برگزاری نشست هم اندیشی روسای سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور و انجمن دوستی ایران و چین

با هدف توسعه دیپلماسی مهارت انجام شد؛
برگزاری نشست هم اندیشی روسای سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور و انجمن دوستی ایران و چین

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در نشستی با رئیس انجمن دوستی ایران و چین در راستای توسعه دیپلماسی مهارت به دیدار و گفتگو پرداختند.
به گزارش بازارکار از روابط عمومی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، غلامحسین حسینی نیا با بیان اینکه شناسایی مشاغل جدید مهارتی دانش بنیان، آموزش‌های تقاضامحور متناسب با نیاز بازار کار و ... از اولویت‌های فعالیت سازمان در سال 1401 می باشد، بیان داشت: حرفه های مادام‌العمر در حال ناپدید شدن هستند و اقتصاد دانش بنیان نیازمند مجموعه‌ای از مهارت ‌های جدید است که نسبت به مجموعه مهارت های موردنیاز اقتصاد صنعتی متفاوت و مشاغل نوین شامل مهارت هایی مانند خلاقیت، حل مسئله و رهبری است و این امر آینده مشاغل را متحول ساخته است.

وی اقتصاد مبتنی بر دانش، آموزش و مهارت‌آموزی را از عناصر بسیار مهم جهت دستیابی به رقابت‌پذیری در بازارهای بین المللی عنوان و تصریح کرد: با توجه به سند برنامه جامع همکاری راهبردی ۲۵ ساله ایران و چین در راستای توسعه زیرساخت بهره‌برداری از واحدهای صنعتی و معدنی و همکاری‌های بانکی و بیمه‌ای و ... سازمان آموزش فنی و حرفه ای آمادگی خود را به منظور توسعه همکاری های دوجانبه در تربیت نیروی انسانی ماهر، به روز رسانی مهارت های دانش بنیان مربیان و ... اعلام می دارد.

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور با اشاره به ظرفیت های سخت افزاری و نرم افزاری کشور ایران در توسعه همکاری های آموزشی دانش بنیان در منطقه خاورمیانه، اعلام داشت: سازمان آموزش فنی و حرفه ای سهم مهمی در قدرت رقابت پذیری و رفاه در منطقه خاورمیانه، ارتقاء صلح، حفظ محیط‌زیست و اقتصاد دانش بنیان به عهده دارد و می تواند به عنوان رابط توسعه دیپلماسی چین در منطقه کمک شایان با همراهی این انجمن نماید.

در ادامه رییس انجمن دوستی ایران و چین  با تأکید بر اهمیت تقویت همكاری هاي ایران و چین، اظهار داشت: با توجه به شرایط كنوني و جایگاه اقتصادي چین در جهان و ظرفیت هاي بي بدیل ایران در منطقه، تقویت همكاری هاي اقتصادي، آموزشی و فرهنگي ایران و چین از اهمیت ویژه اي برخوردار است.

علاءالدین بروجردی با اشاره به سند برنامه جامع همکاری راهبردی ۲۵ ساله ایران و چین و اعلام اجرایی شدن آن را یک فرصت مغتنم در مناسبات دو کشور در عرصه‌های مختلف اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و منطقه‌ای دانست و گفت: در چارچوب این سند که بستر آن هم اکنون آماده شده است، ایران و چین می‌توانند در بخش‌های زیرساختی تکنولوژی های نوین و گسترش آموزش های متناسب با آن به موفقیت های زیادی دست یابند.

به گفته وی، چین و ایران دو کشور مهم در منطقه قاره آسیا هستند و دو کشور آفریننده فرهنگ غنی بوده و دارای ملت های بزرگی هستند وکشور چین از سه هزار سال پیش از طریق جاده ابریشم با فارس قدیم رابطه تنگاتنگی برقرار کرد و 600 سال پیش تیم دریا نوردی پیام دوستی مردم چین را به منطقه خلیج فارس برد و کشور چین هیچگاه نگرش و عملکرد استعماری نسبت به خاورمیانه نداشته است.

رییس انجمن دوستی ایران و چین  در پایان افزود: دو کشور چین و ایران برای توسعه آسیا و جهان خدمات قابل توجهی به بشریت داشته اند و در قرن جدید روابط دو کشور به خوبی گسترش یافته است.

بر اساس این گزارش، برگزاری وبینارهای متناظرسازی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور و دانشگاه چین، برگزاری اردوهای آماده مسابقات بین المللی مهارت، دیدارهای دو جانبه و ... از مباحث مطرح شده در این نشست بود.


6 ارديبهشت 1401 14:49
چاپ | ارسال به ديگران

نشریه بازار کار

خبرنامه

لطفا جهت عضويت و يا لغو عضويت در خبرنامه الکترونيکی بازارکار، آدرس پست الکترونيک خود را وارد نماييد.

نظرسنجی

به نظرشما کدامیک از گروه رشته های تحصیلی شانس بیشتری برای یافتن فرصت شغلی دارند؟