سند ملی توسعه اشتغال در حال تدوین است

وزیر كار و امور اجتماعی:
سند ملی توسعه اشتغال در حال تدوین است

وزیر كار و امور اجتماعی گفت: امروز بحث اشتغال نیازمند عزمی همگانی است و هركس در این بخش تعلل كند ستون پنجم دشمن محسوب می شود.
«عبدالرضا شیخ الاسلامی» در دومین جلسه كارگروه اشتغال و سرمایه گذاری استان البرز با اشاره به اینكه مدیران استان البرز باید در تدوین سند ملی توسعه و اشتغال استان مشاركت داشته باشند اظهار داشت: تدوین سند توسعه اشتغال استان البرز تنها با كمك مشاوران و كارشناسان امكانپذیر نیست و مدیران استان كه به ریزترین نكات و مسائل آن آگاه هستند باید در این امر مشاركت داشته باشند.
وزیر كار و امور اجتماعی اضافه كرد: در طول سالیان گذشته نظام آموزشی ما به محور آموزش های نظری و تئوری استوار بوده و در حال حاضر نیز نزدیك به 3 میلیون و500 هزار دانشجو دررشته های نظری مشغول تحصیل هستند كه این افراد پس از فارغ التحصیلی به دلیل نداشتن مهارت با مشكل اشتغال مواجه می شوند.
شیخ الاسلامی تصریح كرد: نظام آموزشی ما متناسب با نیاز بازار كار نیست و در واقع آموزشهای مهارتی در كشور ما از هم گسیخته، غیرهدفمند، ناكافی و غیرمتناسب با بازار كار است.
وزیر كار و امور اجتماعی گفت: به طور مثال دانشگاه جامع علمی و كاربردی به منظور افزایش مهارت نیروی كار راه اندازی شد اما در حال حاضر فارغ التحصیلان این دانشگاه نیز به اندازه كافی مهارت كار ندارند.


5 آبان 1389 0:1
چاپ | ارسال به ديگران

نشریه بازار کار

خبرنامه

لطفا جهت عضويت و يا لغو عضويت در خبرنامه الکترونيکی بازارکار، آدرس پست الکترونيک خود را وارد نماييد.

نظرسنجی

به نظرشما کدامیک از گروه رشته های تحصیلی شانس بیشتری برای یافتن فرصت شغلی دارند؟