مهارت‌آموزی در دستور کار آموزش‌وپرورش استان سمنان است

سرپرست اداره کل آموزش‌وپرورش استان سمنان:
مهارت‌آموزی در دستور کار آموزش‌وپرورش استان سمنان است

سرپرست اداره کل آموزش‌وپرورش استان سمنان بابیان اینکه برای رفع بیکاری ناگزیر باید به سمت مهارت‌آموزی حرکت کرد، گفت: مهارت‌آموزی در دستور کار آموزش‌وپرورش استان است.

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی شاه‌حسینی بعدازظهر سه‌شنبه در آئین تکریم و معرفی خود به‌عنوان مدیرکل آموزش‌وپرورش استان سمنان به میزبانی سالن اجتماعات شهید مطهری سمنان ضمن بیان اینکه مهارت‌آموزی در دستور کار آموزش‌وپرورش استان سمنان است، ابراز داشت: حجم زیادی از نبود اشتغال و وجود بیکاری در جامعه به دلیل کمبود مهارت در جامعه است لذا برای پرورش نسل خلاق به این مهم نیاز داریم.

وی ضمن بیان اینکه لزوم مهارت‌آموزی طی سنوات اخیر موردتوجه بسیاری قرارگرفته است، افزود: برای رفع مشکل بیکاری می‌بایست دستگاه‌ها در کنار آموزش‌وپرورش قرار گیرند و به ارتقا مهارت‌آموزی در جامعه کمک کنند.

سرپرست اداره کل آموزش‌وپرورش استان سمنان بابیان اینکه همه باید در امر تعلیم و تربیت دخیل شوند، ابراز داشت: از جامعه انتظار می‌رود تا برای هر اقدام و اجرای طرحی پیوست فرهنگی را موردتوجه قرار دهد چراکه ضرورتی اجتناب‌ناپذیر است.

شاه‌حسینی بابیان اینکه و اصلاح نظام آموزش‌وپرورش برای تحقق منویات مقام معظم رهبری و تربیت دانش‌آموزان در تراز انقلاب اسلامی یک ضرورت به شمار می‌رود، تصریح کرد: آموزش‌وپرورش از جایگاه مهمی در تربیت نیروی انسانی برخوردار است لذا این مهم می‌طلبد تا قوانین حوزه آموزش دائم بازنگری و نقاط ضعف اصلاح و نقاط قوت آن تقویت شود.

وی بابیان اینکه در کنار توجه به تعلیم و تربیت در آموزش‌وپرورش معیشت فرهنگیان نیز باید رسیدگی شود، افزود: رفع مشکلات فرهنگیان و پاسخ به مطالبه‌های آن‌ها انتظار عمومی که با همکاری بخش‌های مختلف امکان‌پذیر است همچنین افزایش سقف مالی در بودجه آموزش‌وپرورش نیز باید موردتوجه قرار بگیرد.

به گزارش مهر، در این آئین تکریم و معرفی از زحمات و خدمات محمد دستورانی تقدیر و شاه‌حسینی به‌عنوان مدیرکل آموزش‌وپرورش استان سمنان معرفی شد.


21 ارديبهشت 1401 11:0
چاپ | ارسال به ديگران

نشریه بازار کار

خبرنامه

لطفا جهت عضويت و يا لغو عضويت در خبرنامه الکترونيکی بازارکار، آدرس پست الکترونيک خود را وارد نماييد.

نظرسنجی

به نظرشما کدامیک از گروه رشته های تحصیلی شانس بیشتری برای یافتن فرصت شغلی دارند؟