رفع موانع توسعه تعاونیها سازماندهی می شود

رفع موانع توسعه تعاونیها سازماندهی می شود

 دبیر كل اتاق تعاون گفت: برنامه‌های رفع موانع توسعه تعاونیهای كشور با مشاركت نمایندگان مجلس، دولت و اتاق تعاون ساماندهی می‌شود.
به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی اتاق تعاون مركزی، محمدرضا رمضانی در دومین نشست مشترك فراكسیون تعاون مجلس شورای اسلامی با مدیران اتحادیه‌های تعاونی، از تشكیل كمیته‌های سه‌گانه بررسی مشكلات و موانع توسعه تعاونیها، بررسی راهكارهای تحقق انتظارات تعاونیها در بودجه عمومی سال 1384 و بررسی مشكلات فراروی تعاونیها با صندوق تعاون خبر داد.
وی با اشاره به منویات مقام معظم رهبری در خصوص شناسایی موانع توسعه تعاونیها و ارائه پیشنهادهای كلی برای رفع این موانع و اهداف پیش بینی شده برای این بخش در قانون برنامه چهارم توسعه، برگزاری این نشست‌ها و هم‌اندیشی‌ این دو نهاد مردمی مجلس و بخش تعاون حائز اهمیت ارزیابی كرد.
وی اظهار امیدواری كرد: با حمایت دولت و با تعامل فعال و پیگیرانه‌ای كه از طریق فراكسیون تعاون با مجلس شورای اسلامی برگزار شد، بخش بزرگی از مطالبات قانونی بخش تعاون برآورده شد.
اسماعیلی عضو فراكسیون تعاون در مجلس شواری اسلامی نیز گفت: برای احیای نقش تعاون در اقتصاد ملی باید فرهنگ نگاه سنتی به این بخش تغییر كند.
نماینده هشترود تاكید كرد: باید آثار اجتماعی و اقتصادی بخش تعاون دركشور با ارایه الگوهای عملی به صورت شفاف به افكار عمومی منتقل شود. همچنین سید كاظم دلخوش نماینده صومعه سرا با اشاره به اصول 43 و 44 قانون اساسی تاكید كرد: تعاون در این برهه از زمان می تواند بهترین بخش در واگذاریهای تصدی‌گریهای دولتی باشد. وی آمادگی نمایندگان مجلس شورای اسلامی را برای انجام هر گونه حمایت قانونی از تعاونیها در جهت افزایش سهم آنها در بخش های مختلف اقتصادی اعلام كرد.
وی در ادامه اقدامات وزارت تعاون و بخش در معرفی توانمندیهای فراوان این بخش اقتصادی را ناكافی دانست./كد#081530 ت


8 دی 1383 15:30
چاپ | ارسال به ديگران

نشریه بازار کار

خبرنامه

لطفا جهت عضويت و يا لغو عضويت در خبرنامه الکترونيکی بازارکار، آدرس پست الکترونيک خود را وارد نماييد.

نظرسنجی

به نظرشما کدامیک از گروه رشته های تحصیلی شانس بیشتری برای یافتن فرصت شغلی دارند؟