طی آذرماه جاری؛ تعاونی‌‏ها بیش از 97 میلیارد ریال تسهیلات اعتباری از صندوق تعاون دریافت كرده‌‏اند

طی آذرماه جاری؛ تعاونی‌‏ها بیش از 97 میلیارد ریال تسهیلات اعتباری از صندوق تعاون دریافت كرده‌‏اند

2027 اتحادیه , شركت تعاونی و اعضا تعاونی‌‏های متقاضی اعتبار در طی آذرماه سال جاری بالغ بر 97 میلیارد ریال تسهیلات اعتباری از صندوق تعاون دریافت كرده‌‏اند.
به گزارش ایلنا, تسهیلات اعتباری صندوق تعاون با هدف تامین منابع مالی مورد نیاز و تامین نیاز نقدینگی اتحادیه‌‏ها, شركت‌‏های تعاونی و اعضاء تعاونی‌‏ها, در بخش‌‏ها و زیربخش‌‏های مختلف اقتصادی پرداخت شد.
طبق این گزارش, صندوق تعاون از محل منابع داخلی و وجوه اداره شده تسهیلات اعتباری را در یك ماهه آذر در بخش صنعت و معدن در اختیار شركت تعاونی‌‏های كه در زمینه تولید مواد شیمیایی صنایع غذایی, كارتن‌‏سازی, قطعات بتنی و قطعات صنعتی, تولید نان فانتزی, تهیه و توزیع صنایع بافندگان, تولید البسه و زیب, تولید سنگ معدنی, كالاهای بهداشتی, دانه‌‏بندی شن و ماسه, برنج كوبی و تامین نیاز تولیدكنندگان پلی‌‏اتیلن فعالیت می‌‏كرده‌‏اند,پرداخت كرد.
همچنین,این موسسه تسهیلات اعتباری خود را با توجه به گرایش و زیربخش‌‏های مختلف بخش كشاورزی و دامپروری به شركت تعاونی‌‏های كه در زمینه پرواربندی گاو و گوساله, پرورش بز, دامداری, كشت گیاهان دارویی, گلخانه‌‏ای , گل و گیاه, چایكاری و زنبورداری و تولید عسل فعالیت می‌‏كرده‌‏اند, اختصاص داد.
این گزارش حاكی است,تسهیلات پرداختی صندوق تعاون در ماه آذر در بخش مسكن در اختیار شركت‌‏های مسكن كارمندی اعم از دانشگاهی, فرهنگیان و كاركنان سازمان‌‏ها, نهادها و همچنین تعاونی‌‏های كارگری قرار گرفت.
علاوه بر آنكه در بخش خدمات شركت تعاونی‌‏های كه در زمینه خدمات اینترنتی, آموزشگاه رانندگی, كامپیوتری , خدمات ورزشی, فناوری, تماس تلفنی, مهدكودك و همچنین طراحی تولید فرش فعالیت می كنند از تسهیلات اعتباری این موسسه بهره‌‏مند شدند.
قابل ذكر است, شركت تعاونی‌‏های آموزشی درمانی با گرایش در زمینه بهداشتی, خدمات درمانی, پزشكی و همچنین تعاونی‌‏های اعتبار كارمندی و كارگری از تسهیلات اعتباری صندوق تعاون استفاده كرده‌‏اند.
گفتنی است,تسهیلات اعتباری صندوق تعاون در جهت راه‌‏اندازی, بازسازی, توسعه و تكمیل طرح‌‏های تعاونی‌‏ها و همچنین تهیه مواد اولیه, لوازم یدكی, تجهیزات و ابزار كار در قالب سه دوره زمانی كوتاه‌‏مدت, میان مدت و بلندمدت پرداخت شد.
این گزارش می‌‏افزاید:میزان اعطای تسهیلات اعتباری به اتحادیه‌‏ها, شركت‌‏های تعاونی و اعضاء تعاونی‌‏های تولیدی متقاضی اعتبار پس از محاسبه كاركرد روزانه طی سه ماه متوالی با اولویت اشتغال‌‏زایی پایدار و داشتن توجیهات فنی, اقتصادی و كارشناسی در قالب عقود اسلامی , حداكثر تا چند برابر میانگین معدل موجودی پرداخت شد./كد#071215  ت


7 دی 1383 12:15
چاپ | ارسال به ديگران

نشریه بازار کار

خبرنامه

لطفا جهت عضويت و يا لغو عضويت در خبرنامه الکترونيکی بازارکار، آدرس پست الکترونيک خود را وارد نماييد.

نظرسنجی

به نظرشما کدامیک از گروه رشته های تحصیلی شانس بیشتری برای یافتن فرصت شغلی دارند؟