ایجاد 34 هزار شغل در بخش تعاون

ایجاد 34 هزار شغل در بخش تعاون

معاون تعاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از ایجاد 34 هزار شغل در بخش تعاون در سال جاری خبر داد.

به گزارش بازارکار به نقل از خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، مهدی مسکنی در مورد ایجاد اشتغال در بخش تعاون اظهار داشت:‌ از ابتدای سال جاری تاکنون 34 هزار شغل در بخش تعاون ایجاد شده است.

معاون تعاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت:‌ یک میلیون و 800 هزار فرصت شغلی در بخش تعاون هم وجود دارد که نشان می‌دهد با فعالیت‌های انجام شده به تثبیت این مشاغل کمک شده است.

به گفته مسکنی، در مذاکره‌ای که با رئیس سازمان خصوصی‌سازی با حضور وزیر تعاون برگزار شد، از واگذاری دو باشگاه استقلال و پرسپولیس به تعاونی‌ها استقبال شد که بخش تعاون هم در اداره سرخابی‌ها سهم داشته باشد اما تا‌کنون اقدامی در این زمینه انجام نشده است.

وی گفت: الگوی اداره سهام عدالت از ابتدا بر پایه بخش تعاون بود که متأسفانه با ورود شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی به بورس تعاونی‌ها کنار گذاشته شده‌اند.

به گفته مسکنی، در قانون سهام آمده است اختصاص این سهام به دهک‌های یک دو و سه کم درآمدی، روستائیان و هم‌محله‌ها انجام می‌شود که بسیاری افراد در این دهک‌ها نیاز به کمک دارند و نمی‌توانند از حقوق خود دفاع کنند و بسیاری از آنها سواد بورسی ندارند، بنابراین لازم است در کنار این افراد، تسهیل‌گرانی باشند که بتوانند از حقوق آنها در سهام عدالت دفاع کنند، بنابراین شرکت‌های تعاونی شهرستانی سهام عدالت می‌توانند نقش تسهیل‌گری در سهام عدالت داشته باشند.

معاون تعاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی این گلایه را هم مطرح کرد‌ که چرا سازمان بورس امور مربوط به سهام عدالت را به شرکت سپرده‌گذاری مرکزی و از طریق سامانه سجام مربوط دانسته است؟ آیا نمی‌توانست این مسأله را به شرکت‌های تعاونی سهام عدالت واگذار کند؟

وی گفت: در قانون سهام عدالت که سال 85 تهیه شد، ‌عنوان طرح توانمندسازی خانوارهای ایرانی و افزایش ثروت خانوارهای ایرانی از طریق گسترش سهم بخش تعاون در اقتصاد مطرح بود‌.

معاون تعاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در مورد اینکه آیا با ورود شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی به بورس، شرکت‌های تعاونی به عنوان پوسته‌ای که باید تعویض شود عمل می‌کنند؟ گفت: موضوع تعاونی‌های سهام عدالت مانند پوسته نیست بلکه برگه‌های سهام عدالت که در دست مردم است با عنوان شرکت تعاونی سهام عدالت شهرستان است و شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی هم با رأی شرکت‌های تعاونی شهرستانی به وجود آمده است.

مسکنی اضافه کرد:‌ در بخش مدیریت مستقیم، مالکیت و مدیریت سهام عدالت دست خود سهامدار است اما در بخش مدیریت غیرمستقیم مالکیت سهام واگذار نشده و باید تعاونی‌ها نقش داشته باشند.


16 اسفند 1400 13:8
چاپ | ارسال به ديگران

نشریه بازار کار

خبرنامه

لطفا جهت عضويت و يا لغو عضويت در خبرنامه الکترونيکی بازارکار، آدرس پست الکترونيک خود را وارد نماييد.

نظرسنجی

به نظرشما کدامیک از گروه رشته های تحصیلی شانس بیشتری برای یافتن فرصت شغلی دارند؟