تلاش آموزش و پرورش تبدیل شعارهای دولت به گفتمان است

یک مسئول در وزارت آموزش وپرورش:
تلاش آموزش و پرورش تبدیل شعارهای دولت به گفتمان است

مدیرکل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه دولت سیزدهم با شعار مردمی بودن، شفافیت و عدالت مستقر شد، گفتمان سازی اهداف دولت را از وظایف دستگاه تعلیم و تربیت دانست و تاکید کرد که تلاش مجموعه آموزش و پرورش تبدیل شعارهای دولت به گفتمان است.

سید مجتبی هاشمی شنبه ۲۴ اردیبهشت در دومین روز گردهمایی مدیران ادارات ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات ادارات آموزش و پرورش کشور در شیراز، گفت: آمار مراجعات به سامانه سامد را قبل از دولت سیزدهم انگشت شمار دانست و گفت: اما در دولت سیزدهم تاکنون ۲۴ هزار و ۸۱ مراجعه در سامانه سامد ثبت شده که ماحصل حضورمان در سطح استان هاست و طبیعتا باید به ظرفیت آموزش و پرورش استان ها اضافه شود که بتوانیم با دست باز پاسخگوی مردم باشیم.

هاشمی خاطرنشان کرد: باید از تمام ظرفیت های  اداره کل آموزش و پرورش وزارت متبوع برای حل مشکلات مردم در سفرهای ریاست جمهوری استفاده شود و  به عبارت دیگر هیچ کاری نباشد که ما از عهده آن بربیاییم و انجام نشود.

مدیرکل اداره ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه در کشور ۳۲ اداره کل آموزش و پرورش وجود دارد که ۲ اداره مربوط به تهران است، افزود: طبیعتا همکاران در حوزه های مختلفی مباحث ارزیابی عملکرد، نظارت و بازرسی و پاسخگویی به شکایات را در سطح کشور مدیریت می کنند.

وی گفت: ذیل این ساختار قریب به ۷۵۰ منطقه آموزش و پرورش در سطح کشور عملیات بزرگ تعلیم و تربیت را مدیریت می کنند و نظام ما در این حوزه به صورت تخصصی و مسئولیت ذاتی که دارند در مباحثی مانندانتخابات، مدیران مدارس  تاثیر گذارند و در سه حوزه حائز اهمیت کار را دنبال می کنند.

مدیرکل اداره ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت آموزش و پرورش افزود: یک حوزه حوزه ارزیابی عملکرد سازمان است که هدف گذاری های که در سازمان بنا بر مسئولیت و مدیریت کلان دستگاه های اجرایی و ادارات کل، وزارت آموزش و پرورش و مناطق برنامه ریزی می شود و توسط این عزیزان مدیریت و ارزیابی آن صورت می پذیرد.

هاشمی ادامه داد: دومین فرآیند برون دستگاهی است و با محوریت سازمان امور اداری و استخدامی مدیریت و نظارت می شود اما کار اجرایی آن در مجموعه آموزش و پرورش توسط عزیزان ما در سطح کشور دنبال می شود.

وی بخش مهمی از فرآیند هایی که مورد انتظار است را  مباحث حوزه نظارت  معرفی و اضافه کرد: گزارش های مردمی که به صورت خاص مورد پیگیری همکاران قرار می گیرد و ماموریت های خاص و ویژه ای که در این حوزه تعریف می شود.

مدیرکل اداره ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت آموزش و پرورش گفت: سومین فرآیند بخش پاسخگویی به شکایات است که با توجه به اینکه  آموزش و پرورش فصل مشترک بین دولت و مردم است بنا بر این آنچه که مهم است و باید دنبال شود شناخت معضلات و مشکلات مردم و پاسخگویی مناسب به آنها  و ارائه بازخوردهای مناسب برای پیشبرد هر چه بهتر امور به دستگاه های برنامه ریز است. 

هاشمی با اشاره به اینکه دولت سیزدهم با شعار مردمی بودن، شفافیت و عدالت  رای آورد و استقرار یافت  گفت: هر سه حوزه ماموریتی ما در این سه بخش می توانند تاثیرگذار باشند و در این خصوص می توانند به دولت کمک کنند تا به اهداف خود نزدیک شود.

مدیرکل اداره ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت آموزش و پرورش افزود: تلاش مجموعه ما در آموزش و پرورش این است که شعارهای دولت را که مورد توجه مردم قرار گرفته را  به گفتمان تبدیل کنیم و گفتمان سازی اهداف دولت را از وظایف دستگاه تعلیم و تربیت می دانیم. 

وی ادامه داد: یکی از مباحثی که به صورت خاص دنبال می شود سفرهای ریاست محترم جمهور است که بنا بر وظایفی که دستگاه های اجرایی دارند بخش هایی که با دیدارهای مردمی همراه است همکاران ما در حوزه ارزیابی عملکرد استان ها آنها را مدیریت می کنند و در ۳ حوزه تمهید مقدمات،  اجرا و پی گیری ناشی از ثبت درخواست ها در سامانه سامد فعالیت دارند.

هاشمی گفت: تلاش ما بر این است که در این سفرها ارتباط صمیمی با مردم ایجاد شود به گونه ای که هیچ حس بدی در مردمی که با امید در این نشست ها شرکت می کنند اتفاق نیافتد و با  گفتگو و ابراز همدلی و قابلیت های که این سیستم دارد مشکلات مردم حل شود لذا در سفر اخیر مازندران برخی از فعالیت ها را  به این شکل تنظیم کردیم.

مدیرکل اداره ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت آموزش و پرورش گفت: توصیه اکید به ادارات کل آموزش و پرورش استان ها داریم که بعد از اتمام این سفرها، کارگروهی  را برای پی گیری مراجعات سفر تشکیل دهند وتا مدتی پاسخگوی مردم  باشند

وی افزود: باید از تمام ظرفیت های  اداره کل آموزش و پرورش، وزارت متبوع برای حل مشکلات مردم  استفاده شود و  به عبارت دیگر هیچ کاری نباشد که ما از عهده آن بربیاییم و انجام نشود.

هاشمی با اشاره به اینکه قبل از دولت سیزدهم آمار مراجعات به سامانه سامد را انگشت شمار دانست و  گفت:  اما در دولت سیزدهم تاکنون  ۲۴ هزار و ۸۱ مراجعه در سامانه سامد ثبت شده که ماحصل حضورمان در سطح استان هاست و طبیعتا  باید به ظرفیت آموزش و پرورش استان ها اضافه شود که بتوانیم با دست باز پاسخگو باشیم.


24 ارديبهشت 1401 14:3
چاپ | ارسال به ديگران

نشریه بازار کار

خبرنامه

لطفا جهت عضويت و يا لغو عضويت در خبرنامه الکترونيکی بازارکار، آدرس پست الکترونيک خود را وارد نماييد.

نظرسنجی

به نظرشما کدامیک از گروه رشته های تحصیلی شانس بیشتری برای یافتن فرصت شغلی دارند؟