زمینه اشتغال ۳۰۰ نفر در طرح‌های گردشگری اردبیل فراهم می‌شود

با افتتاح ۱۱ طرح گردشگری در نیمه اول سال‌جاری؛
زمینه اشتغال ۳۰۰ نفر در طرح‌های گردشگری اردبیل فراهم می‌شود

اردبیل- ایرنا -مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان اردبیل گفت: نیمه اول امسال با افتتاح ۱۱ طرح مهم گردشگری در مناطق مختلف استان برای ۳۰۰ نفر زمینه اشتغال ایجاد می‌شود.

نادر فلاحی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه برای اجرای این طرح‌ها بیش از ۴۲۸ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری شده است، اظهار کرد: مجموعه‌های اقامتی شامل چهار هتل سه ستاره و یک ستاره، مهمان‌پذیر و اقامتگاه بوم‌گردی از جمله این طرح‌ها هستند که در این مدت در شهرهای اردبیل، پارس‌آباد، نمین و نیر به بهره‌برداری می‌رسد.

وی همچنین مرکز گردشگری سلامت، پیست اسکی اوجور، یک واحد آبدرمانی و دو سفره‌خانه سنتی را از دیگر طرح‌های افتتاحی در سال جاری ذکر کرد.

مدیر کل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل ادامه داد: عملیات اجرایی ۱۰ طرح مهم گردشگری هم در ۶ ماه اول امسال آغاز می‌شود که از جمله این طرحها می توان دو هتل چهار ستاره  اشاره کرد.

نرخ بیکاری رسمی اعلام شده در استان اردبیل حدود ۱۶ درصد و ۶۵ هزار نفر است ولی برخی مراجع که آمارهای کشوری بیکاری را اعلام می‌کنند، نرخ بیکاری در این استان را حدود ۱۰ درصد اعلام کرده‌اند.


 

 



24 ارديبهشت 1401 13:33
چاپ | ارسال به ديگران

نشریه بازار کار

خبرنامه

لطفا جهت عضويت و يا لغو عضويت در خبرنامه الکترونيکی بازارکار، آدرس پست الکترونيک خود را وارد نماييد.

نظرسنجی

به نظرشما کدامیک از گروه رشته های تحصیلی شانس بیشتری برای یافتن فرصت شغلی دارند؟