پانزدهمین همایش شعر كار و كارگر در تهران برگزار می شود

پانزدهمین همایش شعر كار و كارگر در تهران برگزار می شود

به همت خانه ی كارگر و ستاد برگزاری هفته ی كارگر ، پانزدهمین همایش سراسری شعر كار و كارگر ، دهم اردیبهشت ماه در تالار پاس قو برگزار خواهد شد .
دبیر پانزدهمین همایش شعر كار وكارگردر گفت و گو با خبرنگار فرهنگ و ادب مهر ،  ضمن اعلام این خبر افزود : همایش شعر كار و كارگر امسال نیزهمانند سالهای گذشته با هدف تجلیل از مقام والای كارگران شریف و سختكوش و تلاشهای ارزنده ی آنان در عرصه ی تولید و خودكفایی و نیزتكریم فرهنگ كار برگزارمی شود.
وی اظهار امیدواری كرد كه برگزاری این همایش موجب جلب توجه افزونتر شاعران ارجمند به این موضوع و سروده اشعار تازه ای در قلمرو مسائل اجتماعی به ویژه مضامین مرتبط با كار و كارگرو گروه شود.
كامران شرفشاهی مزیت پانزدهمین همایش شعر كاروكارگر را نسبت به همایش های پیشین ، دعوت ازشاعران جوان ذكر كرد و اظهارداشت : در این همایش سعی شده تا علاوه برشاعران نام آشنا ازشاعران دعوت به عمل آید كه درهمایش های گذشته حضور نداشته اند. همچنین مانند سالهای گذشته ازشاعرانی كه دركارخانه ها مشغول به كارهستند و از نزدیك با مسایل كارگری در ارتباط می باشند جهت حضور و شعرخوانی در همایش دعوت شده است. به علاوه در این همایش از استاد محمدرضا یاسری متخلص به چمن تهران كه از پیشكسوتان شعر كارگری می باشند تقدیر خواهد شد.
دبیر پانزدهمین همایش شعر كار و كارگر درباره ی دیگر فعالیت های صورت گرفته در این زمینه ، به انتشارمجموعه های شعر دسترنج اشاره كرد كه برگیرنده ی اشعار شاعران معاصر درباره كاروكارگر است و درحال حاضر جلد اول و دوم این كتاب نایاب شده است .
وی گفت: جلد سوم كتاب دسترنج برگیرنده اشعار بیش از یكصد و بیست تن از شاعران معاصر است گردآوری و تنظیم شده كه امید است بزودی چاپ و منتشر شود.
شرفشاهی در ادامه گفت: در این همایش مروری نیزبر ادبیات كارگری جهان و آثاری از شاعران ملل دیگر خواهیم داشت . چاپ و انتشار كتاب مجموعه داستان آیینه های بی قرار نیز به مناسبت روز جهانی كارگر از دیگر فعالیت هایی است كه شاهد آن خواهیم بود. این كتاب دربردارنده ی داستانهایی جذاب و دلنشین از فرازهای تاریخ صدر اسلام و نگاه پیامبرعالیقدراسلام (ص) و خاندان پاك وحی (ع) به كارگروكار است.
وی در خاتمه با ذكر این نكته كه این همایش ساعت پنج بعد ازظهربرگزارخواهد شد ، از عموم علاقمندان برای حضور دربرنامه دعوت كرد و افزود: علاوه بر این همایش پنج همایش شعر دیگر در یگی از كارخانه های صنعتی و مراكز فرهنگی برگزار خواهد شد.
شایان ذكر است تالار پارس قو در تقاطع خیابانهای حافظ و نوفل لوشاتو واقع شده است ./#


2 ارديبهشت 1384 10:32
چاپ | ارسال به ديگران

نشریه بازار کار

خبرنامه

لطفا جهت عضويت و يا لغو عضويت در خبرنامه الکترونيکی بازارکار، آدرس پست الکترونيک خود را وارد نماييد.

نظرسنجی

به نظرشما کدامیک از گروه رشته های تحصیلی شانس بیشتری برای یافتن فرصت شغلی دارند؟