ثبت ۳۰۰ هزار فرصت شغلی در سامانه جست وجوی شغل

وزیر کار اعلام کرد
ثبت ۳۰۰ هزار فرصت شغلی در سامانه جست وجوی شغل

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به فعالیت سامانه جست وجوی شغل در درگاه این وزارتخانه، از بارگذاری ۳۰۰ هزار فرصت شغلی در این سامانه از دی ماه سال گذشته خبر داد.
به گزارش ایسنا، سامانه جستجوی شغل یکی از سامانه‌های فعال راه‌اندازی شده از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است که از دو بخش جستجوی نیروی کار و فرصت‌های شغلی تشکیل شده و کارجو، ‌کارفرما و کاریابی را به یکدیگر متصل می‌کند.
این سامانه فرصت مناسبی است تا رضایتمندی استفاده‌کنندگان از خدمات کاریابی افزایش یافته و موجبات کاهش هزینه‌های جستجوی شغلی و بهبود عملکرد دفاتر کاریابی را به همراه دارد.
حجت الله عبدالملکی ـ وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ـ از فعالیت سامانه «جست‌وجوی شغل» در درگاه وزارت کار خبر داده و می گوید: کارفرمایان و کارجویان می‌توانند وارد این سامانه شوند و ثبت نام کنند.
به گفته وی از دی‌ ماه سال گذشته که سامانه راه‌اندازی شده،  ۳۰۰ هزار فرصت شغلی بارگذاری شده است و کسانی که جویای کار هستند می‌توانند ثبت‌نام کرده و رزومه خود را بارگذاری کنند.
وزیر کار می‌گوید: ایجاد یک میلیون فرصت شغلی، شدنی و دست یافتنی است و با یک سری تسهیل‌گری‌ها امکانپذیر خواهد بود. در دولت مردمی سیزدهم فضای تولید بهتر شده و امسال، ‌ سال خوبی خواهد بود به نحوی که بخش زیادی از اشتغال توسط کارفرمایان و کارآفرینان جذب خواهد شد.
محمود کریمی بیرانوند ـ معاون اشتغال وزیر کارـ در گفت وگو با ایسنا، می‌گوید: این سامانه با هدف کاهش هزینه‌های جست وجوی شغل، اتصال سریع کارجو و کارفرما، رضایت خاطر مخاطبان و ایجاد پویایی در بازار کار دی ماه ۱۴۰۰ مورد بهره برداری قرار گرفته است.
به گفته وی، این سامانه درگاهی است که کارفرمایان برای درخواست نیروی کار مورد نیاز به آن مراجعه و اطلاعات خود را ثبت می‌کنند و کارجویان نیز با مراجعه به سامانه و ثبت نام در آن، کار مورد نظر خود را پیدا می کنند.
معاون اشتغال وزارت کار به ویژگی های سامانه اشاره کرده و می گوید: این سامانه کمک می‌کند تا کاریابی‌ها بتوانند خدمات خود را در بستر وب و فضای مجازی به مردم ارائه دهند و وزارت کار، سامانه جامع جستجوی شغل را به سامانه سازمان آموزش فنی و حرفه ای متصل خواهد کرد تا در طول این زنجیره با یکدیگر فعالیت کنند.
کریمی بیرانوند با اشاره به وجود بیش از دو میلیون و ۵۰۰ هزار نفر بیکار در کشور ابراز امیدواری کرد: مشکلات کارفرمایان و کارجویان در تامین نیروی کار مورد نیاز و یافتن فرصتهای شغلی مورد علاقه از طریق سامانه جست وجوی شغل برطرف شود.
به گزارش ایسنا، در حال حاضر سامانه جست وجوی شغل به نشانی  https://shoghl.mcls.gov.ir بر سایت وزارت کار فعال است و شفافیت و پویایی ایجاد شده در بازار کار توسط این سامانه، باعث پویایی و سیاستگذاری بهتر و بهبود عملکرد بازیگران حوزه بازارکار خواهد شد.
 


23 فروردين 1401 9:35
چاپ | ارسال به ديگران

نشریه بازار کار

خبرنامه

لطفا جهت عضويت و يا لغو عضويت در خبرنامه الکترونيکی بازارکار، آدرس پست الکترونيک خود را وارد نماييد.

نظرسنجی

به نظرشما کدامیک از گروه رشته های تحصیلی شانس بیشتری برای یافتن فرصت شغلی دارند؟