مدل قراردادی برای جذب نیرو مناسب نیست

استاندار قم:
مدل قراردادی برای جذب نیرو مناسب نیست

استاندار قم با بیان اینکه مدل قراردادی در جذب نیرو چندان مناسب نمی‌باشد گفت: در حق نیروهایی که سال‌ها است به صورت قراردادی فعالیت می‌کنند جفا شده است بنابراین در تلاش هستیم موضوع را پیگیری کنیم.

به گزارش بازارکار، از روابط عمومی استانداری قم، سید محمدتقی شاهچراغی در همایش گرامیداشت روز ارتباطات و روابط عمومی همچنین افزود: حدود ۵۰۰ نیرو در سطح استان و در اداره‌های دولتی، قراردادی هستند که

این موضوع را با رئیس جمهور مطرح کردیم و مقرر شد همراه با برخی دیگر استان ها مورد بررسی قرار بگیرد؛ هر چند سازمان امور اداری و استخدامی دلایلی برای عدم استخدام این نیروها دارد ولی به دنبال این هستیم که با توجه به

موافقت رئیس جمهور، مساله را به سرانجام برسانیم و تلاش‌ها در این زمینه ادامه دارد.

استاندار قم با بیان اینکه مدل قراردادی در جذب نیرو چندان مناسب نیست گفت: در حقیقت در حق نیروهایی که سال‌ها است به صورت قراردادی فعالیت می‌کنند جفا شده است بنابراین در تلاش هستیم موضوع را پیگیری کنیم.

وی همچنین با تاکید بر مساله آموزش و توانمندسازی روابط عمومی‌های اداره‌ها و دستگاه‌ها در سطح استان خاطرنشان کرد: برای پویایی روابط عمومی نیازمند اصلاح کاستی‌ها و پر کردن خلاها هستیم که شامل ساختار، نیروی

انسانی و اعتبارها است، همچنین باید به مساله توانمندسازی و مهارت‌آموزی توجه داشت که به وسیله انتقال تجارب می‌توان به این مهم دست یافت.

شاهچراغی افزود: سومین کاری که باید انجام داد تا شاهد پویایی روابط عمومی‌ها باشیم، کنش‌گری فعال است.

وی با بیان اینکه مدیریت ارشد استان به دنبال تامین تجهیزات و امکانات لازم برای روابط عمومی‌ها نیز می باشد تصریح کرد: روابط عمومی‌ها باید زبان مردم باشند نه اینکه صرفا به سخنگوی مدیران تبدیل شوند.

شاهچراغی گفت: بسیاری از مشکلات به دعواهای بین دستگاهی باز می‌شود و حتی برخی از آنها به خاطر تصمیم‌های درون استانی شکل می‌گیرد بنابراین اگر خدمت به مردم را باور داشته باشیم، خیلی از این مشکل‌ها حل خواهد شد.

استاندار قم با تاکید بر اینکه روابط عمومی‌ها باید مطالبه‌ها و انتقادهای مردم را نیز منعکس کنند افزود: مدیران هم باید به این مساله ایمان بیاورند که اگر انتقادی از داخل به آنها صورت گرفت، واکنش مثبتی داشته باشند و درراستای رفع آن حرکت کنند.

وی تصریح کرد: آنچه گفته می‌شود باید منطبق بر کار انجام شده و واقعیت‌های میدانی باشد؛ در این راستا شبکه‌ای مردمی هم داریم که اطلاع‌رسانی اداره‌ها در مورد اقداماتشان را رصد می‌کنند و به اطلاع مدیریت ارشداستان می‌رسانند.

 

شاهچراغی با بیان اینکه فساد سیستمی در اداره‌ها وجود ندارد اما فساد موردی دیده می‌شود گفت: لازم است از طریق فرهنگ‌سازی رسانه‌ای و اجتماعی، فساد و ناکارآمدی ریشه‌کن شود و پاک‌دستی و انجام وظیفه را جایگزین آن کرد.

وی روابط عمومی‌ها را مرکز ثقل احیای عدالت و نماد کارآمدی اداری دانست و تصریح کرد: در حقیقت می‌تواند روابط عمومی‌ را پرچمدار پیشرفت تلقی کرد به شرطی که با سلامت و در راستای رفع نقاط ضعف تلاش کند.

