تنها طرحی که مشکل بیکاری را حل می‌کند

تنها طرحی که مشکل بیکاری را حل می‌کند

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تاکید بر شکل‌گیری گام اول اجرای زیست‌بوم ملی اشتغال با هماهنگی بخشهای مختلف این وزارتخانه، معتقد است:زیست بوم ملی اشتغال، تنها طرحی است که می‌تواند مشکل بیکاری کشور را حل کند.
به گزارش ایسنا،  اجرای الگوی زیست بوم ملی اشتغال به عنوان چشم انداز اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مطرح است و هدف‌گذاری ایجاد یک میلیون و ۸۵۰ هزار فرصت شغلی تا پایان سال ۱۴۰۱ را دنبال می کند.
این میزان اشتغال با همکاری بخش خصوصی برنامه ریزی شده که از نیمه دوم سال ۱۴۰۰ تا پایان ۱۴۰۱ را شامل می شود و دولت برای تحقق برنامه اشتغال میلیونی طی چهار سال از ظرفیت بخش خصوصی استفاده خواهد کرد.
زیست بوم ملی اشتغال از فارغ التحصیلان دانشگاهی تا کارگر ساده را دربر می گیرد و مهارت در آن به عنوان شاه کلید اجرای برنامه نقش اساسی دارد. حجت الله عبدالملکی از زیست بوم ملی اشتغال به عنوان تنها طرحی نام می برد که می تواند مشکل بیکاری کشور را حل کند.
او می گوید: در گام اول اجرای زیست‌بوم ملی اشتغال باید هماهنگی درون بخش‌های مختلف وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی شکل بگیرد و در گام بعدی، سایر دستگاه‌ها را به محور حرکت زیست‌بوم ملی اشتغال نزدیک و هماهنگ کنیم.
وزیر کار با بیان اینکه باید نظارت و کارهای اجرا به سایر دستگاه‌ها مانند کمیته امداد امام خمینی(ره) سپرده شود، تاکید کرد: ضروری است فعالیت‌ها و پروژه‌های بیرونی نیز منطبق با زیست‌بوم ملی اشتغال طراحی و رونمایی شود.
عبدالملکی، اصلاح آیین نامه کار، اتصال مشاغل خانگی به تعاونی‌ها، تشکیل بانک تخصصی ایده‌ها، توسعه بازار مشاغل خانگی از طریق طراحی برنامه و ساماندهی مشاغل غیررسمی را از مهمترین برنامه های حوزه اشتغال در سال جاری برشمرد و گفت: با توجه به تاکید مقام معظم رهبری و رئیس جمهور بر امر اشتغال، در سال ۱۴۰۱ باید یک میلیون و ۲۵۰ هزار شغل ایجاد شود.
طرح زیست بوم ملی اشتغال از اولویت‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است که در راستای برنامه اشتغال دولت سیزدهم تدوین و پیاده‌سازی و در آن کاهش بیکاری و توسعه فرهنگ کارآفرینی دیده شده است.
طبق آخرین گزارشها، ۷۱ دستگاه دولتی، حاکمیتی و مردمی با ۲۲۲ طرح اشتغالزا در کنار یکدیگر قرار گرفته‌اند تا اهداف این طرح را محقق کنند.
به گزارش ایسنا، با توجه به پیش‌بینی منابع و بودجه های تولید و اشتغال ذیل زیست بوم ملی اشتغال در تبصره‌های ۱۶ و ۱۸ لایحه بودجه ۱۴۰۱ انتظار می‌رود هدفگذاری اشتغال زیست بوم ملی اشتغال در سال جاری با قوت و جدیت هر چه بهتر محقق شود و برنامه اشتغال میلیونی به اجرا در آید.


 


24 فروردين 1401 15:34
چاپ | ارسال به ديگران

نشریه بازار کار

خبرنامه

لطفا جهت عضويت و يا لغو عضويت در خبرنامه الکترونيکی بازارکار، آدرس پست الکترونيک خود را وارد نماييد.

نظرسنجی

به نظرشما کدامیک از گروه رشته های تحصیلی شانس بیشتری برای یافتن فرصت شغلی دارند؟