برقراری شبکه فعالان زیست‌بوم نوآوری برای پرورش استعدادها و جهت‌دهی آنها برای حل مسائل کشور است

یاوری در بازدید از نمایشگاه اینوتکس عنوان کرد:
برقراری شبکه فعالان زیست‌بوم نوآوری برای پرورش استعدادها و جهت‌دهی آنها برای حل مسائل کشور است

رئیس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان در بازدید از نمایشگاه و حضور در آیین آغاز به کار نمایشگاه بین المللی نوآوری و فناوری اینوتکس گفت: برقراری شبکه ارتباطات قوی در میان فعالان زیست‌بوم نوآوری و مراکز دانش‌بنیان‌ می‌تواند بستری مناسب برای پرورش استعدادها و جهت‌دهی آنها برای حل مسائل کشور باشد
به گزارش بازارکار، الهام یاوری، رییس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان دیروز سه‌شنبه، ۲۰ اردیبهشت، با حضور در افتتاحیه یازدهمین نمایشگاه بین‌المللی نوآوری و فناوری (اینوتکس ۲۰۲۲) از جدیدترین محصولات و خدمات فناورانه عرضه شده، بازدید کرد و با اشاره به حضور دانش‌آموزان توانمند در این رویداد نوآورانه گفت: نمایشگاه اینوتکس توانسته فضای خوبی برای آشنایی شبکه نوآورانه در کشور فراهم کند. 
وی گفت: یکی از ویژگی‌های خاص نمایشگاه امسال حضور دانش‌آموزان خلاق و مبتکر بود که موجب تعامل آنها با سایر استارت آپ‌ها و مراکز شتاب‌دهی و رشد فرهنگ کارآفرینی و نوآوری در بدنه دانش‌آموزی کشور خواهد شد. 

یاوری بعد از بازدید از غرفه‌های دانش‌آموزی این نمایشگاه و گفتگو با تیم‌های حاضر، بیان داشت: فعالیت گسترده دانشجویان و جوانان کارآفرین، نشان از پیشرو بودن نسل جدید در حوزه‌های نوآورانه دارد که نیازمند حمایت سرمایه گذاران در این عرصه است. 

برقراری شبکه ارتباطات قوی در میان فعالان زیست‌بوم نوآوری و مراکز دانش بنیان‌ می‌تواند طیف گسترده‌ای از ظرفیت‌های کاربردی دانش را پوشش دهد، و بستری مناسب برای پرورش استعدادها و جهت‌دهی آنها برای حل مسائل کشور باشد. 

همچنین تاکید کرد: برای شکوفایی بیشتر این فضا، لازم است که روحیه‌ی نوآوری و کارآفرینی از دوره دانش‌آموزی در فرزندان ایران عزیز پرورش یابد. 

وی با اشاره به اهمیت بسترهای آموزشی این حوزه عنوان کرد: در همین راستا در سمپاد اقداماتی برای این مهم انجام شده است. از جمله، دانش‌آموزان در دوره‌های آموزشی جشنواره جوان خوارزمی با مفاهیم و مهارت‌های پایه‌ای کارآفرینی آشنا شدند یا در کارسوق‌های علمی پس از آموزش مبانی، طرح‌های خودشان را برای به کاربردن این علوم در حل مسائل پیرامونی‌شان ارائه کردند. 

یاوری در پایان گفت: امید داریم در سال‌های آینده سهم دانش‌آموزان در این زیست بوم، هم از لحاظ کیفی و هم از لحاظ کمی افزایش یابد.

یازدهمین دوره نمایشگاه اینوتکس ۲۰۲۲ دیروز سه شنبه ۲۰ اردیبهشت، آغاز به کار کرد و تا ۲۳ اردیبهشت ماه در پارک فناوری پردیس ادامه دارد.

این نمایشگاه در فضایی به وسعت پنج هزار متر و با حضور حدود ۴۰۰ شرکت دانش‌بنیان و صنعتی داخلی، استارتاپ، شتاب دهنده مستقر در پارک های علم و فناوری و مراکز رشد برپا شده که جدیدترین محصولات و خدمات فناورانه به بازدیدکننده‌های حضوری و برخط  ارائه می‌شود.

در افتتاحیه این نمایشگاه سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهوری، عیسی زارع‌پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، محمدمهدی کاظمی معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش، مهدی صفاری‌نیا رییس پارک فناوری پردیس و جمعی از فعالان زیست‌بوم نوآوری و فناوری کشور حضور داشتند.

 


21 ارديبهشت 1401 16:49
چاپ | ارسال به ديگران

نشریه بازار کار

خبرنامه

لطفا جهت عضويت و يا لغو عضويت در خبرنامه الکترونيکی بازارکار، آدرس پست الکترونيک خود را وارد نماييد.

نظرسنجی

به نظرشما کدامیک از گروه رشته های تحصیلی شانس بیشتری برای یافتن فرصت شغلی دارند؟