گفت و گو

قوانین موجود مانع کارآفرینی می‌شود

قوانین موجود مانع کارآفرینی می‌شود

کارآفرین لرستانی در مورد موانع تولید گفت: قوانین و مقررات وضع شده دولت به عنوان مانعی جهت رشد کارآفرینی در کشور عمل کرده است.

24 آذر 1398 22:6
احتمال استخدام های جدید در گل گهر

احتمال استخدام های جدید در گل گهر

یکی از مهم ترین حوزه ها در هر سازمان که با موضوع استخدام و به کارگیری نیرو سروکار دارد حوزه منابع انسانی است. این حوزه در شرکت بزرگی مثل گل گهر که از مهم ترین شرکت های معدنی و صنعتی در ایران است و متقاضیان زیادی برای اشتغال دارد بیشتر از جاهای دیگر به چشم می آید. جایی که به دلیل اشتغال بخش عظیمی از کارگران و متخصصان رشته های مختلف، آن را از سایر حوزه ها متمایز ساخته است.

18 آذر 1398 17:7
بزرگترین مانع کارآفرینی افکار منفی خودمان است

گفتگو با مهدی معصومی کارآفرین معلول میبدی؛
بزرگترین مانع کارآفرینی افکار منفی خودمان است

◄ مهدی معصومی کارآفرین معلول میبدی گرچه مادرزادی دچار معلولیت است اما هیچ گاه تسلیم مشکلات نشده و از خود یک ورزشکار و کارآفرین موفق در عرصه ملی و بین المللی ساخته است. وی در زادگاهش شهر میبد یزد کارگاهی را راه اندازی کرده که حدود 15 نفر در آن شاغل هستند و اغلب شاغلان آن را نیز معلولان تشکیل می دهند. این کارآفرین سخت کوش و با انگیزه بزرگترین مانع کارآفرینی افکار منفی خود افراد معرفی می کند. به مناسبت 14 آذرماه روز جهانی معلولان با وی به گفت و گو نشستیم.

16 آذر 1398 11:12
اگر نتوانیم برای جوان شغل ایجاد کنیم، ضدانقلاب بر روی این موضوع سوار می‌شود

رئیس جهاد دانشگاهی:
اگر نتوانیم برای جوان شغل ایجاد کنیم، ضدانقلاب بر روی این موضوع سوار می‌شود

رئیس جهاد دانشگاهی درباره ناآرامی های اخیر کشور گفت: من، خودمان را در بخشی از این جریانات مقصر می‌دانم. اگر ما نتوانیم برای جوانی که با آرزوهای زیاد تحصیل کرده و نیاز به یک شغل آبرومند دارد و خانواده برای او هزینه کرده شغل مناسب ایجاد کنیم، سال‌ها بیکار در خانواده می‌ماند و این تاثیر بسیار زیادی روی او دارد. این جوان نیاز به کار و شغل دارد، اگر کار و شغل برای او ایجاد نکنیم که آن طور که بایسته و شایسته است، نکرده‌ایم، طبیعی است که ضدانقلاب بر روی این موضوع سوار می‌شود. به گزارش ایسنا، دکتر حمیدرضا طیبی امروز جمعه (15 آذر) با حضور در برنامه دست خط به سوالاتی درباره فناوری های جهاد دانشگاهی، لزوم اعتماد به تولیدات داخل، ناآرامی های اخیر، ارائه فناوری های جهاد دانشگاهی به مقام معظم رهبری و ماجرای کنار رفتن از ریاست جهاد دانشگاهی در سال 89 پاسخ داد.

16 آذر 1398 11:4
نقش شرکت های نوآفرین در حذف واسطه های حوزه کشاورزی


نقش شرکت های نوآفرین در حذف واسطه های حوزه کشاورزی

اهمیت استفاده از فناوری‌های نوین در بخش کشاورزی به‌حدی است که در دهه‌‌های اخیر سرمایه‌گذاری‌های صورت‌گرفته در تولید و راه‌اندازی نرم‌افزارها، پلتفرم‌ها، شرکت های نوآفرین و سایر تکنولوژی‌‌های مدرن برای بهره‌وری هرچه بیشتر در حوزه کشاورزی، به شکل قابل‌توجهی افزایش یافته است.

11 آذر 1398 23:49
علیرغم داشتن شغل دولتی به سمت احیای هنر اصیل ایرانی رفتم

علیرغم داشتن شغل دولتی به سمت احیای هنر اصیل ایرانی رفتم

انوی کارآفرین برتر کشوری گفت: علاقه ام به هنر و میناکاری باعث شد تا کار اداری را که روزمرگی در آن تکرار می شود و پیشرفت قابل توجهی در آن وجود ندارد، رها کرده و به هنر میناکاری که یکی از قدیمی ترین صنایع دستی ایران محسوب می شود، روی آورم.

