تا پایان برنامه چهارم توسعه نرخ بیكاری استان كرمانشاه به شش درصد می رسد

تا پایان برنامه چهارم توسعه نرخ بیكاری استان كرمانشاه به شش درصد می رسد

مدیر كل فنی و حرفه ای استان كرمانشاه گفت :تا پایان برنامه چهارم توسعه ای كشور نرخ بیكاری از 12 درصد كنونی به شش درصد می رسد.
مهندس عباس تحقیقی با بیان این مطلب در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری موج افزود : در راستای سیاست های استان تربیت نیروی متخصص و فنی به منظور از بین بردن خلاء نیروی انسانی متخصص در اولویت های نخست اجرایی قرار گرفته است.
وی اظهار داشت : به نظور تحقق این امر طی دو سال اخیر دو مركز تخصص در دوره های 18 ماهه برای تربیت نیروی انسانی متخصص مورد نیاز صنایع استان راه اندازی شده است.به گفته وی ؛ نیروی انسانی به عنوان محور اصلی توسعه می تواند عرصه های مختلف اقتصادی را از ركودكنونی به شكوفایی بر ساند.
مهندس تحقیقی اظهار داشت : با توجه به مزیت استان در صنعت درود گری اولین رشته آموزشی به این صنعت اختصاص یافت و پس از آن هشت رشته مرتبط با صنایع كوچك به آن اضافه شده است.
وی تصریح كرد : تا كنون با آموزش نیروی متخصص نیاز هفت پروژه استان را برای نیروی فنی پاسخگو بوده ایم.مدیر كل فنی و حرفه ای استان كرمانشاه افزود : برای افزودن شاخه های فنی و تخصصی مراكز از 62 دستگاه اجرایی در كمیته اشتغال نظر نسجی شده است.
وی خاطر نشان كرد : متاسفانه كشوردر صنعت جوش بسیار ضعیف است و شدیدا به نیروی كار ماهر و فنی نیازمند استمهندس تحقیقی ظرفیت هر فاز آموزشی را در مراكز 18 نفر دانست و گفت : تنها چالش نداشتن سرمایه از سوی نیروی كار آموز برای گذارندن دوره آموزشی است.وی تسریع كرد :نیروهای تربیت شده نیازمند حمایت مالی پس پایان دوره دارند.
مدیر كل فنی و حرفه ای استان كرمانشاه در پایان نرخ بیكاری در استان را 12 در صد اعلام كرد و گفت : تا پایان برنامه چهارم توسعه این نرخ به شش درصد خواهد رسید.


 


21 آبان 1383 11:20
چاپ | ارسال به ديگران

نشریه بازار کار

خبرنامه

لطفا جهت عضويت و يا لغو عضويت در خبرنامه الکترونيکی بازارکار، آدرس پست الکترونيک خود را وارد نماييد.

نظرسنجی

به نظرشما کدامیک از گروه رشته های تحصیلی شانس بیشتری برای یافتن فرصت شغلی دارند؟