پیشرفت‌های ایران در حوزه دانش بنیان قابل توجه است

وزیر بهداشت ایالت سند پاکستان:
پیشرفت‌های ایران در حوزه دانش بنیان قابل توجه است

تهران- ایرنا- وزیر بهداشت ایالت سند پاکستان در بازدید از نمایشگاه اینوتکس ۲۰۲۲ پیشرفت‌های ایران در حوزه های دانش بنیان را قابل توجه دانست و خواستار ارتباط نزدیک این شرکت‌ها با شرکت های پاکستانی شد.

به گزارش خبرنگار گروه علم و آموزش ایرنا، دکتر عذرا پیچو وزیر بهداشت ایالت سند پاکستان در حاشیه برگزاری یازدهمین دوره نمایشگاه اینوتکس با اشاره به دستاوردهای شرکت های دانش بنیان ایرانی خصوصاً در حوزه سلامت و پزشکی گفت آماده انتقال دستاوردهای ایران به پاکستان هستیم.

وی جذابترین قسمت نمایشگاه را غرفه مربوط به دی ۸ برشمرد و افزود: کشورهای غربی رشد قابل توجهی در حوزه دانش‌بنیان داشته اند، ایران با ایجاد شرایط لازم برای انتقال فناوری بین هشت کشور اسلامی گام مهمی را در همکاری و هماهنگی این کشورها برداشته است.

وزیر بهداشت ایالت سند پاکستان پیشرفت‌های پزشکی ایران را قابل توجه دانست و با اشاره به بازدید چند روز گذشته خود از پارک علم و فناوری اصفهان گفت شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی می‌توانند تبادل دانش و فناوری با مجموعه‌های دانش‌بنیان پاکستان داشته باشند.

وی با بیان اینکه، ما آماده انتقال دستاوردهای تکنولوژیکی ایران به پاکستان هستیم، در عین حال مهمترین چالش دانش بنیان ایران و پاکستان را مشکلات تبادل مالی دانست.

وزیر بهداشت ایالت سند پاکستان در ادامه اظهارکرد: البته دو کشور در حال رایزنی برای رفع این مشکل هستند.

به گزارش ایرنا، نمایشگاه اینوتکس ۲۰۲۲ با تاکید بر حضور فناوری های جدید مانند «اقتصاد دیجیتال»، «فناوری هوشمند» و «توسعه پایدار» از ۲۰ تا ۲۳ اردیبهشت ماه با حضور ۴۰۰ استارت آپ و شرکت دانش بنیان در پارک فناوری پردیس برگزار و با معرفی برگزیدگان به کار خود پایان داد.

اینوتکس که در حال حاضر به بستری برای عرضه نوآوری و فناوری، تبادل دانش فنی و فناوری و نیز مشارکت میان شرکت ها و سرمایه گذاران داخلی و بین المللی تبدیل شده است؛ در طول برگزاری ۱۰ دوره گذشته خود شاهد حضور در مجموع بیش از ۲ هزار و ۲۵۰ شرکت و استارتاپ ایرانی و خارجی به عنوان غرفه دار بوده است و بیش از ۸۰ هزار نفر نیز از این نمایشگاه بازدید کرده اند.


24 ارديبهشت 1401 13:42
چاپ | ارسال به ديگران

نشریه بازار کار

خبرنامه

لطفا جهت عضويت و يا لغو عضويت در خبرنامه الکترونيکی بازارکار، آدرس پست الکترونيک خود را وارد نماييد.

نظرسنجی

به نظرشما کدامیک از گروه رشته های تحصیلی شانس بیشتری برای یافتن فرصت شغلی دارند؟