4 آذر 1398 21:58
شرکت تعاونی الزهرا (س) برای ۶۰۰ زن شهر «مود» شغل ایجاد کرد

گفت‌وگوی «جوان» با بانوی کارآفرین بسیجی
شرکت تعاونی الزهرا (س) برای ۶۰۰ زن شهر «مود» شغل ایجاد کرد

شتغالزایی در روستا‌ها از جمله مباحثی‌است که زیاد در مورد آن صحبت می‌شود، اما شرایط و اقلیم و نیاز‌های متفاوت این مناطق موجب شده است نتوان یک نسخه برای همه آن‌ها تجویز کرد. به همین دلیل در خراسان جنوبی و در شهر تاریخی «مود» خانم مریم همت‌زاده به عنوان یک کارآفرین بسیجی، یک شرکت تعاونی تأسیس و با استفاده از پیشینه تاریخی و ظرفیت‌های منطقه، زنان زیادی را مشغول به کار کرده است. اشتغالی که علاوه بر احیای هنر استان، در عرض چهار سال توانسته است برای زنان ۷۰ روستا کار ایجاد کند و آن‌ها را به درآمد مستقلی برساند. سراغ این بانوی جهادگر و مدیرعامل شرکت تعاونی زنان روستایی الزهرا (س) رفتیم تا در گفت‌وگویی از فعالیت‌ها و نحوه اشتغالزایی وی در این روستا‌ها بیشتر آگاه شویم.

4 آذر 1398 3:48
همکاری کنید لشکر بیکاری را شکست دهیم

همکاری کنید لشکر بیکاری را شکست دهیم

سردار سلیمانی از طرح بسیج برای ایجاد اشتغال در کشور با استفاده از ظرفیت های مردمی گفت: بسیج در جهت کمک اشتغال جوانان برای ایجاد صندوق های قرض الحسنه در مساجد اقدام کرده است و در حال حاضر چهارده هزار صندوق قرض الحسنه در سراسر کشور و در مساجد مختلف تشکیل شده و این عدد تا پایان سال به بیست هزار خواهد رسید.

3 آذر 1398 5:34
ربات‌ها قرار نیست شغل‌تان را تصاحب کنند؛ فقط می‌خواهند آن را ارتقا بدهند

ربات‌ها قرار نیست شغل‌تان را تصاحب کنند؛ فقط می‌خواهند آن را ارتقا بدهند

موضوع استفاده از ربات به‌جای نیروی کار انسانی، جدید نیست. برخی از کارشناسان وقوع این امر را در آینده، نه رویدادی اجتناب‌ناپذیر و نه امری محتمل می‌دانند. کلمه‌ی «اتوماسیون» یا «خودکارسازی»، صحنه‌ی پادآرمانی (dystopian) تقابل انسان و ماشین را به ذهن‌های بسیاری متبادر می‌کند. آینده‌ای که در آن، مردم اختلافات با هم را کنار گذاشته‌اند تا با محصولات فلزی و براقی مخالفت کنند که نتیجه‌ی کارها و طراحی‌های خود انسان‌ها هستند. برخی‌ از کسب‌وکارها که البته هنوز تعدادشان کم است، اندیشه‌ای پرورش‌یافته دارند؛ آن‌ها نسبت‌به کلمه‌ی خودکارسازی خوش‌بین هستند و دلیل خوبی هم برای این خوش‌بینی دارند.

19 آبان 1398 0:1
«بینج‌بار» استارت‌آپ حامی کشاورز و مشتری

«بینج‌بار» استارت‌آپ حامی کشاورز و مشتری

به گزارش کسب و کار نیوز، براساس داوری‌های صورت‌گرفته توسط یونیدو (سازمان توسعه صنعتی ملل متحد) که با همکاری حامد بهشتی صورت گرفته است، سه تیم استارت‌آپی «کشمون» به سرپرستی محمد قائم‌پناه، «بینج‌بار» با مدیریت امیرحسین رضایی و «انرژاین» با مسئولیت سمیه اکبری موفق شده‌اند مجوز حضور در نمایشگاه بزرگ AGRITECHNICA 2019 را کسب کنند. این انتخاب از میان بیش از ۲۰ استارت‌آپ حوزه کشاورزی انجام گرفته است. این سه استارت‌آپ برگزیده کمک‌هزینه یونیدو برای حضور در نمایشگاه که امسال تنها به دو کشور ایران و غنا اختصاص یافته است را دریافت می‌کنند و در غرفه‌ای با نام made in Iran در نمایشگاه حضور خواهند داشت. به همین بهانه به سراغ امیرحسین رضایی، موسس «بینج‌بار» رفتیم تا از نزدیک با این استارت‌آپ آشنا شویم. «بینج‌بار» به صورت تخصصی در زمینه فروش برنج فعالیت می‌کند و هدف خود را رساندن مزد واقعی کشاورزان به آنها می‌داند. در ادامه گفتگوی «کسب‌وکار» با بنیان‌گذار این استارت‌آپ را می‌خوانید.

16 آبان 1398 13:49

نشریه بازار کار

خبرنامه

لطفا جهت عضويت و يا لغو عضويت در خبرنامه الکترونيکی بازارکار، آدرس پست الکترونيک خود را وارد نماييد.

نظرسنجی

به نظرشما کدامیک از گروه رشته های تحصیلی شانس بیشتری برای یافتن فرصت شغلی دارند؟