توسعه زیست‌بوم‌های فناوری در مدیریت شهری اصفهان در دستور کار است

مسئول دبیرخانه نظام پیشنهادات اداره خلاقیت شهرداری اصفهان:
توسعه زیست‌بوم‌های فناوری در مدیریت شهری اصفهان در دستور کار است

مسئول دبیرخانه نظام پیشنهادات اداره خلاقیت شهرداری اصفهان گفت: حمایت از دانش‌بنیان‌ها،توسعه زیست بوم‌های فناوری و ارائه راهکارهای خلاقانه درمدیریت شهری از برنامه‌های این مجموعه است.
به گزارش خبرنگار مهر، حسین کشانی در دومین دورهمی تخصصی بلاک‌چین که عصر پنجشنبه در کتابخانه مرکزی اصفهان برگزار شد، اظهار داشت: کارگاه آموزشی امروز با رویکرد نوآورانه در حوزه کسب و کارهای جدید و کارآفرینی خلاقانه برگزاری شده و امید است با برگزاری این نشست‌ها نسل جوان ما با مفاهیم و رویکردهای جدید برای کسب و کار آشنا شوند.
وی با بیان اینکه مدیریت شهری نیازمند تفکر خلاقانه است، افزود: در این راستا و با توجه به فرمایشات رهبر معظم انقلاب که امسال را سال تولید؛ دانش بنیان، اشتغال آفرین نامگذاری کردند، یکی از رویکردهای خوب اداره خلاقیت و نوآوری شهرداری اصفهان حمایت از دانش بنیان‌ها است.
مسئول دبیرخانه نظام پیشنهادات اداره خلاقیت و نوآوری شهرداری اصفهان ادامه داد: برای حمایت از دانش بنیان‌ها از ابتدای سال جاری برنامه ریزی شد و این اداره توسعه پایدار صنایع و صنایع فرهنگی خلاق و نیز پایدار بهبود سیستم زیست بوم‌های فناوری و راهکارهای خلاقانه را برای مرتفع کردن چالش‌های شهری را در دستور کار قرار داد.
کشانی با بیان اینکه اداره خلاقیت و نوآوری شهرداری اصفهان عضو جهانی شبکه خلاق و صنایع دستی خلاق است، خاطرنشان کرد: ۱۶۰ عنوان صنایع دستی در استان اصفهان وجود دارد که با این رویکرد توانستیم عنوان شهر خلاق را کسب کنیم‌.
در ادامه این نشست تخصصی زوبین نعمتی بنیانگذار و مدیر ارشد توسعه کسب و کار زارلا از طریق تماس تصویری با بیان اینکه بلاکچین بستر بیزینس (تجارت) نیست، آن را یک مسیر اقتصادی جدید دانست و اظهار داشت: برای راه اندازی بیزینس ابتدا باید مشکل را پیدا کرد و زمانی که روی فناوری‌های ویرانگر مخرب فکر می‌کنیم باید دید آیا نیاز به بستر بلاک چین وجود دارد که بعنوان فناوری استفاده شود.
وی با بیان اینکه پروژه لاک‌چین باید جهان شمول باشد، افزود: بلاک‌چین برای فرار و دور زدن تحریم مناسب نیست.
بنیانگذار و مدیر ارشد توسعه کسب و کار زارلا، شفافیت، صداقت و جهان شمول بودن را سه فاکتور اصلی برای یک پروژه بلاک‌چین دانست و گفت: برای استفاده از بستر بلاک چین باید دید آیا راه مناسبی برای مشکل است و باید یک اکوسیستم اولیه برای آن فراهم شود.
همچنین فاطمه عبدالله مدیرعامل استارتآپ نورو ساینی بر بستر بلاک‌چین زارلا اظهار داشت: در حوزه بلاک چین شاهد هستیم بانوان شروع به فعالیت کردند و این امر مایه خرسندی است که خانم‌ها در کشورهای جهان روی این تکنولوژی‌های نوین و های تک فعالیت داشته باشند.
وی که در حوزه اکوسیستم‌های نوروساینس کار کرده است، افزود: نوروتکنولوژی زارلا به عنوان راه حل یک پلت فرم بر بستر بلاک چین اتریوم و بین درخواست دهنده و پاسخ دهنده است و امنیت این بستر رعایت شده و این استارت‌آپ کار خود را از مهر ماه سال گذشته آغاز کرده است.
توسعه زیست‌بوم‌های فناوری در مدیریت شهری اصفهان در دستور کار است
در ادامه افشین اسماعیل پور دبیر اجرایی این رویداد اظهار داشت: این بوت کمپ با هدف آشنایی علاقه‌مندان به مفاهیم بلاک چین و آموزش و پرورش آنان در این حوزه برگزار می‌شود که نخستین جلسه آن در اسفندماه سال گذشته با حضور ۲۵۰ نفر در مشهد برگزار شد.
وی با بیان اینکه هلدینگ راه نو و توزیع فناور و شهرداری اصفهان حامی برگزاری این نشست بوده‌اند، اضافه کرد: ۲۲۲ نفر در این رویداد ثبت نام کردند و ۱۲۷ نفر هزینه پرداخت کردند.
اسماعیل پور با بیان اینکه بوت کمپ مشهد آورد های خوبی داشت، خاطرنشان کرد: پس از برگزاری این بوت کمپ سه نفر برتر در حوزه بلاکچین استخدام می‌شوند.


24 ارديبهشت 1401 8:33
چاپ | ارسال به ديگران

نشریه بازار کار

خبرنامه

لطفا جهت عضويت و يا لغو عضويت در خبرنامه الکترونيکی بازارکار، آدرس پست الکترونيک خود را وارد نماييد.

نظرسنجی

به نظرشما کدامیک از گروه رشته های تحصیلی شانس بیشتری برای یافتن فرصت شغلی دارند؟