 

استاندار قم: مدل قراردادی برای جذب نیرو مناسب نیست

 

روابط عمومی‌ها کارکردهای اثرگذار خود را ایفا کنند

 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار قم نیز با اشاره به اینکه باید روابط عمومی‌ها کارکردهای اثرگذار خود را در جامعه ایفا کنند گفت: روابط عمومی‌ها دیده‌بان‌های هر دستگاه هستند و باید از ظرفیت‌های یکدیگر استفاده کرده و ارتباط خود را با رسانه‌ها هرچه بیشتر تقویت کنند.

 

احمد حاجی زاده به جایگاه ویژه روابط عمومی‌ها اشاره کرد و گفت: رهبر معظم انقلاب در مقوله جهاد تبیین به خوبی شرایط کشور را تشریح کردند، جبهه دشمن به تهاجم ترکیبی دست زده و از همه ظرفیت‌ها علیه ما استفاده می‌کند.

 

حاجی زاده نقش روابط عمومی‌ها در فضای جهاد تبیین را مورد توجه قرار داد و اضافه کرد: روابط عمومی تحلیل گر است نه توجیه گر، روابط عمومی‌ها باید به چرایی موضوع‌ها پاسخ داده و به دنبال اعتمادسازی مخاطبان باشند.

 

وی با اشاره به اینکه باید نقاط قوت و امید به جامعه تزریق شود خاطرنشان کرد: هنر روابط عمومی‌ها این است که از ظرفیت رسانه‌ها به خوبی استفاده کنند، البته اشکال وارد است که برخی مدیران آن‌گونه که باید به روابط عمومی‌ها

بها  نمی‌دهند.

معاون استاندار قم با اشاره به اینکه باید روابط عمومی‌ها کارکردهای اثرگذار خود را به جامعه ارایه کنند یادآور شد: روابط عمومی‌ها دیده‌بان‌های هر دستگاه هستند و باید از ظرفیت‌های یکدیگر استفاده کرده و ارتباط خود را با رسانه‌ها هرچه بیشتر تقویت کنند.

 

وی با اشاره به اینکه دولت در مردمی سازی یارانه ها، ایثارگرانه وارد عمل شده است، گفت: در این طرح جلوی سو استفاده دلالان و واسطه‌ها گرفته شده و همه باید از این طرح حمایت کنند.

 

حاجی‌زاده با بیان اینکه روابط عمومی‌ها برای مقابله با دشمنان باید راهبرد لازم را داشته باشند اضافه کرد: باید روابط عمومی‌ها در جنگ نرم برابر دشمن خود را تجهیز کنند.

 

استاندار قم: مدل قراردادی برای جذب نیرو مناسب نیست

 

روابط عمومی‌ها برنامه‌های اقتصادی دولت را تبیین کنند

 

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار قم نیز با اشاره به عزم جدی دولت برای اصلاح ساختارها و رویه‌های غلط حاکم بر اقتصاد کشور در توزیع عادلانه یارانه ها گفت: روابط عمومی‌ها با استفاده از ابزارها و ظرفیت‌های مختلف از

 

جمله توجیه افراد مرجع، برنامه‌های اقتصادی دولت را برای اقشار مختلف مردم تبیین کنند.

 

 محسن امیدیان تصریح کرد: سال گذشته را در شرایطی پشت سر گذاشتیم که مبالغ هنگفتی ارز صرف پرداخت یارانه کالاهای اساسی شده بود و این مساله فشار زیادی را به اقتصاد کشور وارد می‌کرد.

 

معاون استاندار قم از افزایش ۴۰ تا ۱۰۰ درصدی قیمت جهانی غلات و دانه‌های روغنی به عنوان یکی دیگر از مشکل‌ها در مسیر تامین ارز کالاهای اساسی یاد کرد و افزود: برای تامین یارانه کالاهای اساسی حدود ۲۰ تا ۲۲ میلیارد دلار لازم بود.

 

وی با اشاره به آسیب زا بودن طرح اختصاص ارز دولتی به کالاهای اساسی ادامه داد: واقعیت این است که ارز ۴۲ هزار ریالی، کمتر برای رفاه حال مردم به‌کار می‌رفت و این کار بیشتر پوششی برای دیگر کارهای افراد سودجو بوده است.

امیدیان با اشاره به سایر سو استفاده‌ها و اخلال‌گری‌ها صورت گرفته در ارز دولتی گفت: در عین حال شاهد قاچاق کالاهای وارد شده به خارج از کشور بودیم.

 

معاون استاندار قم ادامه داد: دولت قبل ابتدا به ۲۵ قلم کالا ارز ۴۲ هزار ریالی اختصاص داد ولی به تدریج ۱۸ قلم را حذف کرد و موجب گرانی بسیاری از کالاها از جمله لاستیک، برنج و دیگر کالاها بودیم اما دولت سیزدهم برای حذف باقیمانده این کالاها، ابتدا با مردم صحبت کرد و سیاست جبرانی را هم در پیش گرفت.

