حمایت اداره کار قزوین از مشاغل کوچک و کارگاهی

حمایت اداره کار قزوین از مشاغل کوچک و کارگاهی

ایسنا/قزوین سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین گفت: اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین به‌منظور اشتغال‌زایی و توسعه کسب‌وکارهای کوچک از این مشاغل حمایت و با همکاری جهاد دانشگاهی قزوین زمینه برندسازی محصولات این مشاغل را فراهم می‌کند.

عین‌الله کشاورز ترک در حاشیه بازدید از کارگاه تولیدی پوشاک بانوان در گفت‌وگو با ایسنا، تصریح کرد: به‌منظور حمایت از کسب‌وکارهای کوچک برنامه‌های مختلفی در نظر گرفته شده است، در گام اول به همراه مهندس پیله‌چی، رئیس جهاد دانشگاهی قزوین از برخی از این مشاغل بازدید و شرایط کار آن‌ها را به‌صورت مستقیم رصد و ارزیابی می‌کنیم.

وی افزود: در این بازدید نیز از کارگاه خرد تولیدکننده پوشاک بانوان بازدید کردیم؛ در حال حاضر ۱۳۰ نفر در این کارگاه مشغول به فعالیت هستند اما برندسازی صورت نگرفته است، ما تلاش می‌کنیم ارتباط این کارگاه کوچک خانگی را با تولیدکنندگان مطرح برقرار کنیم که طی آن برندسازی صورت بگیرد.

 سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین اظهار کرد: اداره کار استان قزوین و جهاد دانشگاهی در واقع حلقه واسطه ارتباط کارگاه‌های خرد و تولیدکنندگان هستند، همچنین تسهیلاتی برای حمایت مادی از این کارگاه‌ها در نظر گرفته می‌شود.

وی یادآور شد: باتوجه‌به شعار سال تلاش می‌کنیم اشتغال‌زایی در کارگاه‌ها تولیدی را افزایش دهیم اگرچه این کارگاه هم اکنون برای ۱۳۰ نفر اشتغال‌زایی کرده است ما تلاش می‌کنیم با فراهم‌سازی بستر مناسب زمینه اشتغال ۱۰۰ نفر دیگر نیز در این کارگاه فراهم شود.

کشاورز خاطرنشان کرد: جهاد دانشگاهی نیز امور مربوط به آموزش، نظارت بر پیشران و همکاری مستمر با کارگاه‌ها در جهت برندسازی را بر عهده دارد، همچنین ما متعهد می‌شویم که مسیر ارتباط‌گیری با کارگاه‌های خرد دیگر و زمینه‌ برقراری ارتباط با یک برند معروف را تسهیل کنیم.


25 ارديبهشت 1401 14:18
چاپ | ارسال به ديگران

نشریه بازار کار

خبرنامه

لطفا جهت عضويت و يا لغو عضويت در خبرنامه الکترونيکی بازارکار، آدرس پست الکترونيک خود را وارد نماييد.

نظرسنجی

به نظرشما کدامیک از گروه رشته های تحصیلی شانس بیشتری برای یافتن فرصت شغلی دارند؟