گفت و گو

آمار بیکاران بیش از ۲ برابر رقم رسمی!

آمار بیکاران بیش از ۲ برابر رقم رسمی!

گسترش پدیده­ مخرب بیکاری در جامعه، واقعیتی تلخ و شکننده است، واقعیتی که درنگ در رفع آن جائز نیست. شاید هدف از تهیه این نوع گزارشات و مصاحبه‌ها خیزشی باشد از بروز موج فراگیر بیکاری در جامعه که تبعات منفی فراوانی در سلامت روانی افراد جامعه دارد. معضلی که پیامد آن رقم زدن فاجعه بزرگ فقر و فساد در جامعه است. به گزارش بنکر (Banker)،در این باره­ گفت‌وگویی با دکتر حسن طایی، معاون اشتغال وزیر کار انجام داده که در ادامه متن آن از نظرتان خواهد گذشت. با توجه به آخرین گزارش مرکز آمار ایران، نرخ بیکاری عمومی کشور 5/10 درصد عنوان شده است که نشان دهنده وضعیتی نگران کننده در کشور است، وضعیت بیکاری در کشور را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

9 تير 1393 15:18
راه‌کارهای توسعه اشتغال در استان تهران

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی این استان تشریح کرد
راه‌کارهای توسعه اشتغال در استان تهران

استان تهران به لحاظ مختلف از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. علاوه بر اینکه تهران پایتخت کشور و 54 درصد منابع ریالی بانک‌‌های کشور را به خود اختصاص داده است، با بیــــش از 12 میلیون نفر جمعیت، حدود 16 درصد از جمعیت کل کشور را در خود گنجانده است. به همین دلیل نگاه برنامه‌های اجتماعی،‌اقتصادی و فرهنگی در این استان ویژه تر است و در مقوله اشتغال نیز در جایگاه ویژه ای قرار دارد و همواره در برنامه ریزی‌های مسئولان برای اشتغال زایی مد نظر بوده است. به گزارش خبرگزاری تسنیم، به منظور بررسی بیشتر برنامه‌های اشتغال‌زایی در استان تهران در سال جاری به سراغ احمد لطفی نژاد، مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران رفتیم.

8 تير 1393 9:12
نیازمند تربیت کارشناسان متخصص تبلیغات بازرگانی در کشور هستیم

بررسی تاثیر تبلیغات بازرگانی در توسعه اشتغال در گفت‌وگو با دکتر اسماعیل قدیمی:
نیازمند تربیت کارشناسان متخصص تبلیغات بازرگانی در کشور هستیم

دنیای جدید را بدون تبلیغات بازرگانی نمی‌توان تصور کرد و به نوعی چرخ‌های اقتصاد صنعتی جوامع بدون بهره‌گیری از تبلیغات تجاری از حرکت باز می‌ایستد. امروزه تبلیغات تجاری تمام جنبه‌های زندگی بشر را تحت تأثیر خود قرار داده است و با تغییر سبک زندگی و نگرش افراد، بینش و نظام انتظارات آن‌ها را به جهان پیرامونشان متحول کرده است. در این عصر و زمانه توسعه فرایندهای جهانی سازی، کسب و کارها و مشاغل نیز از این تغییرات بی‌بهره نمانده‌اند و تبلیغات بازرگانی توانسته است تحولی عظیم در میزان فروش شرکت‌ها و مؤسسات چندملیتی و به طبع آن اشتغالزایی بیشترشان ایفا کند. با این وجود در کشورمان هنوز به درستی به قدرت جادویی تبلیـــــغات پی برده نشده است و بسیاری از مسئولان و حتی صاحبان مشاغل با حرکتی منفعلانه و دیدی ناباورانه و تردید آمیز به تبلیغات می‌نگرند. آن هم در شرایطی که با گسترش رسانه‌های همگانی و ارتباط جمعی، تبلیغات این رسانه‌ها جولانگاهی شده برای مصرف محصولات تولید سایر کشورها که این امر در نهایت رکود صنایع داخلی و بیکاری کارگران ایرانی را به دنبال خواهد داشت. یکم تیرماه در کشورمان تحت عنوان روز تبلیغ نام‌گذاری شده است.

