سرمایه گذاری 70 میلیارد تومانی شركت‌های تعاونی در آذربایجان غربی

سرمایه گذاری 70 میلیارد تومانی شركت‌های تعاونی در آذربایجان غربی

خبرگزاری فارس مدیر كل استان آذربایجان غربی گفت: سرمایه ثبتی تعاونیهای فعال در استان آذربایجان غربی بالغ بر 346 میلیارد ریال است كه بر اساس برآوردهای انجام شده اكنون به بیش از 700 میلیارد ریال بالغ می‌شود.
به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از واحد اطلاع رسانی ستاد سرشماری تعاونیهای كشور ، پرویز كرامتی با اعلام ثبت 12 اتحادیه و 2428 شركت تعاونی در استان اظهار داشت: شركتهای تعاونی و اتحادیه در تامین نیاز مردم و كمك به تولید و ایجاد اشتغال در استان از جایگاه خاصی برخوردار هستند.
وی ایجاد اشتغال به ویژه در نقاط محروم را از دست آوردهای مهم فعالیت تعاونی‌ها در این استان خواند و بر استقبال گسترده مردم منطقه به ویژه جوانان برای انجام فعالیت‌های اقتصادی و اجتماعی در قالب بخش تعاون تاكید كرد.
كرامتی گفت: در این استان با توجه به پتانسیل موجود و وجود زمین مساعد و آب فراوان، جوانان تحصیل كرده علاقه فراوانی برای فعالیت در رشته‌های كشاورزی و صنایع تبدیلی دارند، اما كمبود سرمایه و توان مالی و نبود امكانات موجب محدودیت فعالیت‌های تعاونی در این زمینه شده است.
وی بالا بودن نرخ سود تسهیلات بانكی و سختگیری بانك‌ها در پرداخت تسهیلات را از دیگر مشكلات پیش‌روی توسعه بخش تعاون دانست.
كرامتی اظهار داشت: طی چند سال گذشته برخی از تعاونی‌های ثبت شده نیز به دلیل نبود امكانات مالی، فعالیت خود را متوقف كرده‌اند كه امید است با انجام سرشماری شركت‌های تعاونی تعداد واقعی شركت‌های تعاونی فعال و نقاط ضعف و قدرت شركت‌های مذكور شناسایی شود./كد $121914 تا


12 دی 1383 19:14
چاپ | ارسال به ديگران

نشریه بازار کار

خبرنامه

لطفا جهت عضويت و يا لغو عضويت در خبرنامه الکترونيکی بازارکار، آدرس پست الکترونيک خود را وارد نماييد.

نظرسنجی

به نظرشما کدامیک از گروه رشته های تحصیلی شانس بیشتری برای یافتن فرصت شغلی دارند؟