ارائه طرح ساماندهی تبلیغ خدمات و محصولات آموزشی و پرورشی به مجلس

ارائه طرح ساماندهی تبلیغ خدمات و محصولات آموزشی و پرورشی به مجلس

مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی پیش‌نویس طرح ساماندهی تبلیغ خدمات و محصولات آموزشی و پرورشی را تهیه و به مجلس شورای اسلامی ارسال کرد. براساس این طرح تبلیغات محصولات آموزشی و پرورشی نیازمند اخذ مجوز از دستگاه‌های مربوطه خواهد بود.
به گزارش بازارکار از روابط عمومی مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی، تبلیغات گسترده محصولات و خدمات موسسه‌های آموزشی به مانعی جدی برای تحقق اهداف نظام آموزش و پرورش کشور تبدیل شده و فشار روانی و اقتصادی به دانش‌آموزان و خانواده‌های آنان وارد می‌کند.
بر اساس این پیش‌نویس، نظام آموزش رسمی کشور بر مبنای اسناد بالادستی مانند قانون اساسی، سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و قوانین خاص نظام آموزشی مقرر است اهدافی نظیر تعلیم و تربیت در ساحت‌های شش گانه را محقق کند. این در حالی است که تبلیغات مانع از تحقق اهداف مذکور شده است.

براساس این ضرورت، مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی طی ۱۰ جلسه کارشناسی با حضور دستگاه‌های اجرایی و ذی‌نفعان مرتبط و حدود ۵۰ نفر ساعت کارشناسی به بررسی این موضوع که در ابتدا در قالب طرحی در مجلسی دهم اعلام وصول شده بود، پرداخت و گزارش به شماره مسلسل ۱۶۴۷۶ نیز به عنوان نتایج این مطالعات تدوین شده و منتشر شده است.

شایان ذکر است پیش نویس طرح ساماندهی تبلیغ خدمات و محصولات آموزشی و پرورشی به مجلس ارائه شده است.

براساس این پیش نویس، تبلیغات محصولات آموزشی و پرورشی نیازمند اخذ مجوز از دستگاه‌های مربوطه خواهد بود. به عنوان مثال اگر محصول مرتبط با حوزه وزارت آموزش و پرورش است باید از این دستگاه مجوز اخذ شود. درغیر این صورت فرد متخلف به مجازات و جزای نقدی پیش‌بینی شده در این پیش‌نویس محکوم خواهد شد. همچنین برای رسانه‌ای هم که بدون توجه به این مجوز اقدام به انتشار تبلیغ کند، همان مجازات در نظرگرفته خواهد شد.


5 ارديبهشت 1401 17:32
چاپ | ارسال به ديگران

نشریه بازار کار

خبرنامه

لطفا جهت عضويت و يا لغو عضويت در خبرنامه الکترونيکی بازارکار، آدرس پست الکترونيک خود را وارد نماييد.

نظرسنجی

به نظرشما کدامیک از گروه رشته های تحصیلی شانس بیشتری برای یافتن فرصت شغلی دارند؟