سید نظام الدین موسوی نماینده تهران در راه پاستور؟

نخستین تغییر در کابینه رئیسی کیست؟
سید نظام الدین موسوی نماینده تهران در راه پاستور؟

سید نظام الدین موسوی نماینده تهران جدی ترین گزینه برای تصدی کرسی معاونت پارلمانی رئیس جمهور وجایگزینی با سید محمد حسینی است
به گزارش  بازارکار از ایلنا، شنیده ها از راهروهای بهارستان  از نخستین تغییر کابینه سیزدهم حکایت دارد و  آن طور که ادعا  می شود سیدمحمد حسینی معاون پارلمانی رئیس جمهور  به در خروج پاستور نزدیک می‌شود. در این بین و براساس شنیده های ایلنا، این سید نظام الدین موسوی  نماینده تهران است که از او به عنوان جدی‌ترین گزینه برای تصدی کرسی معاونت پارلمانی رئیس‌جمهور یاد می شود. گزینه ای که در صورت نهایی شدن حضورش در کابینه دولت دوازدهم،  پنجمین نماینده خروجی از مجلس به مقصد یک کرسی اجرایی خواهد بود و البته چهارمین نماینده‌ای که از صندلی‌های سبز بهارستان راهی پاستور می‌شود.

پیش از او سید احسان خاندوزی و سید جواد ساداتی‌نژاد برای تصدی وزارتخانه‌های اقتصاد و جهاد کشاورزی، علیرضا زاکانی برای تکیه بر کرسی شهرداری تهران و سیدامیرحسین قاضی‌زاده هاشمی به منظور تصدی ریاست بنیاد شهید و امور ایثارگران از مجلس خارج شدند.  حال باید دید که اساساً دولت دست به تغییر معاون پارلمانی خواهد زد یا خیر؟ یا درصورت تحقق این گمانه‌زنی، جانشین حسینی از میان نمایندگان انتخاب خواهد شد؟ ماجرا اما به شنیده های ایلنا و نخستین تغییر در کابینه ختم نمی شود و قرن نو نیز در گزارشی از تغییرات دیگری در کابینه رئیسی خبرداد :« در شرایطی که دولت با طرح مسئله شناسایی بانیان وضع موجود و شناسایی عوامل پشت پرده گرانی می‌خواهد راهکاری برای کاهش فشار افکار عمومی بر خود بیابد، در مجلس شورای اسلامی طرح استیضاح دو وزیر اقتصادی پررنگ تر از قبل دنبال می‌شود. این دو وزیر اتفاقا بیشترین وعده را در خصوص مهار بحران و بهبود وضعیت اقتصادی داده بودند.» در ادامه این گزارش آمده است :«فاطمی امین، وزیر صنعت، معدن و تجارت که حتی قول کاهش قیمت خودرو را داده است، در کنار حجت ا... عبدالملکی پرچم دار مبارزه با فساد و ارتقای شفافیت در دولت سیزدهم دو وزیری هستند که امسال نیز طرح استیضاح آن ها از سوی مجلس پیگیری شده است.» با این حال باید منتظر ماند و دید که سیر تحولات و وقایع میان دولت و مجلس در ماه‌های پیش رو چگونه رقم خواهد خورد. آیا دولت دوازدهم بدون دست زدن به ترکیب خود به استقبال جشن یک سالگی خواهد رفت یا شاهد جدایی برخی از اعضای کابینه دولت خواهیم بود ؟


30 فروردين 1401 9:43
چاپ | ارسال به ديگران

نشریه بازار کار

خبرنامه

لطفا جهت عضويت و يا لغو عضويت در خبرنامه الکترونيکی بازارکار، آدرس پست الکترونيک خود را وارد نماييد.

نظرسنجی

به نظرشما کدامیک از گروه رشته های تحصیلی شانس بیشتری برای یافتن فرصت شغلی دارند؟