گزارش

هدایت پژوهشگاه‌ها به سمت پژوهش‌ها و فناوری‌های تقاضا محور

معاون فناوری و نوآوری وزیر علوم در جلسه مجمع پژوهشگاه‌های ملی کشور تأکید کرد:

جلسه مجمع پژوهشگاه‌های ملی کشور با حضور دکتر علی خیرالدین معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم و رؤسای مراکز عضو مجمع برگزار شد. به گزارش بازارکار به نقل از موسسه پژوهش و برنامه‌ریزی آموزش عالی، دکتر خیرالدین در این نشست با اشاره به هشت هدف کلان نظام علم و فناوری در نقشه جامع علمی کشور؛ سیاست‌گذاری، تامین مالی تسهیل و هدایت تحقیقات، انجام فعالیت‌های تحقیق و توسعه، ارتقای کارآفرینی، توسعه منابع انسانی، انتقال و اشاعه و انتشار فناوری و تولید و عرضه محصول و خدمات را جایگاه کارکردی مؤسسات پژوهشی در نظام ملی نوآوری دانست.

22 اسفند 1400 17:48
اشتغال پذیری دانش آموختگان، چالش های بازار کار و بیزینس پلن به جای پایان نامه

در پانزدهمین عصرانه بهره‌وری انجمن بهره‌وری ایران بررسی شد:

کارشناسان شرکت کننده در پانزدهمین عصرانه انجمن بهره وری ایران گفتند: یکی از بزرگ‌ترین مشکلات توسعه در ایران مربوط به عدم توجه به نقش کلیدی منابع انسانی است که متاسفانه به دلیل عدم تعادل میان بازار کار و میزان تحصیلات دانشگاهی به اهمیت آن توجهی نمی‌شود. جمعی از صاحبنظران در نشست پانزدهمین عصرانه بهره وری انجمن بهره وری ایران که در روزهای اخیر برگزار شد ، دیدگاه‌های متنوعی در زمینه «بهره‌وری در بخش دانشگاه و آموزش عالی، چالش‌های اساسی و راهکارها» را بازتاب دادند. به گزارش بازارکار در این نشست «علینقی مشایخی»، استاد مدیریت دانشگاه صنعتی شریف، «سعید سمنانیان»، رییس اسبق و استاد فیزیولوژی دانشگاه تربیت مدرس، «جعفر توفیقی» رئیس پژوهشکده نفت، مدرس دانشگاه و وزیر اسبق علوم، تحقیقات و فناوری، «غلامرضا گرایی‌نژاد»،کارشناس ارشد مرکز پژوهش‌های آینده‌نگری و مدیر سابق امور آموزش عالی سازمان برنامه و بودجه، «محسن محمدی» مدیر توسعه کسب و کار گروه ایران تلنت حضور داشتند. «سید حمید کلانتری» مدیرعامل انجمن بهره‌وری ایران نیز مدیریت این نشست را برعهده داشتند.

15 شهريور 1400 13:37
سند ملی توسعه فناوری‌های فرهنگی و نرم از سوی رئیس جمهور ابلاغ شد

سند ملی توسعه فناوری‌های فرهنگی و نرم ابلاغ شد

دکتر حسن روحانی رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی مصوبه جلسه ۸۱۰ شورای عالی انقلاب فرهنگی مورخ ۲۶ تیر ۱۳۹۷ با عنوان «سند ملی توسعه فناوری‌های فرهنگی و نرم» را ابلاغ کرد.

9 تير 1400 14:35
استخدام با وعده‌های دروغین مجازی

فریب برخی از آگهی‌های استخدام را نخورید

شیادان سایبری از نیاز جوانان به اشتغال سوءاستفاده کرده و با درج آگهی‌های استخدامی کاذب در فضای مجازی، شبکه‌های اجتماعی و همچنین سایت‌های آگهی آنلاین از آن‌ها کلاهبرداری می‌کنند. با توسعه اینترنت و فراگیر شدن فضای مجازی، بستر انتشار آگهی بسیار آسان‌تر شده و در دسترس همه قرار گرفته است، در این بین فرصت مناسبی نیز برای جویندگان کار فراهم شده تا در بین انبوه آگهی‌ها در جستجوی کار و استخدام باشند براین اساس از عناوینی مانند کار در منزل با درآمد بالا، استخدام با پورسانت عالی، استخدام در مراکز و سازمان‌های دولتی معتبر از عناوینی هستند که کلاهبرداران در آگهی‌های خود بسیار از آنها استفاده می‌کنند.

