تدوین ۱۰۰ رشته جدید علمی کاربردی

براساس نیازهای شغلی آینده،
تدوین ۱۰۰ رشته جدید علمی کاربردی

سرپرست معاونت آموزشی دانشگاه جامع علمی کاربردی از تدوین ۱۰۰ رشته جدید در مقاطع کاردانی یا کارشناسی خبرداد که برای مهرماه در این رشته ها دانشجو پذیرش خواهد شد.
به گزارش بازارکار، اصغر کشتکار  درباره برنامه‌های معاونت آموزشی دانشگاه جامع علمی کاربردی در راستای تحقق شعار سال گفت: شعار سال، تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین است، بعد از اینکه ما در تولید بتوانیم به صورت دانش بنیان کار کرده و اشتغالزایی ایجاد کنیم، علاوه بر سرمایه گذاری در زیرساخت‌ها به نیروی انسانی ماهر نیاز داریم.
سرپرست معاونت آموزشی دانشگاه جامع علمی کاربردی افزود: بدون نیروی انسانی ماهر و متخصص، تولید خوب، پایدار و پر بازده ای صورت نمی‌گیرد و احتمال وقوع فعالیت دانش بنیانی صورت نمی‌گیرد، دانشگاه جامع علمی کاربردی دو وظیفه مهم دارد، اول تربیت نیروی انسانی ماهر برای مشاغل مختلف کشور، دوم توانمندسازی شاغلین که هر دوی این موارد جزو منابع انسانی لازم برای اشتغال‌زایی و شرکت‌های دانش بنیان هستند.
وی افزود: دانشگاه جامع علمی کاربری در سال جاری علاوه بر انجام و پیگیری وظایف خود، پیگیر نیاز آفرینی نیز است، یعنی شغل‌های آینده که در حال حاضر وجود ندارند و سال‌های آینده این شغل‌ها به وجود می‌آیند را تشخیص داده و برای آن شغل‌ها نیرو تربیت می‌کند.
کشتکار افزود: در حال حاضر در حال تدوین ۱۰۰ برنامه درسی یعنی ۱۰۰ رشته جدید در مقاطع کاردانی یا کارشناسی هستیم که برای مهرماه پذیرش خواهیم داشت.
وی افزود: برخی از این رشته‌ها در دنیا برای اولین بار است که تدوین و راه اندازی می‌شود، عناوین رشته‌ها مشخص شده و محتوای آن در حال تدوین است، مراکز علمی کاربردی نیز در حال تنظیم تقاضای خود برای اجرای رشته‌ها هستند.

 


19 ارديبهشت 1401 16:6
چاپ | ارسال به ديگران

نشریه بازار کار

خبرنامه

لطفا جهت عضويت و يا لغو عضويت در خبرنامه الکترونيکی بازارکار، آدرس پست الکترونيک خود را وارد نماييد.

نظرسنجی

به نظرشما کدامیک از گروه رشته های تحصیلی شانس بیشتری برای یافتن فرصت شغلی دارند؟