وقتی پای دانش به تولیدات و بازار باز می‌شود

معرفی طرح توسعه مشاغل خانگی جهاددانشگاهی:
وقتی پای دانش به تولیدات و بازار باز می‌شود

مدیر اجرایی طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در خراسان جنوبی با تاکید بر نقش دانش در تولیدات، گفت: در بخش مشاغل خانگی، جهاددانشگاهی مجری طرح ملی مشاغل خانگی شد که با هدف الگوی جدید برای استانداردسازی تولید محصولات و دسترسی بیشتر تولیدکنندگان مشاغل خانگی به بازارهای مختلف و سازماندهی آنها اجرایی می‌شود.
مجتبی ابراهیمی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: اضافه شدن واژه دانش بنیان به تولید و اشتغال آفرینی در شعار سال، مقوله‌ای بسیار هوشمندانه و حساب شده بوده است؛ چندین سال است مسئله تولید محوریت شعار سال قرار گرفته و ورود موضوع دانش بنیان بودن به این مقوله می‌تواند ما را با تولید انبوه و با کیفیت، متناسب با نیاز روز بازار و کاهش قیمت تمام شده مواجه کند.
معاون آموزشی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی بیان کرد:  استفاده از واژه دانش بنیان در تعیین شعار سال  توسط رهبری، میزان توجه ویژه ایشان به مبحث دانشگاهی و دانش‌بنیان را نشان می‌دهد که با توجه به این موضوع شاهد خلاقیت و نوآوری در تولید محصول خواهیم بود.
وی ادامه داد: طرح ملی توسعه مشاغل خانگی به کارفرمایی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان  و توسط جهاددانشگاهی به عنوان نهاد توسعه ای و مداخله گر در حوزه اشتغال در حال انجام است.
ابراهیمی تصریح کرد: در بخش مشاغل خانگی، جهاددانشگاهی مجری طرح ملی مشاغل خانگی شد که با هدف الگوی جدید برای استانداردسازی تولید محصولات و دسترسی بیشتر تولیدکنندگان مشاغل خانگی به بازارهای مختلف و سازماندهی آنها بود که البته به محصولات جدید و ترکیبی دست یافتیم که مورد اقبال بازار قرار گرفته و متناسب با نیاز بازار و مبتنی بر مطالعات بوده که این روند هم همچنان در حال جریان است.
وی بیان کرد: هدف در طرح ملی توسعه مشاغل خانگی که الگویی از شکل گیری فعالیت‌های شبکه‌ای در کسب و کارهای خرد و کوچک بوده، این است که با انجام فعالیت‌های شبکه‌ای تمامی اجزای زنجیره ارزش هریک از مشاغل مزیت دار خانگی استان که در این طرح هستند، نقشی را ایفا کرده و دلال و واسطه‌ها از این حوزه حذف شوند.
ابراهیمی یادآور شد: سعی می‌کنیم با مبنای دانش در تولیدات پیش رویم؛ این دانش صرفا مختص تولید نیست و در طراحی و شناخت بازار و جامعه هدف نیز همچون گذشته متمرکز خواهیم شد تا تولید با کیفیت مبتنی بر مطالعات شکل گرفته و به اشتغال بیشتری در حوزه مشاغل خانگی برسیم. 


21 فروردين 1401 10:39
چاپ | ارسال به ديگران

نشریه بازار کار

خبرنامه

لطفا جهت عضويت و يا لغو عضويت در خبرنامه الکترونيکی بازارکار، آدرس پست الکترونيک خود را وارد نماييد.

نظرسنجی

به نظرشما کدامیک از گروه رشته های تحصیلی شانس بیشتری برای یافتن فرصت شغلی دارند؟