×× توریسم، بازوی قدرتمند اقتصاد مصر ×× گردشگران مصری به 7 میلیون افزایش می‌یابند

×× توریسم، بازوی قدرتمند اقتصاد مصر ×× گردشگران مصری به 7 میلیون افزایش می‌یابند

خبرگزاری دانشجویان ایران - تهران
صنعت گردشگری كه به عنوان یك بازوی قدرتمند اقتصادی در مصر به حساب می‌آید، در ماه جولای سال جاری میلادی روند روبه رشد قابل ملاحظه‌ای داشته است.
به گزارش ایسنا، آمار و ارقام موجود در این زمینه حاكی از آن است كه در جولای سال ‌???? میلادی حدود ‌??? هزار گردشگر خارجی از جاذبه‌های دیدنی مصر دیدن كردند.
گزارش‌ها حاكی از آن هستند كه در حال حاضر صنعت گردشگری مصر ‌?? درصد از بازار گردشگری خاورمیانه را در اختیار خود دارد و هم‌چنین توانسته است كه در سال ‌???? میلادی ‌?/? میلیارد دلار وارد چرخه‌ی اقتصادی مصر كند.
با این حال صنعت گردشگری مصر هم‌چنان از سوی موانع و عوامل داخلی و خارجی از جمله بی ثباتی‌های منطقه‌یی و هم‌چنین وجود رقبای خارجی از جمله گردشگری تركیه تحت تاثیر قرار دارد.
از سوی دیگر گزارش می‌شود كه انتظار می‌رود كه صنعت گردشگری مصر در آینده‌ای نزدیك، با رشد منابع گردشگری و هم‌چنین تقاضا در این زمینه همراه باشد كه این امر می‌تواند به ایجاد فرصت‌های جدید سرمایه‌گذاری منجر شود.
بر پایه این گزارش، به‌رغم تداوم بحران نظامی در عراق، مناقشات سیاسی و نظامی منطقه‌ی خاورمیانه و در نهایت حمله‌ی اخیر تروریستی در هتل “طابا” مصر، صنعت گردشگری این كشور هم‌چنان نسبت به آینده خوشبین می‌باشد.
این درحالی است كه وزیر گردشگری مصر انتشار گزارش‌هایی مبنی بر كاهش شمار بازدید‌كنندگان خارجی از جاذبه‌های گردشگری این كشور به دلیل انفجار هتل  “طابا” را رد كرد.
وی در این خصوص افزود: از زمان وقوع این انفجار تروریستی، تنها ‌? درصد در شمار ورود گردشگران خارجی به مصر كاهش وجود داشته است.
هم‌چنین معاون وزیر گردشگری مصر اظهار داشت:« در ‌? ماهه‌ی نخست امسال، بیش از شش میلیون جهانگرد از مصر دیدن كرده‌اند و انتظار می‌رود این میزان برای كل سال ‌???? به هفت میلیون جهانگرد برسد.»
گفتنی است در جریان وقوع انفجار هتل “صابا” نیز، ‌?? تن كشته و ‌??? تن زخمی شدند كه در میان آن‌ها، شمار زیادی از اتباع رژیم صهیونیستی دیده می‌شدند.


18 آبان 1383 13:12
چاپ | ارسال به ديگران

نشریه بازار کار

خبرنامه

لطفا جهت عضويت و يا لغو عضويت در خبرنامه الکترونيکی بازارکار، آدرس پست الکترونيک خود را وارد نماييد.

نظرسنجی

به نظرشما کدامیک از گروه رشته های تحصیلی شانس بیشتری برای یافتن فرصت شغلی دارند؟