استارت آپ‌ها به توسعه ساختار‌های اقتصادی و فرهنگی کشور کمک می‌کنند‌

مدیر عامل پست بانک ایران:
استارت آپ‌ها به توسعه ساختار‌های اقتصادی و فرهنگی کشور کمک می‌کنند‌

مدیرعامل پست بانک ایران دحاشیه نمایشگاه اینوتکس ۲۰۲۲، گفت: جوانان با تکیه بر دانش روز دنیا به توسعه ساختار‌های اقتصادی و فرهنگی کشور کمک می‌کنند.
به گزارش بازارکار به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و اداره کل  روابط عمومی پست بانک ایران، بهزاد شیری با اشاره به اینکه تغییرات ساختاری در تمام عرصه‌ها از ابتدای دهه ۹۰ تا پایان آن بسیار سریع بوده است، گفت: دهه ۹۰، دهه تلاطم‌ها است و اگر کسب و کاری نتواند خود را با این تغییرات هماهنگ کند، چاره‌ای جز حذف نخواهد داشت.
مدیرعامل پست بانک ایران با بیان اینکه کسانی که به ساختار‌های سنتی عادت کرده اند به استارت‌آپ‌ها و شرکت‌های دانش بنیان اعتقادی نداشتند، تصریح کرد: با تمام این بی اعتمادی‌ها جوانان با تلاش توانستند خود را در فضای اقتصادی و اجتماعی کشور ثابت کنند و هویت پیدا کردند.
وی افزود: امروز ما بانکداران سنتی به جوانان اعتماد داریم و از حامیان این کسب و کار‌ها هستیم.
شیری با بیان اینکه به همه تصمیم گیران سطوح کلان که دغدغه رشد اقتصادی کشور را دارند پیشنهاد می‌کنم از این جوانان و استارت‌آپ‌ها حمایت کنند.
گفت: این جوانان با تکیه بر دانش روز دنیا به توسعه ساختار‌های اقتصادی و فرهنگی کشور کمک می‌کنند.
مدیرعامل بانک با تاکید بر اینکه پست بانک ایران به عنوان تنها بانک مویرگی که بیشترین ارتباط را با مردم کشور دارد، گفت: اگر ایده‌ها و طرح‌های ارائه شده دارای پیوست و بر پایه فرهنگ هر منطقه باشد به طور قطع آن کسب و کار و ایده پایدار بوده و ادامه خواهد داشت.
وی با تاکید بر اینکه اگر نهادی قصد حمایت از ایده‌های نو را دارد باید این نوگرایی را در ساختار‌های خود نیز نهادینه کند، افزود: در غیر این صورت این حمایت تنها در حد شعار و غیر عملی است.
مدیرعامل بانک با تاکید بر اینکه پست بانک ایران تفکر نوآوری و فناوری را در ساختار‌های خود بکار بسته است، ادامه داد: کمیته نوآوری در بانک با هدف تحول در بدنه بانک ایجاد شد و همگام با آن ساختار‌ها را هم بانک تغییر دادیم و اداره کل فناوری و نوآوری را شکل دادیم و شاخص‌های ارزیابی را عوض کردیم.
وی افزود: این تغییرات به صورت مویرگی در کل بانک اشاعه پیدا کرده است و برای حمایت بیشتر از کسب و کار‌های نوپا و استارت‌آپ‌ها قرارداد‌ها و تفاهم نامه‌هایی با معاونت نوآوری و فناوری ریاست جمهوری، صندوق نوآوری، سازمان‌های مختلف و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به امضا رساندیم.
شیری در ادامه با تاکید بر شرایط تحریم و تاثیر آن بر اقتصاد کشور تصریح کرد: تحریم اقتصادی و شرایط بیماری کرونا فعالیت استارت‌آپ‌ها را محدود کرده است، ولی ما اقتصاد دانان سنتی در کنار این کسب و کار‌ها هستیم تا اندازه آن‌ها را در اقتصاد ملی رشد دهیم تا در پایان افق ۱۴۰۵ به سهم ۱۰ درصدی اقتصاد دیجیتال دست پیدا کنیم.


22 ارديبهشت 1401 0:13
چاپ | ارسال به ديگران

نشریه بازار کار

خبرنامه

لطفا جهت عضويت و يا لغو عضويت در خبرنامه الکترونيکی بازارکار، آدرس پست الکترونيک خود را وارد نماييد.

نظرسنجی

به نظرشما کدامیک از گروه رشته های تحصیلی شانس بیشتری برای یافتن فرصت شغلی دارند؟