متقاضیان فقط از طریق مراکز ثبت مالکیت معنوی درخواست خود را ثبت کنند

رییس مرکز ثبت مالکیت معنوی ثبت اسناد کشور:
متقاضیان فقط از طریق مراکز ثبت مالکیت معنوی درخواست خود را ثبت کنند

رییس مرکز مالکیت معنوی ثبت اسناد کشور، گفت: کلیه متقاضیان ثبت مالکیت فکری اعم از ثبت، علایم تجاری، طرح های صنعتی و ثبت اختراعات فقط می توانند از طریق مرکز مالکیت معنوی سازمان ثبت اسناد کشور، درخواست خود را ثبت کنند.
میر طاهری رییس مرکز مالکیت معنوی ، در حاشیه بازدید معاون رییس قوه قضاییه و رییس سازمان ثبت اسناد املاک کشور از استان کردستان در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: طی سفراستانی صورت گرفته توسط رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور به استان کردستان، دفتر منطقه ای مالکیت معنوی با هدف اطلاع رسانی و حمایت از ذی نفعان مالکیت فکری ایجاد شده و این دفاتر در کلیه استانها نیز راه اندازی شده است.
وی افزود: در این راستا کارشناس های منتخب، آموزش های لازم را فرا گرفته اند و به عنوان نمایندگان سازمان ثبت اسناد در استان ها، خدمات مالکیت فکری را که جزو دارایی های فکری افراد و خلاقیت اشخاص است، در مراکز مالکیت فکری ارائه
می دهند.
به گفته رییس مرکز مالکیت معنوی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، دارایی صرفا شامل ساختمان، زمین و بنا نیست، بلکه با تحولات جدیدی که در دنیا صورت گرفته، رفته رفته دارایی های فکری و ارزش اهمیت و توجه بیشتری نسبت به دارایی های ملموس و فیزیکی پیدا خواهد کرد، بر همین اساس، با هدف ارائه خدمات به اشخاص و ذینفعان مالکیت فکر در سراسر کشور، دفاتر مالکیت معنوی در سازمان ثبت اسناد استان ها راه اندازی شده است. وآموزش های  تخصصی لازم نیز به کارشناسان منتخب ارایه و این آموزش ها با برنامه ریزی های صورت گرفته ادامه خواهد داشت .
وی ادامه داد: امروز در سفر به استان کردستان، که به صورت منطقه ای و با حضور کارشناسان مالکیت فکری استان های کردستان ،کرمانشاه و همدان، صورت گرفت، آموزش های لازم توسط تیم مالکیت فکری و کارشناسان مربوطه ارائه شد و از این پس سامانه مرکز ثبت مالکیت فکری به صورت رسمی فعالیت خود را آغاز کرده است.
میرطاهری، اعلام کرد: لذا با راه اندازی دفاتر استانی ، کلیه اشخاصی که درخواست ثبت مالکیت فکری دارند می توانند از طریق سامانه (http://iripo.ssaa.ir ) درخواست خود را ثبت کنند و ، از حمایت های حقوقی نسبت به مالکیت خود بهره مند شوند.
وی از ارتقا و بهبود سامانه ثبت اظهارنامه علایم تجاری در کشور از روز شنبه مورخ ۱۴۰۱/۰۲/۲۵  خبر داد و بیان کرد: از این پس متقاضیان می توانند در فرآیند رسیدگی به اظهارنامه های خود ، نظر ات خود را بر اساس ماده ۵۸قانون علائم تجاری ،طرح های صنعتی و اختراعات به صورت الکترونیکی نسبت به فرایند مربوط به پرونده  خود ارایه نموده  تا توسط مسولین رسیدگی کننده مورد توجه قرار گیرد؛ تحقق این مهم کاهش چشمگیر مراجعات حضوری به مرکز مالکیت فکری را موجب می شود و میتوانند خواسته های قانونی خود را از این طریق بیان نمایند .و فرایند کارشناسی اولیه در مرکز مالکیت معنوی در کمتر از ۲۰روز مورد رسیدگی قرار خواهد گرفت
وی تاکید کرد: کلیه متقاضیان ثبت مالکیت فکری اعم از ثبت علایم تجاری، طرح های صنعتی و ثبت اختراعات فقط می توانند از طریق مرکز مالکیت معنوی سازمان ثبت اسناد کشور، درخواست خود را ثبت کنند.
وی در ادامه با اشاره به ضرورت تحقق شعار سال خاطرنشان کرد: سرمایه اصلی شرکت های دانش بنیان، مالکیت های فکری است و مراکز ثبت مالکیت فکری تنها مرکز متولی حمایت و صیانت از این سرمایه های فکری  است که منجر به ارزش افزایی و تولید می شوند، است.
میرطاهری با اعلام اینکه پروژه تیسک در حال آغاز و اجرا است و بر این اساس برای اولین بار پلت فرمی برای ارایه آموزش های لازم در حوزه مالکیت فکری به شرکت های دانش بنیان در پارک های علم و فناوری انجام خواهد شد.
وی در ادامه افزود: مسیر سبزی در دست راه اندازی است تا شرکت های دانش بنیان درخواست های خود را از طریق این مسیر سبز برای بهره مندی از تسهیلات و تسریع بخشی به ثبت دارایی فکری آنها انجام شود .
وی از برگزاری  15 دوره تخصصی طی سال گذشته، برای ذی نفعان مالکیت فکری خبر داد و خاطرنشان کرد: امسال نیز یک دوره آموزشی ویژه برای دانش آموزان و دانشجویان متقاضی داخل و خارج از ایران تحت عنوان "مدرسه تابستانی" برای متقاضیان سراسر دنیا برگزار می شود.


23 ارديبهشت 1401 11:36
چاپ | ارسال به ديگران

نشریه بازار کار

خبرنامه

لطفا جهت عضويت و يا لغو عضويت در خبرنامه الکترونيکی بازارکار، آدرس پست الکترونيک خود را وارد نماييد.

نظرسنجی

به نظرشما کدامیک از گروه رشته های تحصیلی شانس بیشتری برای یافتن فرصت شغلی دارند؟