تشکیل یک مجموعه سیاستگذار، راهبر و ناظر در حوزه امور بانوان و خانواده

مشاور امور بانوان و خانواده وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تاکید کرد:
تشکیل یک مجموعه سیاستگذار، راهبر و ناظر در حوزه امور بانوان و خانواده

مشاور امور بانوان و خانواده وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بر ضرورت تشکیل یک مجموعه سیاستگذار، راهبر و ناظر در حوزه امور بانوان و خانواده تاکید کرد.
به گزارش بازارکار از روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران، «نرجس بختیار خلج» مشاور امور بانوان و خانواده وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در مراسم تجلیل از بانوان برگزیده و نمونه عرصه کار و تولید استان تهران گفت: با رویکرد و توجه عام به برنامه ریزی ها و حساس نبودن برنامه ها به خانواده و نقش محوری زنان  آنچه در میدان و  عمل اتفاق افتاده در حاشیه قرار گرفتن مباحث این حوزه و همچنین بعضا عدم اجرا، نقص در اجرا بوده است، هرچند در نظارتهای این حوزه نیز ضعیف عمل کرده ایم.
ایجاد بستر نقش آفرینی مدیران امور زنان و خانواده و مطالبه گری و راهبری آنها است که این مشکل را تا حدود زیادی مرتفع می‌نماید.
وی از دیگر اولویت های حوزه امور بانوان را پیگیری برنامه های مدون خانواده محور با لحاظ نمودن کلیه اسناد و قوانین بالادستی حوزه زنان و خانواده در  وزارتخانه دانست که این امر با همت و مساعدت روسای دستگاههای تابعه، معاونتها و مدیران کل خصوصا با مشاوره، پیگیری و کمک مشاور زنان و خانواده‌ی ایشان محقق خواهد شد.
 توجه حوزه های تخصصی به امور بانوان و خانواده  باعث می شود تا بسیاری از قوانین موجود اصلاح، پیگیری و اجرایی شود.
بختیار خلج با اشاره به اهتمام وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی درخصوص پیگیری حقوق و مطالبات بانوان و تحکیم خانواده گفت: تاکید مقام معظم رهبری، عزم معاونت زنان و شورای فرهنگی اجتماعی زنان بر تشکیل مجموعه ای فرا قوا در حوزه زنان و خانواده است، چنین مجموعه ای با مدیریت خود بانوان متخصص است که میتواند به پیشبرد اهداف این حوزه کمک نماید. در صورت محقق شدن چنین مجموعه ای، مسئولین امور بانوان دستگاه‌ها نیز عملکرد بهتر و منسجم تری خواهند داشت.
همچنین ایشان در جمع فعالین عرصه کار و تولید استان تهران با تاکید بر ظرفیت بسیار خوب بانوان متخصص، متعهد و جهادی شاغل در بخشهای مختلف وزارت تعاون، کار رفاه اجتماعی گفت: شبکه امور زنان و خانواده وزارتخانه با حضور جهادی و صمیمانه ای که دارند با همکاری فعالین عرصه کار و تولید میتوانند ضمن شناسایی، ارائه راهکار و رفع چالشها اتفاقات خوبی را برای حوزه زنان و خانواده رقم بزنند.

 


12 ارديبهشت 1401 9:28
چاپ | ارسال به ديگران

نشریه بازار کار

خبرنامه

لطفا جهت عضويت و يا لغو عضويت در خبرنامه الکترونيکی بازارکار، آدرس پست الکترونيک خود را وارد نماييد.

نظرسنجی

به نظرشما کدامیک از گروه رشته های تحصیلی شانس بیشتری برای یافتن فرصت شغلی دارند؟