آگهی استخدام ایکس باکس به خریدهای جدید مایکروسافت اشاره دارد

آگهی استخدام ایکس باکس به خریدهای جدید مایکروسافت اشاره دارد

بر اساس آگهی استخدام شرکت مایکروسافت، این شرکت به دنبال یک مدیر برای ارزیابی بازار بازی‌های ویدیویی و کمک به تسریع فرآیند خریدهای آتی خود است.
این آگهی استخدام، صراحتاً به این موضوع اشاره دارد که کار شرکت مایکروسافت با خرید استودیوها و یا ناشرها هنوز به اتمام نرسیده است. لازم به ذکر است که شرکت مایکروسافت اخیراً بزرگ‌ترین ناشر غربی صنعت بازی‌های ویدیویی یعنی اکتیویژن-بلیزارد (Activision-Blizzard) را با مبلغ حدود 70 میلیارد دلار خریداری کرد. پیش‌تر نیز شرکت زنی‌مکس (ZeniMax) به عنوان شرکت مادر کمپانی بتسدا (Bethesda) به همراه تمامی دارایی‌های مادی و معنوی خود توسط مایکروسافت خریداری شده بود. علاوه بر این دو ناشر بزرگ، چندین استودیوی کوچک و بزرگ دیگری از جمله آبسیدین انترتینمنت (Obsidian Entertainment) نیز تحت مالکیت مایکروسافت درآمدند.

به هر ترتیب، در این آگهی استخدام چنین آمده است:

    مدیر و استراتژیست در زمینه‌ی بازی‌های ویدیویی:

    ما برای شناسایی و ارزیابی فرصت‌های رشد تحول‌آفرین خود با رهبر تیم بازی‌های خود همکاری نزدیکی داریم. خواسته‌ی ما شامل کمک به یافتن پاسخی برای چالش‌برانگیزترین سوالات تجاری مایکروسافت در زمینه‌ی گیمینگ، یعنی چگونگی پیشروی برنامه‌های ما در زمینه‌ی تصاحب‌ها (از جمله خریدهایی از جمله اکتیویژن-بلیزارد، دابل فاین، زنی‌مکس و غیره) است. این موضوع نیازمند شناسایی و درک پویا از موارد کلیدی از صنعت بازی‌های ویدیویی خواهد بود.

طبق توضیحات ارائه شده، مسئولیت‌های شخص منتخب شامل پشتیبانی از تصمیم‌های استراتژیک، شناسایی گرایش‌های مصرف‌کننده‌ها و پتانسیل‌های موجود در زمینه‌ی فناوری بوده و توسعه و ارزیابی موقعیت‌های موجود برای تصاحب‌های جدید نیز از جمله دیگر وظایف وی خواهد بود.

تصاحب ناشرها و استودیوها از سال 2021 تاکنون به رکورد 85 میلیارد دلار رسیده است و پیش‌بینی می‌شود که این عدد در سال جاری به عدد 150 میلیارد دلار نیز برسد. همچنین، جف کیلی (Geoff Keighley) نیز در آخرین مصاحبه‌ی خود این احتمال را تایید کرد و گفت که در ادامه شاهد خریدهای مختلفی در صنعت بازی‌های ویدیویی خواهیم بود.

بنیان‌گذار رویداد The Game Awards در توییتی نوشت:

    از چندین نفر شنیده‌ام که چند معامله‌ی بزرگ دیگر در صنعت بازی‌های ویدیویی در مراحل نهایی مذاکرات خود هستند و شاهد سال جالبی خواهیم بود.

فیل اسپنسر (Phil Spencer) نیز به عنوان مدیر کل ایکس باکس در ماه نوامبر در مصاحبه‌ای با نشریه‌ی وال استریت ژورنال گفت که “این شرکت (مایکروسافت) قطعاً خریدهای بیشتری خواهد داشت.


5 ارديبهشت 1401 17:49
چاپ | ارسال به ديگران

نشریه بازار کار

خبرنامه

لطفا جهت عضويت و يا لغو عضويت در خبرنامه الکترونيکی بازارکار، آدرس پست الکترونيک خود را وارد نماييد.

نظرسنجی

به نظرشما کدامیک از گروه رشته های تحصیلی شانس بیشتری برای یافتن فرصت شغلی دارند؟