مرکز توسعه رهبران کسب‌وکار در دانشگاه تهران راه‌اندازی می‌شود

مرکز توسعه رهبران کسب‌وکار در دانشگاه تهران راه‌اندازی می‌شود

کلنگ ساختمان مرکز توسعه رهبران کسب‌وکار در دانشگاه تهران که سرمایه‌گذاری ایجاد زیرساخت‌های آن ازسوی یک حامی کارآفرین از بخش خصوصی تأمین می‌شود با حضور رییس این دانشگاه به زمین زده شد.

به گزارش گروه علم و آموزش ایرنا، سید محمد مقیمی در مراسم کلنگ‌زنی ساختمان مرکز توسعه رهبران کسب‌وکار در دانشکده مدیریت دانشگاه تهران گفت: نیاز به ایجاد این مرکز توسعه‌ای از سال‌ها قبل در دانشگاه تهران و دانشکده مدیریت مطرح بود تا در زمینه استعدادیابی دانشجویانی که استعداد فعالیت‌های کارآفرینانه و راه‌اندازی و مدیریت کسب‌وکارها را دارند، فعالیت کند.

وی افزود: مرکز توسعه رهبران کسب‌وکار، زمینه‌ای فراهم می‌کند تا دانشجویانی که دارای استعداد راه‌اندازی کسب‌وکارها هستند، ضمن برخورداری از آموزش‌های تئوریک، ارتباطات ویژه‌ای را با محیط کسب‌وکار در کشور برقرار کنند؛ یعنی آموزش‌های تئوریک و مهارت‌های عملی کسب‌وکارهای کارآفرینانه را به طور توأمان فرا گیرند.

رییس دانشگاه تهران، هدف دیگر مرکز توسعه رهبران کسب‌وکار در دانشگاه تهران را تقویت مهارت‌های کارآفرینانه و مهارت‌های رهبری مدیران موجود در کسب‌وکارها دانست و یادآور شد: دانش مدیریت، دانشی عملگرا است و باید تئوری با عمل و هنر آمیخته شود تا به کار آید. یکی از مأموریت‌های مرکز توسعه رهبران کسب‌وکار، برگزاری دوره برای مدیران کسب‌وکارها است تا با این دوره‌ها شاهد کارایی و اثربخشی بیشتری در کسب‌وکارهای موجود کشور باشیم.

براساس گزارش روابط عمومی دانشگاه تهران، مقیمی ادامه داد: تلاش می کنیم شاهد استعدادیابی رهبران کسب‌وکار در این مرکز باشیم و همچنین این مرکز آزمایشگاهی باشد تا مدیران جنبه رهبری خود را پرورش دهند.

وی با یادآوری اینکه فضای فیزیکی و زیرساخت‌های مرکز توسعه رهبران کسب‌وکار با سرمایه‌گذاری و مشارکت یکی از حامیان کارآفرین کشورمان احداث می‌شود، ابراز امیدواری کرد با حمایت نیکوکاران کارآفرین و علاقه‌مند به ارتقای علم و دانش، بتوان با سرعت بیشتری به توسعه و تقویت زیرساختی نهاد علم پرداخت.

طاهر روشندل اربطانی رییس دانشکده مدیریت دانشگاه تهران نیز در مراسم کلنگ‌زنی مرکز توسعه رهبران کسب‌وکار که به نام زنده‌یاد استاد فقید محمدکریم فضلی نامگذاری شده است، علت عقب‌افتادن در بسیاری از عرصه‌ها را عدم ارتباط هماهنگ و ارگانیک بین صنعت و دانشگاه دانست و گفت: ایجاد مرکز توسعه رهبران کسب‌وکار در دانشگاه تهران آغازگر تحولی بزرگ در پیوند صنعت و دانشگاه خواهد بود و شعار سال مبنی بر «تولید؛ دانش‌بنیان، اشتعال‌آفرین» در سایه پیوند ارگانیک بین صنعت و دانشگاه محقق می‌شود.

وی افزود: علت شکست بسیاری از تصمیم‌گیری‌های سازمانی ناشی از خطاهای تصمیم‌گیری است و این مرکز می‌تواند با برگزاری دوره‌های ویژه مدیریتی و رهبری، پایه‌گذار و محلی برای تربیت رهبران آینده کسب‌وکار باشد.

رییس دانشکده مدیریت دانشگاه تهران به نقش نیکوکاران کارآفرین در پایه‌گذاری و توسعه مراکز علمی و دانشگاهی در دنیا اشاره و اظهار داشت: همزمان با تلاش سیاست گذاران و مدیران ارشد دانشگاهی برای تحقق دانشگاه کارآفرین در کشور، شاهد هستیم که چنین نیکوکاران باسابقه‌ای در کشورمان که دارای تجربه‌های مدیریتی بزرگی هستند، در زمینه سرمایه‌گذاری برای نزدیک شدن دانشگاه‌ها به مؤلفه‌های دانشگاه کارآفرین، انگیزه و رغبت پیدا کرده‌اند.

در پایان این مراسم، تفاهم‌نامه ساخت و بهره‌برداری از مرکز توسعه رهبران کسب‌وکار بین رییس دانشگاه تهران و مهدی فضلی مدیرعامل گروه صنعتی گلرنگ امضا شد.

مدیرعامل گروه صنعتی گلرنگ در حاشیه انعقاد این تفاهم‌نامه، لازمه رسیدن به اهداف توسعه‌ای کارآفرینان را وجود مراکزی مانند مرکز توسعه رهبران کسب‌وکار دانست.

وی با یادآوری اینکه هفت درصد منابع خدادادی به ایران تعلق دارد، گفت: اگر این منابع به درستی استفاده شود، کارآفرینی و ثروت را واجد ارزش ویژه بدانیم و کارآفرینی در خدمت اشتغال باشد، قطعاً شاهد رشد فزاینده خواهیم بود.


 

 



19 ارديبهشت 1401 12:58
چاپ | ارسال به ديگران

نشریه بازار کار

خبرنامه

لطفا جهت عضويت و يا لغو عضويت در خبرنامه الکترونيکی بازارکار، آدرس پست الکترونيک خود را وارد نماييد.

نظرسنجی

به نظرشما کدامیک از گروه رشته های تحصیلی شانس بیشتری برای یافتن فرصت شغلی دارند؟