نمایشگاه و کنفرانس بین المللی متاراد با موضوع رمز ارزش، رمز پول، متاورد، بلاکچین برگزار می شود

با تاکید بر توسعه اقتصاد دیجیتال، تجهیزات و صنایع وابسته
نمایشگاه و کنفرانس بین المللی متاراد با موضوع رمز ارزش، رمز پول، متاورد، بلاکچین برگزار می شود

نمایشگاه و کنفرانس بین المللی متاراد  با موضوع رمز ارزش، رمز پول، متاورد، بلاکچین و با تاکید بر توسعه اقتصاد دیجیتال، تجهیزات و صنایع وابسته برگزار می شود.
به گزارش بازارکار، اولین نشست خبری نمایشگاه و کنفرانس بین المللی متاراد با موضوع رمز ارزش، رمز پول، متاورد، بلاکچین، اقتصاد دیجیتال، تجهیزات و صنایع وابسته برگزار شد.
دکتر سعید سمیعی رییس مرکز کار ایران و دبیر این رویداد با اشاره به اینکه اولین نمایشگاه و کنفرانس تخصصی متاراد سوم الی شش خرداد در تهران برگزار خواهد شد گفت: تلاش داریم در این نمایشگاه و کنفرانس به بحث تکنولوژی و همچنین مسائل حقوقی و قضایی و نظارتی توجه ویژه‌ای داشته باشیم و با تعاملاتی که با نهادهای حاکمیتی از جمله مجلس، قوه قضاییه و خبرگزاری‌های مختلف انجام دادیم امیدواریم که نمایشگاه و کنفرانس به خوبی برگزار شود. 
حضور دستگاه های متولی در کنفرانس
وی ادامه داد: این نمایشگاه با همکاری معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه، مجلس شورای اسلامی، وزارت صنعت معدن و تجارت، دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی، دانشگاه شهید بهشتی، شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین المللی ، سازمان توسعه تجارت ایران، سازمان متخصصین و مدیران ایران و خبرگزاری کار ایران ایلنا برگزار می شود و رییس شورای سیاست گذاری نمایشگاه معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه است.
سمیعی با اشاره به اینکه امروز فناوری‌ها سرعت رشد خیره‌کننده‌ای در دنیا دارند گفت: هدف اصلی این نمایشگاه ترویج مسائلی همچون رمز ارز  نیست بلکه هدف ما فراهم کردن بستری برای این است که همه فعالان بخش خصوصی و نهادها آخرین یافته‌ها دستاوردها و امور حقوقی را به اشتراک بگذارند تا مشخص شود که ما هم اکنون در کجا قرار داریم تا بتوانیم نقاط ضعف را شناسایی کنیم و با هدایت بهتر نقاط قوت را تقویت کنیم.
لزوم تربیت نیروی انسانی در حوزه اقتصاد دیجیتال
وی با اشاره به اینکه امروز در بحث اقتصاد دیجیتال تربیت نیرو یک ضرورت است افزود: اگر ما بتوانیم از نیروهای جوان، کاری و فعال به خوبی استفاده کنیم می‌توانیم تبدیل به یک کشور پیشرفته در زمینه اقتصاد دیجیتال شویم اما متاسفانه هنوز به آن پختگی و قوام لازم در حوزه اقتصاد دیجیتال و رمزارزها نرسیده‌ایم.
سمیعی با اشاره به اینکه در بخش نمایشگاهی بیش از 74 شرکت حضور خواهند داشت و ما میزبان سازمان‌ها و دستگاه‌های سیاست گذاری و نظارتی هستیم افزود: در بخش کنفرانس با همکاری قوه قضاییه میزبان متخصصان و مسئولان مختلف از نهادهایی همچون وزارت صمت، بانک مرکزی و  دانشگاه‌ها هستیم و هدف ما در این کنفرانس بررسی کردن مسایل اقتصاد دیجیتال، رمزارز، بلاکچین و موضوعات چنین حوزه‌هایی از منظر علمی و حقوقی فارغ از مباحث سیاسی و اختلاف نظرها است.
استقبال خوب مهمانان خارجی و شرکت‌های خارجی
وی از استقبال خوب مهمانان خارجی و شرکت‌های خارجی از این نمایشگاه و کنفرانس خبر داد و گفت: حضور در این نمایشگاه و کنفرانس به شکلی است که متقاضیان ثبت نام می‌کنند و بعد از تایید مراجع ذیصلاح به صورت نهایی می‌توانند حضور پیدا کنند. همچنین عموم مردم نیز می‌توانند در این کنفرانس و نمایشگاه شرکت کنند و ثبت نام خود را در سایت انجام بدهند. البته ما تلاش داریم بخش‌های ویژه‌ای در نمایشگاه برای متخصصان در نظر بگیریم.
سمیعی تاکید کرد:‌ البته شرکت ها و نهادهایی که برای حضور در نمایشگاه مجوز می‌گیرند به معنای آن نیست که مجوز کلی برای فعالیت دریافت کرده‌اند بلکه فقط مراجع ذیصلاح حضور آنها را برای حضور در این نمایشگاه و کنفرانس تایید کردند. 
بازارکار آینده تحت تاثیر متاورس و فضای مجازی است
وی  با اشاره به اینکه  بازارکار آینده تحت تاثیر متاورس و فضای مجازی است ادامه داد: با توجه به جلساتی که تشکیل شد تلاش کردیم تا حد امکان با در نظر گرفتن تمام محدودیت‌ها در بخش سبز مسیر گام برداریم. فناوری اطلاعات به صورت جنرال در همه جای دنیا سرعت رشد خیره کننده‌ای داشته است. با توجه به اینکه ما موضوع اقتصاد دیجیتال را به صورت جنرال مطرح می‌کنیم، رمز ارز‌ها و هر آن چیزی که بر بستر بلاکچین شکل گرفته، معرفی می‌شود.