7 تير 1393 10:9
برای اتباع غیر مجاز اشتغال زایی نکنید

درخواست کارشناسا ن از مردم در گفت‌وگو با «حمایت»:

چندی پیش رییس کمیته اجتماعی شورای شهر تهران اعلام کرد برخی اتباع بيگانه غیر مجاز باعث وقوع سرقت‌ها و آسيب‌هايي در كشور مي‌شوند كه بايد هر چه سريعتر جلوي آنها گرفته شود. ضمن اين كه اين افراد انواع و اقسام بیماری‌ها را با خودشان به شهر می‌آورند و سبب شیوع آنها می‌شوند به این ترتیب مشخص می‌شود که چرا باید نگران حضور اتباع بیگانه غیر مجاز در کشور باشیم. محمد اسماعيل سعیدی، دبیر اول کمیسیون اجتماعی مجلس در گفت و گو با حمایت معتقد است مسئولیت حل و فصل این ماجرا با معاونت اتباع خارجی وزارت کشور است: «در هیچ کشوری همینطور بی‌حساب و کتاب اجازه ورود به اتباع بیگانه داده نمی‌شود. ما بحثی نداریم که افغانستان کشور همسایه و برادر ماست اما باید براي ورود اتباع اين كشور به داخل كشورمان ضوابطي در نظر گرفته شود كه اگر این‌ها رعایت نشود نه تنها بیماری، بلکه ده‌ها مشکل سیاسی، اجتماعی و امنیتی نیز وارد کشور می‌شود به همين علت است كه گفته مي‌شود اتباع کشورهای خارجی باید تحت سامان‌دهی و شناسایی قرار بگیرند.»

1 تير 1393 15:24
سیاست‌های آموزش عالی باید باتوجه به نیاز بازارکار تغییر کند

دكترتوفيقي دربازديد ازمركز بازاركارجهاددانشگاهي:
سیاست‌های آموزش عالی باید باتوجه به نیاز بازارکار تغییر کند

دکتر توفیقی، مشاور عالی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با حضور در مرکــــــز اطلاع رسانی بازارکار جهاد دانشگاهی از فعالیت‌های این مرکز بازدید کرد. به گزارش خبرنگار بازارکار، دکتر جعفر توفیقی، در جریان این بازدید که روز یکشنــبه 25 خردادماه انجام گرفت، در جریان خدمات مرکز اطلاع رسانی بازارکار جهاد دانشگاه از طریق نشریه سراسری بازارکار، مرکز مشاوره شغلی و کاریابی داخلی بازارکار، پایگاه اینترنتی، سیستم پیام کوتاه و تلفن گویای بازارکار و مرکز آموزش‌های تخصصی بازارکار قرار گرفت. مشاور عالی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در حاشیه این بازدید در گفت‌وگو با خبرنگار بازارکار به بیان وضعیت اشتغال فارغ‌التحصیلان دانشگاهی و برنامه‌های وزارت علوم برای این قشر پرداخت که ماحصل این گفت‌وگو در پی می‌آید:

31 خرداد 1393 14:44
تمایل مردم به کارآفرینی در‌حال افزایش است

بر اساس ارزیابی فعالیت‌های کارآفرینانه در کشور در سال 92
تمایل مردم به کارآفرینی در‌حال افزایش است

مدیر پروژه GEM ایران، نتایج ارزیابی فعالیت‌های کارآفرینانه در کشور در سال 92، که براساس مدل دیده‌بان جهانی کارآفرینی تهیه و گردآوری شده است را تشریح کرد. دکتر محمدرضا زالی در گفت‌وگو با خبرنگار بازارکار، با بیان اینکه «برای ششمین سال متوالی در کشور شاخص‌های ارزیابی فعالیت‌های کارآفرینانه براساس مدل دیده‌بان جهانی کارآفرینی (GEM) در سال 92 محاسبه شد»، خاطرنشان ساخت: در این سال ایران پژوهش ارزیابی فعالیت‌های کارآفرینانه را همزمان با 67 کشور عضو دیده‌بان جهانی کارآفرینی (GEM) اجرا کرد.

31 خرداد 1393 14:36
تدوین شاخص‌های کسب و کاردر حوزه فرهنگ

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در اتاق بازرگانی تاکید کرد
تدوین شاخص‌های کسب و کاردر حوزه فرهنگ

علی جنتی برای اولین بار در نشست صبحانه کاری اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران شرکت کرد و با هیات رئیسه و اعضاء پارلمان بخش خصوصی کشور به تبادل نظر پرداخت. وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این نشست بر تدوین شاخص های کسب و کار در حوزه فرهنگ با مشارکت اتاق بازرگانی تاکید کرد و یادآور شـد کمیته ای متشکل از دو نهاد برای اجرائی کردن این مهم تشکیل شود؛ در این گزارش مشروح نشســــت وزیر یا فعالان اقتصادی به اطلاع خوانندگان گرامی بازارکار تقدیم می گردد.

