دانشگاه آکسفورد دانشجویان جنگ زده اوکراینی را بورسیه می‌کند

دانشگاه آکسفورد دانشجویان جنگ زده اوکراینی را بورسیه می‌کند

 دانشگاه آکسفورد اعلام کرد برای دانشجویان اوکراینی بورسیه‌ای در نظر گرفته و هزینه تحصیل و رفاه این دانشجویان را می‌پردازد.
به گزارش ایسنا به نقل از یودبلیونیوز، دانشگاه آکسفورد برای دانشجویان اوکراینی غذا و خوابگاه رایگان و کمک هزینه ۷ هزار و ۵۰۰ پوندی در نظر گرفته‌ است تا هزینه تحصیل و زندگی این دانشجویان جنگ زده را تامین کند.
دانشگاه آکسفورد قرار است این بورسیه تحصیلی را برای پناهندگان اوکراینی که زندگی آنها با تهاجم روسیه زیر و رو شده است، راه اندازی کند.

این دانشگاه اعلام کرده این بورسیه که به دانشجویان اوکراینی تعلق می‌گیرد، "فرصتی برای بازسازی زندگی آنها" در میان "رنج بزرگ" حاصل از جنگ است.

طرح بورسیه تحصیلی دانشگاه آکسفورد برای دانشجویان پناهنده اوکراینی از سپتامبر امسال اجرا می‌شود و بر اساس آن حداکثر ۲۰ بورسیه تحصیلی به فارغ التحصیلانی اعطا می‌شود که معمولاً در اوکراین اقامت دارند.

این دانشگاه مکان‌های رایگانی را در دوره های کارشناسی ارشد برای "فارغ التحصیلان واجد شرایط که از اوکراین آمده‌اند و زندگی آنها تحت تاثیر جنگ قرار گرفته است"، فراهم می کند. هدف از اعطای این بورسیه نیز کمک به این محققان پناهنده برای ارائه سهمی در بازسازی کشورشان است.

بر این اساس، پناهندگان اوکراینی می‌توانند برای یک دوره تمام وقت و یک ساله با کمک هزینه‌های تحصیلی دانشگاه آکسفورد درخواست دهند.

پروفسور لوئیز ریچاردسون، معاون دانشگاه آکسفورد، گفت: ما نیز مانند دیگران از رنج و ویرانی ناشی از حمله روسیه به اوکراین وحشت زده شده‌ایم.

وی ادامه داد: "جامعه ما انجام کاری برای کمک به این جنگ زدگان متحد است. این بورسیه ها نشان دهنده تلاش ما برای ارائه فرصتی به دانشجویان و دانشگاهیانی است که بورس تحصیلی آنها به دلیل جنگ مختل شده است. ما مشتاقانه منتظر استقبال همکاران از اوکراین در دانشگاه آکسفورد هستیم.

دانشگاه آکسفورد اعلام کرده که برای ارائه حمایت رفاهی - از جمله حمایت مالی در صورت لزوم - برای دانشجویان فعلی که تحت تأثیر جنگ در اوکراین قرار گرفته‌اند، اقدامات لازم را ادامه می‌دهد.

پیش از این نیز دانشگاه هاروارد طی فراخوانی، از تمام مؤسسات دانشگاهی و اتاق‌های فکر غربی خواست تا هرگونه همکاری با نهادها و حامیان مالی مرتبط با کاخ کرملین را متوقف کنند.

موسسه فناوری ماساچوست ماه گذشته اعلام کرد که همکاری خود را با موسسه علم و فناوری" Skolkovo" در مسکو به دلیل "اقدامات نظامی غیرقابل قبول" این کشور در حمله به اوکراین متوقف کرده است.

دانشگاه کمبریج نیز برنامه "MIT Skoltech" را که در سال ۲۰۱۱ به عنوان بخشی از تلاش دولت روسیه برای ایجاد یک مرکز علم و فناوری شبیه به دره سیلیکون کالیفرنیا ماساچوست تأسیس شد، خاتمه داد.


18 ارديبهشت 1401 11:50
چاپ | ارسال به ديگران

نشریه بازار کار

خبرنامه

لطفا جهت عضويت و يا لغو عضويت در خبرنامه الکترونيکی بازارکار، آدرس پست الکترونيک خود را وارد نماييد.

نظرسنجی

به نظرشما کدامیک از گروه رشته های تحصیلی شانس بیشتری برای یافتن فرصت شغلی دارند؟