بحث مالکیت فکری در وزارت علوم مورد توجه جدی قرار می گیرد

دکتر علی خیرالدین:
بحث مالکیت فکری در وزارت علوم مورد توجه جدی قرار می گیرد

 دکتر علی خیرالدین معاون فناوری و نوآوری وزارت عتف نیز در همایش مالکیت فکری در دانشگاه علم و فرهنگ گفت: مقام معظم رهبری همیشه به بحث گفتمان پیشرفت علم و فناوری که خوشبختانه امسال نیز فرمان به تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین مطرح شد و ما در وزارت علوم برنامه‌های متنوعی در حوزه فناوری و نوآوری داریم. یکی از تاکیدهای ما بحث مالکیت فکری است.
وی افزود: ما پنج حوزه راهبردهای برای معاونت در دانشگاه‌ها، پارک‌های علم و فناوری، پژوهشگاه‌ها، نت ورکینگ و شبکه سازی و نظام ملی نوآوری تعریف کرده‌ایم. در تمامی این حوزه‌ها به نقش مالکیت فکری به شدت مشاهده می‌شود. اکنون بحث سند ملی نظام نوآوری را ایجاد کردیم. تدریس‌های تخصصی را داریم و در حال برنامه ریزی برای بحث مالکیت فکری و اشتغال زایی و ایجاد پارک علم و فناوری بین المللی هستیم.
خیرالدین تصریح کرد: خیلی از دفاتر مالکیت فکری ما در پارک‌ها و دانشگاه‌ها فعال نیست، بنابراین بودجه حمایتی را گذاشتیم بین 50 تا 100 میلیون که این حوزه مالکیت فکری ما فعال شود. همچنین بحث نشست‌های حضوری و مجازی داشتیم که خوشبختانه بازتاب خوبی داشت. دو دوره آموزش حضوری برای مسوولان پارک‌های علم و فناوری در حوزه مالکیت فکری و همچنین آموزش مجازی برای دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌ها داشتیم.

معاون فناوری و نوآوری وزارت عتف خاطرنشان کرد: اکنون رتبه ایران در حوزه علمی و تولید مقاله بسیار خوب است و در حوزه نوآوری نیز خوشبختانه رشد خوبی داشتیم و از رتبه 120 به 60 رسیده‌ایم و در حوزه فناوری نیز رتبه 71 را داریم بنابراین مساله مالکیت فکری می‌تواند در حوزه فناوری و نوآوری تاثیرگذار باشد.


21 ارديبهشت 1401 9:37
چاپ | ارسال به ديگران

نشریه بازار کار

خبرنامه

لطفا جهت عضويت و يا لغو عضويت در خبرنامه الکترونيکی بازارکار، آدرس پست الکترونيک خود را وارد نماييد.

نظرسنجی

به نظرشما کدامیک از گروه رشته های تحصیلی شانس بیشتری برای یافتن فرصت شغلی دارند؟