افتتاح کارخانه نوآوری و صنایع خلاق البرز

با حضور شرکت های فناور و نوآور توسط معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری
افتتاح کارخانه نوآوری و صنایع خلاق البرز

 کارخانه نوآوری و صنایع خلاق البرز با حضور شرکت های فناور و نوآور توسط معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و حضور مقامات استانی افتتاح شد. کمیسیون ظرفیت سازی و نوآوری اتحادیه صادرکنندگان صنعت مخابرات ایران هم با حضور فعال در این مراسم، نسبت به معرفی اقدامات و دستاوردهای خود در راستای توسعه کسب و کارهای فناورانه در سطوح ملی و بین المللی اقدام کرد.
به گزارش بازارکار، سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهوری در مراسم افتتاح فاز نخست کارخانه نوآوری و صنایع خلاق البرز که با حضور استاندار البرز، شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر کرج و جمعی از مدیران استانی برگزار شد، ضمن ابراز خرسندی از تبدیل ظرفیت استان البرز در پژوهش به شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق گفت: خوشبختانه‌، می بینیم که جامعه در حال درک و باور اقتصاد دانش‌بنیان و خلاق است و این موضوع، راه را برای رونق زیست بوم فناوری و نوآوری هموار می کند.
وی با بیان این که توسعه، مفهومی فرهنگی است ادامه داد: خوشحالم که مسوولین استان البرز، به مفاهیم این حوزه تسلط دارند و نسبت به تحقق آن دغدغه‌مند هستند. معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری نیز در این مسیر همراه بخش‌هایی است که از ترویج این مفهوم حمایت کنند.
نقش‌آفرینی بخش خصوصی

رییس بنیاد ملی نخبگان، با بیان این‌که در حوزه پژوهش، هزینه های قابل توجهی صورت گرفته و می‌شود، اما برای اثربخشی و تجاری سازی آن لازم است که بخش خصوصی نقش آفرینی کند، ادامه داد: استان البرز نیز یکی از قطب های پژوهش در بخش هایی چون کشاورزی و بیوتک است. اما لازمه به بلوغ رسیدن این پژوهش‌ها، سرمایه گذاری بخش خصوصی است.
وی با اشاره به این که رفع نیازها به ویژه در حوزه کشاورزی و امنیت غذایی با توانمندی شرکت‌های دانش بنیان و خلاق ممکن می شود، بیان کرد: ظرفیت هایی که در حوزه روش های نوآورانه کشت، صید و کشاورزی وجود دارد همگی با توانمندی‌های فناورانه، می تواند فرصتی برای اشتغال و خلق ارزش افزوده شود.

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری، با اشاره به این که توسعه این فناوری‌ها در حوزه فعالیت بخش خصوصی است، ادامه داد: در پارک های فناوری که بستری برای توسعه فناوری ها هستند، سهم سرمایه گذاری بخش خصوصی چند برابر دولت است.

وی با اشاره به فعالیت بیش از ۱۰ پارک علم و فناوری در شهر تهران گفت: در کنار پارک های علم و فناوری، کارخانه‌های نوآوری در حال توسعه است و این رقابت، زمینه ساز رونق زیست بوم نوآوری و فناوری است و لازم است کارخانجات نوآوری در استان ها توسعه پیدا کنند.
محلی برای رشد و بلوغ ایده های نوآورانه و صنایع خلاق

ستاری با بیان این که کارخانه نوآوری و صنایع البرز؛ زایشگاه شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق است افزود: بر بستر این زیرساخت، ایده‌های نوآورانه و خلاق شکوفا و پس از رشد و توانمندی به بدنه اقتصاد و اشتغال استان و کشور ملحق می‌شوند. اگر بخش های استانی از این ظرفیت حمایت کنند، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری نیز آمادگی دارد تا از این حوزه حمایت کند.
نقش آفرینی اتحادیه صادرکنندگان صنعت مخابرات ایران

در همین راستا، کمیسیون ظرفیت سازی و نوآوری اتحادیه صادرکنندگان صنعت مخابرات ایران هم در ماموریت ترسیمی سعی نموده است در راستای توسعه فناوری های نوظهور از جمله متاورس گام برداشته و در این راستا با استقرار در مرکز شتابدهی صادرات اتاق ایران نسبت به حمایت از کسب و کارهای نوپا، نوآور و فناور برنامه ریزی نموده است.


21 اسفند 1400 17:54
چاپ | ارسال به ديگران

نشریه بازار کار

خبرنامه

لطفا جهت عضويت و يا لغو عضويت در خبرنامه الکترونيکی بازارکار، آدرس پست الکترونيک خود را وارد نماييد.

نظرسنجی

به نظرشما کدامیک از گروه رشته های تحصیلی شانس بیشتری برای یافتن فرصت شغلی دارند؟