بانوی کارآفرینی که با حمایت کمیته امداد برای ۴۵ نفر فرصت شغلی ایجاد کرد

در حوزه خیاطی
بانوی کارآفرینی که با حمایت کمیته امداد برای ۴۵ نفر فرصت شغلی ایجاد کرد

 مددجوی کمیته امداد با راه‌اندازی و گسترش طرح شغلی خود در حوزه خیاطی، برای ۴۵ نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم اشتغال‌زایی کرده است.
به گزارش بازارکار از پایگاه اطلاع رسانی کمیته امداد، سکینه حاجی‌زاده مددجوی ساکن شهر رشت مدت ۲۵ سال است که کار خیاطی انجام می‌دهد. وی در مورد شرایط کار و حرفه خود می‌گوید: کار خود را در ابتدا با یک چرخ خیاطی شروع کردم و بعد از مدتی که توانستم کار و کاسبی خود را تا حدی رونق دهم، کارگاه خیاطی را توسعه دادم.

وی می‌افزاید: با کمیک کمیته امداد و دریافت تسهیلات و همچنین حمایت‌های مشاوره‌ای و کارآموزی که از سوی کارشناسان این نهاد انجام شد، امروز ۲۵ نفر که بیشتر آنان زنان سرپرست خانوار هستند، در کارآگه من مشغول فعالیت هستند. همچنین ۲۰ نفر نیز به صورت دورکاری و از منازل خود با من همکاری دارند و خدا را شاکرم که توانستم نانی بر سر سفره این عزیزان قرار دهم.
 
این کارآفرین و مددجوی کمیته امداد ادامه داد: با توجه به اینکه سال گذشته سال جهش تولید بود ما به دنبال افزایش تولید بودیم و برای این افزایش تولید نیاز به مکانی بزرگ‌تر از محل فعلی داشتیم که نیروهای بیشتری را در آن مشغول به کار کنیم.
 
این بانوی خوش‌فکر معتقد است: کسب رزق و روزی حلال مهمترین انگیزه و عامل در پیشرفت کارم بوده است. با توجه به شرایط دشواری که در زندگی تجربه کردم توانستم روی پای خودم بایستم و خودکفا شوم. امروز نه تنها به توانمندی رسیده‌ام بلکه برای دیگر خانواده‌های نیازمند نیز کار و اشتغال ایجاد کرده‌ام.
 
خانم حاجی‌زاده می‌گوید: من از کمیته امداد تسهیلات گرفتم و کارشناسان این نهاد هم به من مشاوره‌های لازم را برای توسعه بیشتر این کارگاه دادند و نکته دیگر اینکه به صورت مداوم از این کارگاه سرکشی می‌کنند و کمبودهای ما را برطرف می‌کنند.
 
وی با تاکید بر ضرورت حمایت از بازار و فروش محصولات می‌افزاید: تولیدات مددجویان بسیار با کیفیت است اما در زمینه فروش و بازاریابی باید حمایت بیشتری انجام شود تا آنها بتوانند با اعتماد به نفس بیشتر و برنامه‌ریزی برای آینده، کار خود را رونق دهند.
 

 


7 ارديبهشت 1401 15:19
چاپ | ارسال به ديگران

نشریه بازار کار

خبرنامه

لطفا جهت عضويت و يا لغو عضويت در خبرنامه الکترونيکی بازارکار، آدرس پست الکترونيک خود را وارد نماييد.

نظرسنجی

به نظرشما کدامیک از گروه رشته های تحصیلی شانس بیشتری برای یافتن فرصت شغلی دارند؟