1 خرداد 1400 15:45
خاطرات محسنیان راد از معتمدنژاد و انحلال دانشکده ارتباطات

در نشست بررسی کتاب «رسانه شناسی» عنوان شد

دکتر محسنیان راد در نشست بررسی کتاب «رسانه شناسی» از مختصات ۱۹ گانه رسانه ها که یکی از دستاوردهای این کتاب است، سخن گفت و در جریان صحبتهایش خاطراتی از دکتر کاظم معتمدنژاد را هم یادآوری کرد. به گزارش ایسنا، نشست بررسی کتاب «رسانه شناسی» دکتر مهدی محسنیان‌راد دوشنبه ـ ۲۷ اردیبهشت ماه ـ همزمان با روز جهانی ارتباطات برگزار شد. این نشست به همت انجمن های علمی «مطالعات ارتباطی» و «مطالعات فرهنگی و رسانه» دانشگاه علامه طباطبایی و همچنین انجمن علمی علوم ارتباطات دانشگاه تهران به صورت آنلاین برگزار شد.

28 ارديبهشت 1400 12:26
طرحی برای توانمندسازی و احیای کسب و کارهای متاثر از کرونا

گزارش بازدید از اجرای طرح UNDP توسط جهاد دانشگاهی در شهرستان ملارد و صفادشت؛

صبح یک روز زمستانی در حالی برای تهیه گزارش عازم شهرستان ملارد و صفادشت می شویم که چند ماهی از آغاز اجرای طرحی می گذرد که برای "توانمندسازی و احیای کسب و کارهای متاثر از کووید-19" در منطقه ملارد و صفادشت کلید خورده است. شهرستان ملارد و صفادشت با مساحت ۹۳۰ كيلومترمربع و جمعیتی بالغ بر ۴۰۰ هزار نفر يكي از شانزده شهرستان استان تهران است. در قالب این طرح که با همکاری جهاد دانشگاهی و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و با حمایت UNDP در ایران و در منطقه ملارد و صفادشت اجرا می شود، بیش از 1700 شغل و کسب و کار متاثر از کووید-19 حمایت یا احیاء می شوند. اجرای این طرح از آنجا اهمیت پیدا می کند که این دو شهرستان با وجود اینکه سالها از شهرستان شدن آن ها می گذرد اما با آسیب ها و مشکلات فراوان بویژه در زمینه اشتغال و بیکاری مواجه هستند و مطالعات میدانی طرح نیز حاکی از آن است که چالش های مربوط به کسب و کار و درآمد در اینجا زیاد است و شهرستان با آسیب های فراوان ناشی از نبود فرصت های شغلی برای زنان و جوانان مواجه است؛ مشکلاتی که با وقوع بحران کووید-19 تشدید شده و کسب و کارهای آنها را با چالش های متعدد دیگری نیز مواجه نموده است. د

11 بهمن 1399 11:10
روایت یک مأموریت با اورژانس اجتماعی

جست‌وجوی خانه به خانه برای نجات کودک دارای معلولیت

تابه‌حال هر چه شنیدید از سختی کار حافظان امنیت بوده یا خطر جدال آتش‌نشانان با دود و آتش یا ایثار مرزبانان... اما این گزارش روایت یک مأموریت است از هزاران مأموریت مددکاران اورژانس اجتماعی برای نجات آسیب دیدگان اجتماعی. این روایت می‌گوید وقتی برخی با داعیه حمایت از کودکان فیلم کودک‌آزاری را در فضای مجازی دست‌به‌دست می چرخانند و جو روانی جامعه را ملتهب می کنند، چطور شب و روز ده ها نفر از مددکاران سازمان بهزیستی به هم دوخته می‌شود برای یافتن نشانی از کودک و نجات او و دستگیری کودک‌آزار.

