وبینار بین المللی «نظام حمایت اجتماعی در ایران» برگزار شد

با حضور معاون رفاه اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی؛
وبینار بین المللی «نظام حمایت اجتماعی در ایران» برگزار شد

وبینار بین المللی «نظام حمایت اجتماعی در ایران به سوی یک نظام یکپارچه حمایت اجتماعی برای کودکان و نوجوانان» برگزار شد.
به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، «داریوش ابوحمزه» در این وبینار که با حضور «رابین ناندی» نماینده صندوق کودکان سازمان ملل متحد(یونیسف) در ایران برگزار شد، هدف از برگزاری این وبینار را مروری بر نظام حمایت اجتماعی در ایران با تاکید بر کودکان و نوجوانان در جهت ایجاد یک نظام یکپارچه حمایت اجتماعی حساس به کودک عنوان کرد.
وی در این وبینار در تشریح برنامه های حمایت اجتماعی برای کودکان و نوجوانان در ایران، از تصویب قانون حمایت از کودکان و نوجوان در سال 1399 به عنوان یکی از پیشرفت های اخیر در حمایت از کودکان و نوجوانان در کشور نام برد.
ابوحمزه  برنامه‌های اجراشده در معاونت رفاه اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی جهت حمایت از کودکان و نوجوانان را در طول پاندمی کرونا تشریح کرد.
«احد رستمی»، مدیرکل دفتر پایگاه اطلاعات رفاهی ایرانیان، تجربه برنامه حمایت مشروط از کودکان بازمانده از تحصیل در حوزه آموزش و «مریم میرمالک»، مدیرکل دفتر امور حمایتی و توانمندسازی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تجربه برنامه امنیت غذایی کودکان، زنان شیرده و باردار در حوزه سلامت و تغذیه را تشریح کردند.
«ناندی» نماینده صندوق کودکان سازمان ملل متحد(یونیسف) در ایران، در این وبینار بر ضرورت همکاری در جهت ایجاد یک نظام حمایت اجتماعی یکپارچه و پاسخگو تاکید کرد .
وی ادامه داد: از تجربه های موفق در جهت ایجاد یک نظام یکپارچه حمایت اجتماعی برای کودک و نوجوانان در ایران با استفاده از ظرفیت پایگاه اطلاعات رفاهی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به عنوان پایگاه اطلاعات رفاهی ملی برای شناسایی کودک و نوجوانان واجد شرایط بهره می بریم..
«مانوئل رودریگز»، رئیس بخش حمایت و سیاست اجتماعی یونیسف در اردن، نظام اطلاعات یکپارچه حمایت اجتماعی کودک و نوجوانان، موسوم به «نور» را در کشور اردن  توضیح داد.
«سامان پاتا»، مشاور منطقه¬ای(خاورمیانه و شمال آفریقا) یونیسف، نیز مرور کلی از فعالیت¬های این سازمان در منطقه در مورد چالش¬ها، سیاست¬ها و نظام¬ یکپارچه حمایت اجتماعی حساس به کودکان در منطقه را ارائه کرد.
این وبینار با همکاری دفتر امور بین الملل و دفتر مطالعات رفاه اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و صندوق کودکان سازمان ملل متحد(یونیسف) برگزار شد.


11 ارديبهشت 1401 20:58
چاپ | ارسال به ديگران

نشریه بازار کار

خبرنامه

لطفا جهت عضويت و يا لغو عضويت در خبرنامه الکترونيکی بازارکار، آدرس پست الکترونيک خود را وارد نماييد.

نظرسنجی

به نظرشما کدامیک از گروه رشته های تحصیلی شانس بیشتری برای یافتن فرصت شغلی دارند؟