شناسایی نقاط ضعف و قوت در حوزه اقتصاد دیجیتال، متاورس و بلاکچین

رئیس مرکز کار ایران مطرح کرد: این مباحث به عنوان هدف ما در این رویداد است. ما به دنبال فراهم کرد بستری هستیم تا کلیه فعالین بخش خصوصی و سازمان‌های مرتبط حاکمیتی نظرات خود را به اشتراک بگذارند تا بدانیم نقطه موجود کشور کجا هست و نقاط را شناسایی کنیم و با قوانین مرتبط و قانون گذار، این نقاط ضعف را پوشش دهیم. با توجه به ظرفیت خوب نیروی انسانی کشور، جوانان ما که در سن کار قرار دارند و ظرفیت بالقوه بزرگی هستند و باید به نحو مناسب از این ظرفیت استفاده شود.
سمیعی افزود: ما درحال حاضر در حوزه‌های بلاکچین و اقتصاد دیجیتال، نهاد‌های مختلف دولتی و خصوصی فعال هستیم، اما همچنان نمی‌توانیم به آن به عنوان مسیر مناسب نگاه کنیم.

وی در پایان سخنان خود اظهار داشت: در بخش نمایشگاهی به صورت انتخابی و محدود میزبان سازمان‌ها و دستگاه‌های مرتبط هستیم و رویکرد ما ترویجی و تبلیغی در این نمایشگاه نیست. این شرکت کننده‌ها قرار است در این نمایشگاه آخرین دستاورد‌های بومی را معرفی کنند تا به دیگر فعالین این حوزه، این توانمندی‌های داخلی نشان داده شود و ظرفیت‌های لازم به بخش‌های اجرایی معرفی شود. ما وارد اختلاف نظر‌ها و مباحث سیاسی نمی‌شود تا بتوانیم در سنوات آینده به مباحث تخصصی‌تر بپردازیم. این رویداد با حمایت ویژه نهاد‌های مرتبط شکل گرفته و قرار است از سوم تا ششم خردادماه برگزار شود.


6 ارديبهشت 1401 15:6
چاپ | ارسال به ديگران

نشریه بازار کار

خبرنامه

لطفا جهت عضويت و يا لغو عضويت در خبرنامه الکترونيکی بازارکار، آدرس پست الکترونيک خود را وارد نماييد.

نظرسنجی

به نظرشما کدامیک از گروه رشته های تحصیلی شانس بیشتری برای یافتن فرصت شغلی دارند؟