امضای تفاهم‌نامه توسعه مشاغل خانگی کشور در قالب شرکت‌های تعاونی

در نمایشگاه دستاوردهای شش ماهه وزارت مردم انجام شد؛
امضای تفاهم‌نامه توسعه مشاغل خانگی کشور در قالب شرکت‌های تعاونی
تفاهم‌نامه همکاری ۲ معاونت امور تعاون و توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با هدف توسعه مشاغل خانگی در قالب شرکت‌های تعاونی در نمایشگاه دستاوردهای شش ماهه وزارت مردم به امضا رسید.
 به گزارش بازارکار از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، «محمود کریمی بیرانوند» سرپرست معاونت توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در آئین امضای این تفاهم‌نامه گفت: یکی از ظرفیت‌های بسیار خوبی که در وزارت کار شکل گرفته، این است که دبیرخانه مشاغل خانگی با حضور بیش از ۲۰ وزارتخانه، دستگاه حاکمیتی و نهادهای مردمی شکل گرفته که ستاد ساماندهی آن در معاونت توسعه کارآفرینی و اشتغال می‌باشد.
وی اضافه کرد: اولین چالش در حوزه مشاغل خانگی موضوع ارتباط با بانک و تسهیلات در این بخش است و دیگری مسئله مجوز و مهارت، که با همراهی دستگاه‌ها و مدیریت وزارت مردم این موضوع حل شده است.
بیرانوند ادامه داد: در مدت دو هفته گذشته بیش از ۴۰ هزار مجوز ثبت محور و تأیید محور برای مشاغل صادر شده است و این آمار با گذشته قابل مقایسه نیست.
وی اضافه کرد: موضوع بازار یکی از مسائل جدی چالشی برای فعالان حوزه مشاغل خانگی است و در این راستا ٣١ تعاونی تأمین نیاز مشاغل خانگی در سطح کشور در حال تأسیس است که این تعاونی‌ها کل زنجیره فعالیت مشاغل خانگی را تأمین می‌کنند و این تعاونی‌ تبدیل به تشکل کشوری خواهند شد.
 سرپرست معاونت توسعه کارآفرینی و اشتغال گفت: اعتقاد ما این است که مشکلات اشتغال را با کمک و همراهی بخش تعاون می‌توانیم حل کنیم.
بیرانوند خاطر نشان کرد: امضای این تفاهم‌نامه تحولی را در سال آینده در حوزه مشاغل خانگی بوجود خواهد آورد و امیدواریم سهم تعاون را از اقتصاد کشور که در حال حاضر ۳ درصد است را با اجرایی شدن این قبیل تفاهم نامه ها به ۱۰ درصد ارتقا دهیم.
«مهدی مسکنی» معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی همچنین در جریان اجرای امضای این تفاهم‌نامه گفت: امیدواریم که شاهد روزهای‌ خوبی برای تعاون و اشتغال جوانان در سال آینده‌ باشیم.

 

16 اسفند 1400 17:42
چاپ | ارسال به ديگران

نشریه بازار کار

خبرنامه

لطفا جهت عضويت و يا لغو عضويت در خبرنامه الکترونيکی بازارکار، آدرس پست الکترونيک خود را وارد نماييد.

نظرسنجی

به نظرشما کدامیک از گروه رشته های تحصیلی شانس بیشتری برای یافتن فرصت شغلی دارند؟