود سرمایه و منابع برای سرمایه‌گذاری در زمینه گردشگری عشایر، ضعف زیرساختارها و امكانات زیربنایی گردشگری عشایر، عدم شناخت جامعه عشایر از مزایا و ماهیت گردشگری و محدودیت وجود دانش‌آموختگان عشایری در زمینه گردشگری از دیگر مشكلات توسعه گردشگری عشایر است.
احمدی ادامه داد: همچنین عدم وجود آژانس‌های ویژه مناطق عشایر، عدم هماهنگی بین دستگاه‌های دولتی و خصوصی، عدم توجه برنامه‌ریزان به مناطق عشایری و عدم تأمین اعتبارات از جمله مسائلی است كه باید برای ارتقای گردشگری عشایر مورد توجه قرار بگیرد.
معاون اجتماعی سازمان امور عشایر ایران در خصوص مزایای گردشگری در مناطق عشایر گفت: ایجاد اشتغال برای جوانان جویای كار و تحصیلكرده عشایر، حفظ فرهنگ عشایر به عنوان بخشی از میراث فرهنگی كشور و معرفی فرهنگ عشایر به گردشگران داخلی و خارجی، افزایش درآمد جانبی خانواده‌های عشایر، توسعه و گسترش كوچ عشایر، كاهش مهاجرت جوانان عشایر به مناطق شهری، افزایش اطلاعات و آشنایی با فرهنگ محلی و بومی، افزایش فروش محصولات و صنایع دستی، امكان فروش پوشاك و زیورآلات عشایر و فرآوردهای دامی و گیاهی آنان از جمله مزایای گردشگری در مناطق عشایر است. /#سج


4 ارديبهشت 1384 10:51
چاپ | ارسال به ديگران

نشریه بازار کار

خبرنامه

لطفا جهت عضويت و يا لغو عضويت در خبرنامه الکترونيکی بازارکار، آدرس پست الکترونيک خود را وارد نماييد.

نظرسنجی

به نظرشما کدامیک از گروه رشته های تحصیلی شانس بیشتری برای یافتن فرصت شغلی دارند؟