نقش مهم صنایع کوچک در ایجاد اشتغال، رونق تولید، توسعه اقتصادی

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد
نقش مهم صنایع کوچک در ایجاد اشتغال، رونق تولید، توسعه اقتصادی

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: صنایع کوچک می ‏توانند نقش اساسی در برنامه ‏های آینده توسعه صنعتی و اقتصادی کشور داشته باشند.

سید هاشم موسوی جهان آباد در جمع خبرنگاران افزود: بخش خصوصی به ویژه صنایع کوچک و متوسط، عامل مهمی در توسعه اقتصادی هستند. صنایع کوچک می‏ توانند نقش اساسی در برنامه ‏های آینده توسعه صنعتی و اقتصادی کشور داشته باشند.

وی اظهارکرد: صنایع کوچک نقش مهمی در ایجاد اشتغال، رونق تولید و افزایش صادرات غیرنفتی دارند این صنایع با کارآفرینی، نوآوری و ایجاد فرصت‌های شغلی جدید، بر رشد اقتصادی اثر می ‏گذارند با همین نگاه به منظور توسعه فعالیت‌های اشتغال‏زا، بنگاه‌‏های خرد و متوسط مورد توجه ویژه قرار گرفته ‏اند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: با توجه به این‏که بیش از ۹۵درصد از واحدهای صنعتی کشور و استان، کوچک و متوسط هستند و بیش از نیمی از شاغلان بخش صنعت را در خود جای داده ‏اند ، این صنایع از اهمیت بسزایی برخوردار شده و می ‏توانند نقش اساسی در برنامه‏ های آینده توسعه صنعتی و اقتصادی کشور داشته باشند.

موسوی جهان آباد تصریح کرد: صنایع کوچک به علت سرمایه‌گذاری کمتر در مقایسه با صنایع بزرگ، در زمان کمتری به تولید و بهره‌برداری و اشتغال می‌رسند و البته با نوسانات و تلاتم های اقتصادی نیز زودتر دچار مشکل می‌شوند بنابراین حمایت از آنها به‌عنوان یک اولویت مطرح است.

وی ادامه داد: در سال تولید، پشتیبانی ها، مانع زدائی ها با کار و تلاش مستمر و نظام مند به دنبال ایجاد شرایط بهینه و مناسب در راستای حمایت از تولید و سرمایه گذاری هستیم.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: برای درون زا کردن اقتصاد و داشتن استراتژی، کارسازترین راه حرکت در چارچوب برنامه های و سیاستهای مبتی بر طرفیت های منطقه ای در قالب طرحهای آمایش سرزمین است لذا یکی از مهم‌ترین شاخص های توسعه اقتصادی، صنایع بومی است که نیازمند برنامه ریزی و حمایت از تولیدات داخلی و بومی است .

به گزارش ایسنا، موسوی جهان آباد در پایان با بیان اینکه شهرک‌های صنعتی مهم‌ترین زیرساخت استقرار صنایع کوچک به شمار می‌روند از فراهم بودن بسترها برای جذب سرمایه‌گذار در ۱۳ شهرک و ناحیه صنعتی در استان خبر داد و بیان کرد: تاکنون  ۱۰۰۹ قرارداد در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان با متقاضیان منعقد شده که از این تعداد ۳۵۲ واحد با اشتغالزایی افزون‌بر ۵۳۸۶ نفر براساس مجوز در مرحله بهره‌برداری قرار دارند.


25 ارديبهشت 1401 14:11
چاپ | ارسال به ديگران

نشریه بازار کار

خبرنامه

لطفا جهت عضويت و يا لغو عضويت در خبرنامه الکترونيکی بازارکار، آدرس پست الکترونيک خود را وارد نماييد.

نظرسنجی

به نظرشما کدامیک از گروه رشته های تحصیلی شانس بیشتری برای یافتن فرصت شغلی دارند؟