 

معاون استاندار قم به تغییر شیوه پرداخت یارانه نان اشاره کرد و گفت: در شیوه کنونی یک چهارم آرد با یارانه دولتی به خارج از کشور قاچاق می‌شود.

 

وی با اشاره به این‌که اجرای مردمی سازی یارانه‌ها نشان از شجاعت و از خودگذشتگی دولت سیزدهم دارد تصریح کرد: رئیس جمهور تاکید داشت که یک روز هم نباید در انجام این جراحی اقتصادی تعلل کرد.

 

امیدیان پیوست‌های طرح اقتصادی دولت را مورد توجه قرار داد و بیان داشت: در حال حاضر شرایط بازار هیجانی و متاثر از قیمت‌های جدید مصوب بوده و بنابراین روابط عمومی‌ها باید برای تبیین موضوع و صداقت دولت با مردم حرف بزنند.

 

معاون استاندار قم با بیان اینکه هیچ مشکلی در تامین کالاهای اساسی نداریم ابراز امیدواری کرد: با اقدام‌های روشنگرانه و اقناع درست جامعه، آرامش بر بازار حاکم شود.

 

استاندار قم: مدل قراردادی برای جذب نیرو مناسب نیست

 

روابط عمومی‌ها باید در جایگاه تصمیم‌سازی قرار بگیرند

 

مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری نیز قم گفت: روابط عمومی باید نهاد تصمیم‌ساز باشد یا اینکه حداقل در تصمیم‌گیری‌ها موثر باشند زیرا عنصری مهم و دارای جایگاه تاثیرگذار در هر سازمانی هستند.

 

 علی فردوسی افزود: درک جامعی از روابط عمومی در بین روابط عمومی‌های اداره‌ها وجود ندارد.

 

وی ادامه داد: روابط عمومی باید نهاد تصمیم‌ساز باشد یا اینکه حداقل در تصمیم‌گیری‌ها موثر باشند زیرا عنصری مهم و دارای جایگاه تاثیرگذار در هر سازمانی هستند.

 

فردوسی با بیان اینکه به دستگاه‌ها ابلاغ شده که بدون هماهنگی استانداری، مدیران روابط عمومی را منصوب یا عزل نکنند گفت: دلیل ابلاغیه مذکور این است که باید از نظر حرفه‌ای افرادی که در مدیریت روابط عمومی هستند

 

تایید شوند.

 

وی گفت: در دوره‌های آموزشی باید شیوه‌ها و اصول تولید محتوا به مدیران روابط عمومی آموزش داده شود، در واقع فرآیندهای تولید، جایگاه مسئله و شیوه طراحی پیام باید به این دسته از مدیران آموزش داده شود آنها بتوانند

 

بین شیوه‌های دسته‌بندی و قالب‌بندی محتوا تمایز قائل شوند تا بتوانند در نهایت، مدیریت کار را در این حوزه بر عهده بگیرند.

 

وی همچنین مهندسی پیام را یکی از مهمترین کارکردهای روابط عمومی‌ها برشمرد و افزود: مدیران روابط عمومی نباید پُست‌های متعدد سازمانی را بر عهده بگیرند یا بر عهده آنها گذاشته شود، زیرا جایگاه روابط عمومی بالاتر از این مسائل است.

 

مدیرکل روابط عموم استانداری قم بیان کرد: روابط عمومی‌ها باید امکانات و اختیارهای لازم برای تحقق انتظارهای ملی و استانی را از مدیران کل خود مطالبه کنند.

 

در آستانه بیست‌وهفتم اردیبهشت‌ماه روز روابط عمومی‌، همایش گرامیداشت روز ارتباطات و روابط عمومی با هدف بررسی شیوه‌های روزآمدی و توانمندسازی روابط عمومی‌ها در قم، در مجتمع فرهنگی امامزاده سید علی(ع)

 

برگزار شد.


25 ارديبهشت 1401 8:56
چاپ | ارسال به ديگران

نشریه بازار کار

خبرنامه

لطفا جهت عضويت و يا لغو عضويت در خبرنامه الکترونيکی بازارکار، آدرس پست الکترونيک خود را وارد نماييد.

نظرسنجی

به نظرشما کدامیک از گروه رشته های تحصیلی شانس بیشتری برای یافتن فرصت شغلی دارند؟