پیام رئیس سازمان دامپزشکی کشور به مناسبت روز جهانی دامپزشکی

پیام رئیس سازمان دامپزشکی کشور به مناسبت روز جهانی دامپزشکی

رییس سازمان دامپزشکی کشور در پیامی روز جهانی دامپزشکی را به جامعه دامپزشکان کشور تبریک گفت.
به گزارش روز شنبه بازارکار از وزارت جهاد کشاورزی در پیام «سید محمد آقامیری» به مناسبت روز جهانی دامپزشکی آمده است: روز جهانی دامپزشکی فرصتی مغتنم برای یادآوری و توجه به اهمیت خدمات تخصصی دامپزشکی و نقش برجسته دامپزشکان در حوزه سلامت انسان و دام و تامین و تضمین امنیت غذایی است.
پیشگیری، مبارزه و درمان بیماری‌های دامی در جهت حفظ و ارتقاء سلامت جمعیت دامی کشور و برقراری امنیت غذایی به ویژه تأمین سبد مواد غذایی و فرآورده‌های پروتئینی با منشأ دامی ایمن و سالم و همچنین پیشگیری از بیماری‌های مشترک بین انسان و دام که به حدود ۸۰۰ نوع بیماری می‌رسد، از مهم‌ترین دستاوردهای دامپزشکان در سطح ملی است که در این روز گرامی داشته می‌شود.
دامپزشکان سرمایه ارزشمند علمی و اجرایی کشور هستند که حضور آنها در عرصه های مختلف جامعه متضمن برقراری امنیت غذایی و سلامت آحاد افراد جامعه است و از این رو گرامی داشت جایگاه حرفه ای آنها در روز جهانی دامپزشکی برای قدردانی از خدمات ارزشمند و اثرات مفید فعالیت آنها در سطح ملی و بین المللی است.

شعار امسال روز جهانی دامپزشکی تحت عنوان تقویت تاب آوری(پایایی) دامپزشکی، بر ارتقاء و توانمند سازی حوزه دامپزشکی بعنوان یک سرمایه و ظرفیت ملی تاکید دارد.

 تاب آوری در دامپزشکی که به مفهوم ایجاد زیر ساخت ها و ظرفیت ها و توانمند سازی آن در برابر بحران های مرتبط با حوزه سلامت دامی و انسانی مانند پاندمی کووید -۱۹ و تبعات حاصل از آن بر دسترسی به غذای کافی و سالم برای آحاد جامعه است.

اقتدار غذایی و افزایش تولید غذا از نظر کمی و کیفی در راستای تأمین امنیت غذایی پایدار مبتنی بر فعالیت های دانش بنیان و اشتغال آفرین در این حوزه، از محورهای اساسی تقویت تاب آوری و ظرفیت سازی در برابر مخاطرات مرتبط با سلامت جمعیت دامی ناامنی غذایی حاصل از آن است.

در این شرایط ساختار دامپزشکی کارآمد و تاب آور در برابر بحران ها کارایی خود را حفظ نموده و با مدیریت علمی بر بحران ها فائق می آید.

در پایان با عنایت به فرا رسیدن روز جهانی دامپزشکی که متقارن با پایان ماه رحمت و مغفرت و فرا رسیدن عید سعید فطر است، از خدمات ارزشمند و شایسته فرهیختگان دامپزشک و حرف وابسته کشور صمیمانه تشکر می‌نمایم و برای تمام همکاران گرامی در این ایام مبارک آرزوی سلامتی و توفیق روز افزون دارم.


10 ارديبهشت 1401 16:16
چاپ | ارسال به ديگران

نشریه بازار کار

خبرنامه

لطفا جهت عضويت و يا لغو عضويت در خبرنامه الکترونيکی بازارکار، آدرس پست الکترونيک خود را وارد نماييد.

نظرسنجی

به نظرشما کدامیک از گروه رشته های تحصیلی شانس بیشتری برای یافتن فرصت شغلی دارند؟