برگزاری آموزش‌های مهارتی برای حدود ۳ هزار سرباز وظیفه

برگزاری آموزش‌های مهارتی برای حدود ۳ هزار سرباز وظیفه

آموزش‌های مهارتی برای حدود سه هزار سرباز وظیفه در استان همدان ارائه شد.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان همدان از ارائه آموزش‌های مهارتی فنی و حرفه‌ای با رعایت شیوه نامه های  بهداشتی به ۲ هزار و ۹۹۷ سرباز وظیفه سال گذشته در پادگان‌ها و یگان‌های نظامی استان خبر داد.
وهب مختاران هدف از ارائه آموزش‌های مهارتی به سربازان را کمک به اشتغال پذیری، توانمند سازی و تسهیل برای ورود آنان به بازار کار عنوان کرد.
او گفت: این دوره‌های آموزشی در ۱۱۲ حرفه و ۱۳۳ کارگاه (محیط واقعی کار) ایجاد شده در پادگان و محل خدمت سربازان برگزار شده است.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان همدان گفت: این آموزش‌ها بر اساس تفاهم نامه و قرارداد با نیروی انتظامی، سپاه و ارتش برگزار شده است تا هر سرباز در حین خدمت حداقل یک مهارت فنی را آموزش دیده و گواهی مهارت دریافت کند.
مختاران گفت: مهارت آموزی به سربازان وظیفه در چهار شاخه صنعت، خدمات، کشاورزی و هنر ارائه می‌شود، یکی از مهمترین برنامه‌های اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان را برنامه ریزی برای مهارت آموزی به سربازان در دوران خدمت سربازی برشمرد.
او ارائه دوره‌های مهارتی به سربازان را متناسب با نیاز بازار کار دانست و گفت: تعمیرکار سیستم نظارت تصویری (دوربین مداروبسته)، سرویس و نگهدار خودرو، تعمیر کار وسایل گاز سوز خانگی، آرایشگری، طراح شبکه‌های فیبر نوری، نصب و تعمیر پکیج شوفاژ گازی از رشته‌های آموزشی ارائه شده برای سربازان در استان همدان است.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان همدان گفت: دوره سربازی یک فرصت مناسب برای استفاده از ظرفیت و سرمایه اجتماعی جوانان در راستای مهارت آموزی و زمینه سازی برای حضور موثر افراد در بازار کار است.
مختاران گفت: سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای با برنامه‌ریزی‌های انجام شده و با وجود محدودیت‌های شیوع ویروس کرونا، توانسته با همکاری پادگان‌ها و یگان‌های نظامی استان برای آموزش مهارت به سربازان گام‌های مثبتی بردارد.
استان همدان دارای ۲۲ مرکز و شعبه دولتی و ۱۹۸ آموزشگاه خصوصی ویژه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای است. 


30 فروردين 1401 13:44
چاپ | ارسال به ديگران

نشریه بازار کار

خبرنامه

لطفا جهت عضويت و يا لغو عضويت در خبرنامه الکترونيکی بازارکار، آدرس پست الکترونيک خود را وارد نماييد.

نظرسنجی

به نظرشما کدامیک از گروه رشته های تحصیلی شانس بیشتری برای یافتن فرصت شغلی دارند؟