27 خرداد 1393 14:8
مشاوره کارآفــرینی؛ اصل فراموش شده در راه‌اندازی کسب و کار

فاطمه دانشور در نشست تخصصی کارآفرینی در بازارکار مطرح کرد
مشاوره کارآفــرینی؛ اصل فراموش شده در راه‌اندازی کسب و کار

شورای شهر تهران با همکاری شهرداری برنامه‌های متنوعی را در زمینه اشتغال و کارآفرینی دنبال می کند، برای آشنائی مخاطبان ارجمند بازارکارنشستی با حضور فاطمه دانشور عضو و رئیس کمیته اجتماعی شورای شهر تهران در بازارکار برگزار شد علاقمندان، کارآفرینان و کارجویان در این نشست صمیمی با رئیس کمیته اجتماعی شورای شهر تهران و کارآفرین حوزه معدن از برنامه‌های شورای شهر تهران و و دیدگاه‌های کارآفرینانه وی مطلع شدند. مشروح این نشست در گزارش ذیل آمده است.

24 خرداد 1393 11:37
جانبازان در مبارزه با بیکاری خط‌شکنی خواهند کرد

در آستانه روز جانباز اعلام شد :
جانبازان در مبارزه با بیکاری خط‌شکنی خواهند کرد

چهارم شعـــــــبان روز ولادت حضرت ابوالفضل العباس (ع) است این روز را به یاد جانبازی های هشـــــــت سال دفاع مقدس رزمندگان گرامی می داریم و از نقش همه کســــــــــانی که اعضای خود را در راه دفاع و حماسه تقدیم راه دوســـــــت کردند تقدیر می کنیم.به بهانه روز جانــــــــباز با دو تن از دست اندرکاران انجمن جانبازان کـــــــارآفرین به گفتگو نشسته ایم و نظر آنها را درباره موضــــــــــوع کارآفرینی جویا شده ایم که نظر خوانندگان گرامی می گذرد.

18 خرداد 1393 13:52
بانک سینا از فارغ‌التحصیلان ممتاز 15 رشته برای استخدام ثبت‌نام می‌کند

معاون منابع انسانی این بانک:
بانک سینا از فارغ‌التحصیلان ممتاز 15 رشته برای استخدام ثبت‌نام می‌کند

بانك سينا در تاريخ 28 اسفند 1387 موفق به دريافت مجوز تاسيس گرديد. اين بانك قبل از اين به عنوان موسسه مالي و اعتباري سينا فعاليت مي كرد. موسسه مالي و اعتباري سيــــنا در سال 1364 با هدف تامين نيازهاي مالي واحدهاي مختلف توليدي، تجـــــــاري و خدماتي و جمع آوري سپرده هاي عمومي در جهت اعطاي تسهيلات اعتباري به بخش‌هـــــــاي مختلف اقتصادي بخصوص بخش توليد، تاسيس شد و در حال حاضر با داشتــــــــن بیش از 2800 نیروی شاغل به قول ذوالقدر معاون منابع‌انسانی و امـــــــــور شعب این بانک، نخستین بانکی است که به اجرای طـــــرح طبـــــقه‌بندی مشاغل مصوب وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مبـــادرت کرده است. وی در مصاحبه با بازارکار از اراده این بانک برای حمایت از تولید و اشتغال سخن گفت و تصریح کرد:‌بانک سینا از فارغ‌التحصیلان برتر دانشگاه‌ها برای توسعه منابع‌انسانی خود بهره خواهد برد و از آنها استخدام خواهد کرد این گفتگو را به خوانندگان ارجمندبازارکار تقدیم می کنیم.

11 خرداد 1393 10:33

نشریه بازار کار

خبرنامه

لطفا جهت عضويت و يا لغو عضويت در خبرنامه الکترونيکی بازارکار، آدرس پست الکترونيک خود را وارد نماييد.

نظرسنجی

به نظرشما کدامیک از گروه رشته های تحصیلی شانس بیشتری برای یافتن فرصت شغلی دارند؟