8 بهمن 1399 12:47
از بی‌پولی بیشتر از کرونا می‌ترسیم!

من یک کولبرم؛
دردهای «کول بُردن»

«کرونا نان کولبران را آجر کرد»؛ این را قربان، کولبر ۲۷ ساله اهل آذربایجان غربی می‌گوید. او که پشت تلفن صدایش از زور خستگی و بلاتکلیفی می‌لرزد؛ می‌گوید: نان‌ آور خانواده هستم؛ دو برادر و یک مادر از کار افتاده دارم؛ ضمناً سال قبل نامزد کرده‌ام و قرار بود امسال برویم سر خانه و زندگی خودمان؛ اما چگونه؛ با کدام پول؟!

4 آذر 1399 10:39
در شهرداری نیروی مازادی نداریم

معاون برنامه‌ریزی، توسعه شهری و امور شورای شهرداری تهران در گفتگو با موج :
در شهرداری نیروی مازادی نداریم

استخدام نیروی جدید انسانی در شهرداری یکی از اصلی ترین چالش های این سازمان در ماه اخیر بود که با انتقادهای فراوانی مواجه شد. گرچه این سازمان بدون توجه به این انتقادها، آزمون خود را برگزار کرد و حالا قرار است 256 نفر به این خانواده بزرگ 60 هزار نفری از اواخر بهمن ماه اضافه شوند. به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج، در یک ماه گذشته استخدام نیروی جدید برای کار در شهرداری تهران با حاشیه های جدیدی برای این سازمان همراه بود. این چالش از جایی نشات می گرفت که منتقدان، مدعی بودند که چرا، در حالیکه شهرداری معتقد است که چندین هزار نیروی مازاد دارد، باز به فکر استخدام نیروهای جدیدی است. با این حال حامد مظاهریان، معاون برنامه‌ریزی، توسعه شهری و امور شورای شهرداری تهران معتقد است که استخدام ها در شهرداری تهران، ارتباطی به نیروهای مازاد شهرداری ندارد. ضمن آنکه وی در گفتگو با خبرنگار موج البته مدعی است که شهرداری اصلا چیزی به عنوان نیروی "مازاد " ندارد و این وظیفه شهرداری است که باید برای آنها کار و مسئولیت هایی را طراحی کند.

12 مهر 1399 11:36
فعالیت صنوف سینما زیر سایه ثبت در وزارت کار

مهدی بزرگمهر
فعالیت صنوف سینما زیر سایه ثبت در وزارت کار

دبیر کانون آهنگسازان سینمای ایران از اصناف زیرمجموعه خانه سینما ضمن انتقاد از الزام صنوف سینمایی برای ثبت در وزارت کار،‌ از نابسامانی فعالیت‌های صنفی در سینما گفت. مهدی بزرگمهر دبیر کانون آهنگسازان سینمای ایران در گفتگو با خبرنگار مهر درباره فعالیت‌های صنفی این کانون گفت: متأسفانه مدت‌ها است که فعالیت‌های صنفی زیر سایه ثبت در وزارت کار قرار گرفته است و می‌توان گفت صنوف بیشتر از آنکه مسائل صنفی را دنبال کند درگیر وزارت کار و ثبت در آن شده‌اند و همین مساله سبب شده که اکثر فعالیت‌های صنفی کنار گذاشته شود. وی بیان کرد: معتقدم ثبت در وزارت کار یک مساله انحرافی است که صنوف را درگیر خود کرده است به گونه‌ای که انرژی صنوف و خانه سینما در این زمینه گرفته شده است و طی ۴ سال گذشته صنوف به غیر از مساله ثبت وزارت کار هیچ فعالیت صنفی مفید دیگری انجام نداده‌اند.

7 مهر 1399 8:37

نشریه بازار کار

خبرنامه

لطفا جهت عضويت و يا لغو عضويت در خبرنامه الکترونيکی بازارکار، آدرس پست الکترونيک خود را وارد نماييد.

نظرسنجی

به نظرشما کدامیک از گروه رشته های تحصیلی شانس بیشتری برای یافتن فرصت شغلی دارند؟